Wat van mij vooral ook mag veranderen is de piketvergoeding van een euro per uur. Ben een behoorlijke schaatsliefhebber, maar had piket een groot deel van de afgelopen ijsperiode. Geen tochten voor mij dus. Daarnaast moet je er altijd rekening mee houden dat je gepiept wordt, dus steeds een oppas achter de hand hebben, een extra vervoermiddel, etc. En als je werkt, ben je dus niet geconsigneerd, dus geen vergoeding. Vroeger kreeg je dan nog wel eens een "cadeautje" van de planning met wat meer "vrije" tijd die week, zodat je ook wat had aan die euro per uur. Nu doen ze dat niet meer, het lijkt er zelfs op of ik meer uren draai die week. En je mag ook geen nachtdiensten draaien tijdens piket, dus als het even slecht uitkomt heb je dus geen nachtdiensten die maand, dus minder vergoeding daar van.
Om nog even door te gaan over de vergoedingen, er is ook nog een ME toelage van 29,65 euro per inzet. Op zich is dat wel een aardig bedrag, maar aan de andere kant, je loopt wel de kans dat je er stenen voor mag wegkoppen...