Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 105448 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #90 Gepost op: 2 maart 2012, 18:39:04
Dat is de bruto toelage bovenop je salaris natuurlijk. Voor dit salaris komt er echt geen 45 jarige hoofdagent zijn nest nog uit ;).
Ik zie net dat ik mij voor de ruimere toelage van de douane baseerde op een oude tabel (werkte nog met procenten). Is dat heel erg veranderd?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #91 Gepost op: 2 maart 2012, 18:41:35
Dat is de bruto toelage bovenop je salaris natuurlijk. Voor dit salaris komt er echt geen 45 jarige hoofdagent zijn nest nog uit ;).
Ik zie net dat ik mij voor de ruimere toelage van de douane baseerde op een oude tabel (werkte nog met procenten). Is dat heel erg veranderd?
Of er veel veranderd is weet ik niet, maar wel word bij ons voor het aantal uren dat je onregelmatig werk een percentage van jou uurloon extra uitgekeerd. Dit betekend dat bijvoorbeeld een weekend (maakt niet uit wat voor dienst) je ongeveer 100 tot 150 aan extra toeslag geeft.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #92 Gepost op: 2 maart 2012, 19:04:22
En ook al vanaf 18.00?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #93 Gepost op: 2 maart 2012, 19:13:29
En ook al vanaf 18.00?
18.00 t/m 22.00 is 20%
22.00 t/m 06.00 is 40%
en 06.00 t/m 08.00 is 20%

Voor het weekend geld 70% en voor de feestdagen is het 100% plus nog een dag terug.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #94 Gepost op: 2 maart 2012, 19:23:58
Maandag t/m vrijdag tussen 22.00 en 07.00: € 3,82
Zaterdag en zondag tussen 07.00 en 22.00: € 3,82
Zaterdag en zondag tussen 22.00 en 07.00: € 5,73

Jammer ik denk misschien kan ik de toeslagen vergelijken met de beveiliging maar nee hoor dat gaat niet lukken.

De beveiliging heeft op dit moment de volgende toeslagen:
ARTIKEL 43 BELONING BIJZONDERE UREN
Voor het verrichten van arbeid tijdens bijzondere uren moet op het basisuurloon over de gewerkte uren een toeslag worden
betaald overeenkomstig het volgende overzicht:
-   10%: maandag tot en met vrijdag tussen 18.00 uur en 24.00 uur;
-   20%: maandag tot en met vrijdag tussen 00.00 uur en 07.00 uur;
-   35%: tussen zaterdag 00.00 uur en zondag 24.00 uur;
- 100%: op oudejaarsdag na 16.00 uur.

Naast deze standaard toeslagen kan je nog meer toeslagen krijgen. Mocht men willen weten welke dan wil ik ze best plaatsen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #95 Gepost op: 2 maart 2012, 20:17:04
Jammer ik denk misschien kan ik de toeslagen vergelijken met de beveiliging maar nee hoor dat gaat niet lukken.

De beveiliging heeft op dit moment de volgende toeslagen:
ARTIKEL 43 BELONING BIJZONDERE UREN
Voor het verrichten van arbeid tijdens bijzondere uren moet op het basisuurloon over de gewerkte uren een toeslag worden
betaald overeenkomstig het volgende overzicht:
-   10%: maandag tot en met vrijdag tussen 18.00 uur en 24.00 uur;
-   20%: maandag tot en met vrijdag tussen 00.00 uur en 07.00 uur;
-   35%: tussen zaterdag 00.00 uur en zondag 24.00 uur;
- 100%: op oudejaarsdag na 16.00 uur.

Naast deze standaard toeslagen kan je nog meer toeslagen krijgen. Mocht men willen weten welke dan wil ik ze best plaatsen.

Alles is met elkaar te vergelijken (qua cijfers). 40 urige werkweek nemen, met een gelijke verdeling in ochtend/middag/nacht en weekend diensten in een werkperiode van 4 weken (=160uur). Dan kan je er een mooi excel bestandje van maken, maar heb dan heb je wel weer de excacte salarissen nodig in gelijke leeftijd en functiewaardering.
Helaas heb ik een paar dagen geen tijd anders had ik t voor je gedaan.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #96 Gepost op: 2 maart 2012, 20:19:40
Alles is met elkaar te vergelijken (qua cijfers). 40 urige werkweek nemen, met een gelijke verdeling in ochtend/middag/nacht en weekend diensten in een werkperiode van 4 weken (=160uur). Dan kan je er een mooi excel bestandje van maken, maar heb dan heb je wel weer de excacte salarissen nodig in gelijke leeftijd en functiewaardering.
Helaas heb ik een paar dagen geen tijd anders had ik t voor je gedaan.

5 tot 10 minuten werk
Hobby Bobby eenheid Den Haag

sylvester1986

• Gast
Reactie #97 Gepost op: 2 maart 2012, 20:39:44
Wij hebben €223 bruto per maand ORT.

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #98 Gepost op: 2 maart 2012, 21:09:25
Wat van mij vooral ook mag veranderen is de piketvergoeding van een euro per uur. Ben een behoorlijke schaatsliefhebber, maar had piket een groot deel van de afgelopen ijsperiode. Geen tochten voor mij dus. Daarnaast moet je er altijd rekening mee houden dat je gepiept wordt, dus steeds een oppas achter de hand hebben, een extra vervoermiddel, etc. En als je werkt, ben je dus niet geconsigneerd, dus geen vergoeding. Vroeger kreeg je dan nog wel eens een "cadeautje" van de planning met wat meer "vrije" tijd die week, zodat je ook wat had aan die euro per uur. Nu doen ze dat niet meer, het lijkt er zelfs op of ik meer uren draai die week. En je mag ook geen nachtdiensten draaien tijdens piket, dus als het even slecht uitkomt heb je dus geen nachtdiensten die maand, dus minder vergoeding daar van.

Om nog even door te gaan over de vergoedingen, er is ook nog een ME toelage van 29,65 euro per inzet. Op zich is dat wel een aardig bedrag, maar aan de andere kant, je loopt wel de kans dat je er stenen voor mag wegkoppen...

HGL

• Senior gebruiker
Reactie #99 Gepost op: 2 maart 2012, 23:44:06
Maandag t/m vrijdag tussen 22.00 en 07.00: € 3,82
Zaterdag en zondag tussen 07.00 en 22.00: € 3,82
Zaterdag en zondag tussen 22.00 en 07.00: € 5,73

Volgens mij doe je jezelf een uurtje tekort door de week! Vanaf 21.00 uur ipv 22.00 uur.