Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 105454 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

kens62

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 1 maart 2012, 08:06:33
Misschien baanbrekend: blauw en groen bij elkaar??? De hele kolere zooi plat! Jullie schiphol en de havens, wij de (snel)wegen! eens kijken wie er dan nog durft te zeggen dat we niet nodig zijn........

Ik zal het vrijdag wederom bespreekbaar maken.  O0
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #61 Gepost op: 1 maart 2012, 16:26:39
Nou nou... harde woorden:

LEUSDEN - Als minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) niet voor maandag 12.00 uur beweegt om in de buurt van de cao-eisen van het politiepersoneel te komen, dan vragen de politiebonden hun leden geen bekeuringen meer uit te schrijven. Alleen voor buitensporige misstanden wordt een uitzondering gemaakt.

''Dit zal de eerste actie zijn'', zegt voorzitter Gerrit van de Kamp van de grootste politiebond ACP donderdag. ''De actiebereidheid is groot, hebben we al gemerkt.''

''Dat gaat de overheid veel geld kosten. Als er dan nog geen beweging komt, zal er zwaarder geschut worden ingezet’’, benadrukt hij. Van de Kamp houdt nog even voor zich hoe die zwaardere acties eruit zullen gaan zien.

Onderhandelingen
Woensdag liepen de onderhandelingen voor een nieuwe politie-cao opnieuw vast. Met name op het gebied van inkomensverbetering en de mogelijkheden voor vroegpensioen liggen de bonden en de minister nog ver uit elkaar, stelt de voorman van de ACP.
http://www.nu.nl/economie/2753577/politie-dreigt-geen-bekeuringen-schrijven.html
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #62 Gepost op: 1 maart 2012, 16:41:46
Weet je waar ik een beetje misselijk van wordt? Dat iedereen maar blijft klagen, klagen, klagen over alle bezuinigingen. Allemaal zijn we het er mee eens dat we uit de recessie moeten komen en dat we moeten inleveren, maar als er iets voor moet gebeuren dan mag dat vooral niet de eigen portomennee treffen. Als je op het absolute nulpunt zit dan vind ik dat je recht tot klagen hebt, maar zolang er nog een vakantie van af kan, kan er nog worden gesneden. Er is nog nooit iemand dood gegaan aan het niet hebben van een vakantie (in het buitenland). Als ik dan vervolgens een persartikel lees dat een zekere partij met 1 P en 2 V's de ontwikkelingshulp wil stopzetten dan wordt ik pas echt misselijk. We plukken en plukten met ons kapitalisme eerst de landen leeg en nu vergeten we ze maar omdat we het zelf 'zo zwaar' hebben? Misselijk! Ik denk dat 90% van de mensen echt wel een paar procent op jaar basis kan inleveren door gewoon een keertje wat luxe niet te doen. Als ik hoor dat 1 MILJOEN mensen op wintersport gaat dan hebben we het zo slecht nog niet...
Hobby Bobby eenheid Den Haag

sylvester1986

• Gast
Reactie #63 Gepost op: 1 maart 2012, 16:41:59
Politie dreigt geen bekeuringen te schrijven

LEUSDEN -  Als minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) niet voor maandag 12.00 uur beweegt om in de buurt van de cao-eisen van het politiepersoneel te komen, dan vragen de politiebonden hun leden geen bekeuringen meer uit te schrijven. Alleen voor buitensporige misstanden wordt een uitzondering gemaakt.

„Dit zal de eerste actie zijn”, zegt voorzitter Gerrit van de Kamp van de grootste politiebond ACP donderdag. „De actiebereidheid is groot, hebben we al gemerkt.”
„Dat gaat de overheid veel geld kosten. Als er dan nog geen beweging komt, zal er zwaarder geschut worden ingezet”, benadrukt hij. Van de Kamp houdt nog even voor zich hoe die zwaardere acties eruit zullen gaan zien.
Woensdag liepen de onderhandelingen voor een nieuwe politie-cao opnieuw vast. Met name op het gebied van inkomensverbetering en de mogelijkheden voor vroegpensioen liggen de bonden en de minister nog ver uit elkaar, stelt de voorman van de ACP.

„We erkennen heus de serieuze economische situatie”, vindt Van de Kamp. „Maar onze eisen zijn keurig en houden hier rekening mee. We kunnen echter niet toestaan dat het kabinet de politiemedewerkers financieel uitkleedt en ons minder dan de nullijn biedt. Dat betekent dat onze politiemensen er, als het aan de minister ligt, op achteruit gaan.”

Volgens de voorzitter van de ACP wentelt Opstelten een 'rekenfout' van 700 miljoen over een regeling van vervroegd pensioen voor politiemensen af op diezelfde dienders. Van de Kamp: „Dat is natuurlijk onacceptabel.”

Minister Opstelten biedt de zekerheid voor alle agenten dat ze hun baan behouden, zegt zijn woordvoerder. „Hij wil zekerheid bieden aan alle agenten. In veel andere sectoren wordt dat allerminst gegarandeerd. De minister wil eruit komen, maar vasthouden aan een looneis van 3 procent en nog eens een structurele loonsverhoging van een schaal is in het huidige economische klimaat echt onrealistisch. Met de nieuwe cijfers van het CPB over het begrotingstekort is de situatie niet rooskleuriger geworden.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11624754/__Politie_dreigt_met_actie__.html

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #64 Gepost op: 1 maart 2012, 16:52:14

LEUSDEN -  Als minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) niet voor maandag 12.00 uur beweegt om in de buurt van de cao-eisen van het politiepersoneel te komen, dan vragen de politiebonden hun leden geen bekeuringen meer uit te schrijven. Alleen voor buitensporige misstanden wordt een uitzondering gemaakt.

In sommige gevallen kan rijden onder invloed ook afgedaan worden met een bekeuring, zal dat ook mee gaan tellen???

Minister Opstelten biedt de zekerheid voor alle agenten dat ze hun baan behouden, zegt zijn woordvoerder. „Hij wil zekerheid bieden aan alle agenten. In veel andere sectoren wordt dat allerminst gegarandeerd. De minister wil eruit komen, maar vasthouden aan een looneis van 3 procent en nog eens een structurele loonsverhoging van een schaal is in het huidige economische klimaat echt onrealistisch. Met de nieuwe cijfers van het CPB over het begrotingstekort is de situatie niet rooskleuriger geworden.”

Ik moet zeggen 3% + een verhoging van schaal dan wordt ik weer lid van een vakbond! Maar dat gaan ze nooit behalen  :'(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Pully

• agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #65 Gepost op: 1 maart 2012, 18:05:42
Weet je waar ik een beetje misselijk van wordt? Dat iedereen maar blijft klagen, klagen, klagen over alle bezuinigingen. Allemaal zijn we het er mee eens dat we uit de recessie moeten komen en dat we moeten inleveren, maar als er iets voor moet gebeuren dan mag dat vooral niet de eigen portomennee treffen. Als je op het absolute nulpunt zit dan vind ik dat je recht tot klagen hebt, maar zolang er nog een vakantie van af kan, kan er nog worden gesneden. Er is nog nooit iemand dood gegaan aan het niet hebben van een vakantie (in het buitenland). Als ik dan vervolgens een persartikel lees dat een zekere partij met 1 P en 2 V's de ontwikkelingshulp wil stopzetten dan wordt ik pas echt misselijk. We plukken en plukten met ons kapitalisme eerst de landen leeg en nu vergeten we ze maar omdat we het zelf 'zo zwaar' hebben? Misselijk! Ik denk dat 90% van de mensen echt wel een paar procent op jaar basis kan inleveren door gewoon een keertje wat luxe niet te doen. Als ik hoor dat 1 MILJOEN mensen op wintersport gaat dan hebben we het zo slecht nog niet...

Misschien moet jij dan wat salaris inleveren??? Als je je huiswerk hebt gedaan dan weet je dat een gemiddelde agent helemaal niet zo veel verdiend. Daarbij hebben we als agenten al een tijdje geen loonsverhoging gehad en dat het in de burgermaatschappij wel doorging. Verder zijn in de loop der jaren ook de secundaire arbeidsvoorwaarden achteruit gegaan.

Weet je eigenlijk wel wat iemand in de bijstand krijgt?? Dat ik 840 euro netto!!! Als je dan gaat kijken dat een agent in opleiding zo rond de 900 euro per maand verdiend met alle gevaren die daar bij komen kijken??/ Ja dan is het een beeste boel!! De gemiddelde hoofdagent moet het doen met 1600 a 1800 euro per maand netto!!!! Daar zitten alle toeslagen als bij!! Daarvoor moeten wij s avonds, s nachts en in de weekenden werken!! Sorry hoor, maar dat vind ik echt onderwaardering vanuit de politiek!!! Nee, we mogen niet bezuinigen op de politie!

En geen bonnen uitschrijven is weer een loze actie. Die kennen we al. We moeten hardere actie's gaan voeren! Alleen nog maar 112 meldingen behandelen en de rest niet. Verder een maand lang op een zondag rooster draaien. Eens kijken hoe het dan gaat. Want zo gaat het in de toekomst wel worden als er maar bezuinigd blijft worden.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.

sylvester1986

• Gast
Reactie #66 Gepost op: 1 maart 2012, 18:16:37
Nee, ik denk dat men dan het recht in eigen hand neemt als de politie het niet kan bijbenen en of we dat nou willen?

Pully

• Senior gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 1 maart 2012, 18:21:33
Nee, ik denk dat men dan het recht in eigen hand neemt als de politie het niet kan bijbenen en of we dat nou willen?

Natuurlijk willen we dat niet. Dat weet ik en dat wil ik ook niet. Maar dit is wel het toekomst beeld. Daarnaast wordt het misschien een keer duidelijk voor politiek Den Haag wat de politie doet en waar zij voor staat!

Met de softe publieksvriendelijke actie lukt het niet. Dat is al meerdere malen gebleken. Tijd voor harde actie's zeg ik!!
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.

sylvester1986

• Gast
Reactie #68 Gepost op: 1 maart 2012, 18:23:03
Dat men eens hard actie moet voeren ben ik het eens en dat geldt niet alleen voor de Politie. O0

Pully

• Senior gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 1 maart 2012, 18:27:05
Dat men eens hard actie moet voeren ben ik het eens en dat geldt niet alleen voor de Politie. O0

Klopt, niet alleen de politie. Maarja wij kennen hier de praatcultuur he?