Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 105451 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

• Gast
Reactie #70 Gepost op: 1 maart 2012, 18:35:07
Ze raken daar in Den Haag in paniek als we daar opeens allemaal staan, want ja, we staan weer eens niet op het Malieveld hè.
Ik snap ook waarom het altijd zo lief moet, want er is veel frustratie onder de mensen.

WRRacing

• Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • AED's redden een leven
Reactie #71 Gepost op: 1 maart 2012, 22:54:00
Dat men eens hard actie moet voeren ben ik het eens en dat geldt niet alleen voor de Politie. O0

ik gun het ze echt van harte. Alleerst zou ik pertinent alle politieke leiders bij overtredingen een artikel 5 opleggen en rijbewijs invorderen. Ten 2e geen begeleiding meer voor hun behalve voor het staatshoofd.
gewoon minium rooster draaien, geen politie meer inzetten tijdens voetbal wedstrijden (burg moeten dan wed. staken). Verder geen zaken meer doen behalve noodhulp.

Mischien dat men dan inziet dat men politie nodig heb. En wil deze actie slagen moet de militaire politie en defensie niet de taken overnemen.

Even voor de duidelijkheid: ik ben tegen anarchie.
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #72 Gepost op: 1 maart 2012, 23:13:17

Alleerst zou ik pertinent alle politieke leiders bij overtredingen een artikel 5 opleggen en rijbewijs invorderen. Ten 2e geen begeleiding meer voor hun behalve voor het staatshoofd.
Dat eerste zal ze toch niet treffen want die worden toch al gereden door hun chauffeur. En die tweede, de enige die onder begeleiding rijd is wilders, rutte die rijd meestal maar in 1 auto.

Denk dat je ze beter treft als ze eens een tijdje het salaris krijgen van wat wij krijgen. Heb namelijk eens een snelle berekening gemaakt en ik kom uit op ruim 60.000 netto per jaar voor alleen de tweede kamerleden 98uiye 98uiye 98uiye
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #73 Gepost op: 2 maart 2012, 00:42:02
Misschien moet jij dan wat salaris inleveren??? Als je je huiswerk hebt gedaan dan weet je dat een gemiddelde agent helemaal niet zo veel verdiend. Daarbij hebben we als agenten al een tijdje geen loonsverhoging gehad en dat het in de burgermaatschappij wel doorging. Verder zijn in de loop der jaren ook de secundaire arbeidsvoorwaarden achteruit gegaan.

Weet je eigenlijk wel wat iemand in de bijstand krijgt?? Dat ik 840 euro netto!!! Als je dan gaat kijken dat een agent in opleiding zo rond de 900 euro per maand verdiend met alle gevaren die daar bij komen kijken??/ Ja dan is het een beeste boel!! De gemiddelde hoofdagent moet het doen met 1600 a 1800 euro per maand netto!!!! Daar zitten alle toeslagen als bij!! Daarvoor moeten wij s avonds, s nachts en in de weekenden werken!! Sorry hoor, maar dat vind ik echt onderwaardering vanuit de politiek!!! Nee, we mogen niet bezuinigen op de politie!

En geen bonnen uitschrijven is weer een loze actie. Die kennen we al. We moeten hardere actie's gaan voeren! Alleen nog maar 112 meldingen behandelen en de rest niet. Verder een maand lang op een zondag rooster draaien. Eens kijken hoe het dan gaat. Want zo gaat het in de toekomst wel worden als er maar bezuinigd blijft worden.

Misschien moet je even goed inlezen voordat je zoiets op t forum zet. Momenteel ben ik een student, rondkomend zonder studiefinanciering, met eigen kamer. Daarnaast sta ik momenteel op de lijst om te mogen beginnen aan de politieopleiding dus ik weet precies wat een agent verdiend. Maar dat is mijn punt helemaal niet.

Wij als Nederlanders zijn goed in klagen terwijl toch een groot gedeelte van de klagers wel even 2 of 3 keer per jaar op vakantie gaat. Laten we dat nou eens gaan minderen en zoals je kan lezen, degene die zelfs zonder vakantie nog moeilijk heeft mogen van mij best klagen, want ja zij hebben het echt zwaar. Als we nou als Nederlanders allemaal even een keer niet op vakantie gaan (van laten we zeggen 1000 euro (redelijke gemiddelde prijs of erg laag?), dan ligt ineens de staatsschuld 17 miljard lager, en dat betekent ineens geen begrotingstekort.

Maar jou opstelling is precies wat iedereen doet, wij zijn zo zielig. En ja, we zijn ook zo zielig, maar tegelijke tijd leven wij in een gigantische rijkdom, zelfs agentjes in opleiding, zelfs schoonmakers. Een kleine groep heeft het echt arm, de rest moet vooral een stuk minder zeuren.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 2 maart 2012, 09:23:31
De gemiddelde hoofdagent moet het doen met 1600 a 1800 euro per maand netto!!!! Daar zitten alle toeslagen als bij!! Daarvoor moeten wij s avonds, s nachts en in de weekenden werken!! Sorry hoor, maar dat vind ik echt onderwaardering vanuit de politiek!!! Nee, we mogen niet bezuinigen op de politie!

Uit belangstelling: hoe moet ik de functie van hoofdagent zien binnen de politie organisatie? Wordt je dat pas na x jaar ervaring of kan je ook instappen als Hoofdagent? Groeit iedereen daar naar door, of is het alleen als je een bepaalde functie bekleed?
Ik begrijp de frustraties over de onderwaardering door de Politiek en ik ben geen voorstander van bezuinigingen over de rug van politiemensen, maar ik probeer ook te begrijpen hoe ik die 1600/1800 euro moet inschatten. :)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 2 maart 2012, 09:33:12
Hoofdagent wordt je als je de niveau 4 opleiding hebt afgerond, of als je op niveau 3 (agent) voor tenminste 3 jaar goed functioneert. In de rang van hoofdagent kan je in verschillende functies werkzaam zijn. Zowel als straatdiender, als rechercheur, als centralist etcetera.
Eigenlijk is t/m brigadier alles uitvoerend. Vanaf inspecteur kom je aanzienlijk minder op straat..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

RuudF

• Senior gebruiker
Reactie #76 Gepost op: 2 maart 2012, 09:51:37
Na de slechte cijfers van het CPB zal er geen loonsverhoging inzitten omdat de werkgevers de salarissen willen gaan bevriezen op een nul-lijn.

Dus de inflatie en de crisis neemt toe en je koopkracht holt achteruit.

Ruud

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #77 Gepost op: 2 maart 2012, 10:02:35
Hoofdagent wordt je als je de niveau 4 opleiding hebt afgerond, of als je op niveau 3 (agent) voor tenminste 3 jaar goed functioneert. In de rang van hoofdagent kan je in verschillende functies werkzaam zijn. Zowel als straatdiender, als rechercheur, als centralist etcetera.
Eigenlijk is t/m brigadier alles uitvoerend. Vanaf inspecteur kom je aanzienlijk minder op straat..

Dank je voor de duidelijke uitleg! O0
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #78 Gepost op: 2 maart 2012, 10:03:41
Ik verwacht het ook niet, of heel minimaal. Maakt voor mij ook geen halszaak maar het zou fijn zijn als de ORT gelijk getrokken wordt met het bedrijfsleven (beveiliging etc) en andere overheidsdiensten (douane etc).. Dat scheelt de gemiddelde diender in de maand al een leuk bedragje.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #79 Gepost op: 2 maart 2012, 10:41:05
Hoe is de ORT bij jullie dan op dit moment DiNozzo ?
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen