Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 103733 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #110 Gepost op: 4 maart 2012, 08:25:50
Ik zat net even te rekenen, je moet toch wat doen op de vroege ochtend.....even een rekensom, stel mijn salaris was op 1 juni 2000 precies 2000 euro, met de afgelopen CAO resultaten verdien ik nu in 10 jaar tijd ongeveer 390 euro meer!

2002   1% > 2020 euro
2003   1% > 2040.20
2004   1% > 2060.602
2005   1% > 2081.208
2006   1% > 2102.02
2007   1% > 2123.04
2008   3,5% >  2197.347
2009   3,3% > 2269.859
2010   3,25% > 2343.63
2011   1% > 2367.066
2012   1% > 2390.737

Dus onderaan de streep: 390,74 meer dan in 2002  :o

En dan is er ook nog een poll op internet (www.politieacties.nl) met de vraag: heeft u vertrouwen in onderhandelingen?"

Vanaf dinsdag 21 februari onderhandelen topambtenaren en vertegenwoordigers van de vakbonden weer. Heb jij er vertrouwen in dat zij op korte termijn tot een nieuwe CAO Politie komen?

tot nu toe aantal stemmen: 2373

7.2 %  Ja  171 stemmen
92.8 %  Nee  2202 stemmen

WAUW!  O0

Ik vraag mij alleen af of men geen vertrouwen heeft in een goed resultaat behaald door de vakbonden of behaald met behulp van de vakbonden  >:D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #111 Gepost op: 4 maart 2012, 13:36:42
Goh heb jij er buiten de schaal/anc. in 2011 en 2012 een procent bijgekregen? Ik niet, ???


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #112 Gepost op: 4 maart 2012, 14:50:47
Goh heb jij er buiten de schaal/anc. in 2011 en 2012 een procent bijgekregen? Ik niet, ???

Ik hebt er ook geen procent bij gekregen hoor. Dus je bent niet de enige, als je daar bang voor was.  ;D ;D
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #113 Gepost op: 4 maart 2012, 14:59:12
Citaat van: 'Politie niet meer naar voetbalwedstrijden' [url=http://www.nu.nl/binnenland/2755387/politie-niet-meer-voetbalwedstrijden.html
http://www.nu.nl/binnenland/2755387/politie-niet-meer-voetbalwedstrijden.html[/url]]
'Politie niet meer naar voetbalwedstrijden'
Laatste update:  4 maart 2012 14:41 info
RIJSWIJK - Politievakbond ACP dreigt dat agenten niet meer ingezet willen worden bij grote evenementen zoals bijvoorbeeld voetbalwedstrijden.

Dat zei zondag ACP-voorzitter Gerrit van de Kamp naar aanleiding van suggesties op de site van de bond voor acties nu de eisen voor een nieuwe cao nog niet zijn ingewilligd.
Hij zegt dat de actiebereidheid groot is. Vrijdag zei minister Ivo Opstelten dat hij geen acties verwacht en dat de politie gewoon bekeuringen blijft uitschrijven.
De bonden verbaasden zich over de uitspraken van de minister. ''Ons is niet bekend waar hij dit op baseert. Wij hebben nog niets van hem vernomen. Na het verlopen van het ultimatum gaan de acties gewoon van start'', aldus een vakbondswoordvoerder.

Bonnen
De politiebonden hadden gedreigd geen bonnen meer te noteren als niet aan hun eisen werd voldaan. Het ultimatum van de bonden loopt maandag om 12.00 uur af.
Woensdag liepen de onderhandelingen voor een nieuwe politie-cao opnieuw vast. Met name op het gebied van inkomensverbetering en de mogelijkheden voor vroegpensioen liggen de bonden en de minister nog ver uit elkaar.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #114 Gepost op: 4 maart 2012, 16:50:38
Wanneer gaan jullie stoppen met het "begeleiden" van voetbalwedstrijden  ;D
Ik heb dat altijd al belachelijk gevonden dat dat nodig is, als ze de boel niet heel kunnen houden dan maar een verbod op voetbal in zijn algemeen en de clubs verantwoordelijk houden voor de schade.

Ik zeg gelijk doen.....

Stoppen met schrijven.... niet zo zeer een voorstander van, stoppen met onzin controles ja maar dan wel de tijd gebruiken voor zinniger controles en daar ook gewoon voorschrijven (lees niet met een setje op de A7 maar wel binnen bebouwdekom) A7 overlaten aan de vros voor de echte idioten onder de weggebruikers.

Andere geopperde zaken zoals parkeeroverlast, gooi maar overboord want daar komen de collega's hier in de buurt al niet meer voor zelfs als de overlast dusdanig is dat de straat nagenoeg ontoegankelijk is.

Grote controles op A wegen vind ik wel een leuke gaan er misschien wat meer auto's met goed afgestelde verlichting rijden of gaan de mistachterlichten wat sneller uit.

Geen aangiftes meer opnemen van overheidsinstanties en wat meer fietsers controleren op verlichting of gestolen fietsen (elk framenummer natrekken)

Ik denk dus aan de wat ludiekere streken waar de burger last van heeft maar waarvan diezelfde burger roept dat zouden ze meer moeten doen
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #115 Gepost op: 4 maart 2012, 16:56:38
Wat ook een hele goede zou zijn. Clubs 250% laten betalen voor politieinzetten(mocht het nodig zijn). Zo en zo geen politie meer bij een voetbalwedstrijd. De riscowedstrijden zullen dan gewoon verboden worden. Verder zouden ze die stadswachten gewoon is een paar bekeuringen moeten geven.  ;)
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #116 Gepost op: 4 maart 2012, 17:18:04
Nog een ludieke actie en ik weet dat er veel weerstand op gaat komen. We sluiten gewoon een week of 2 weken lang de grote verkeersader af. Een verplichte verkeerscontrole. Gewoon uitgebreid, papieren, staat van de auto, alcohol, opium simpel weg alles.
Dan kunnen we onze "groene" vrienden van de Douane ook mee laten doen. Dan hebben zij ook alvast een actie voor hun CAO.

Iedere dag een andere snelweg. Beginnende bij de A1 bijvoorbeeld. Misschien ook leuk om op meerdere plekken op dezelfde weg zo'n controle te doen. Complete snelweg afsluiten en iedereen via de parkeerplaats. Daar gewoon rustig afwachten tot ze aan de buurt zijn en even controleren. Daarna weer het bos in sturen. Van de A1 naar de A2, A4 en zo verder tot we ze allemaal gehad hebben. Daarbij flink flyeren over waarom we het doen en hopen dat er nog een paar burgers tussen zitten die (zoals hier een zeer bekende term) nog een beetje "gezond verstand" hebben en ons gaan steunen. Deze actie gaat overigens ook de nationale media halen.

Ik zeg doen!
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #117 Gepost op: 4 maart 2012, 17:26:40
Nog een ludieke actie en ik weet dat er veel weerstand op gaat komen. We sluiten gewoon een week of 2 weken lang de grote verkeersader af. Een verplichte verkeerscontrole. Gewoon uitgebreid, papieren, staat van de auto, alcohol, opium simpel weg alles.
Dan kunnen we onze "groene" vrienden van de Douane ook mee laten doen. Dan hebben zij ook alvast een actie voor hun CAO.

Iedere dag een andere snelweg. Beginnende bij de A1 bijvoorbeeld. Misschien ook leuk om op meerdere plekken op dezelfde weg zo'n controle te doen. Complete snelweg afsluiten en iedereen via de parkeerplaats. Daar gewoon rustig afwachten tot ze aan de buurt zijn en even controleren. Daarna weer het bos in sturen. Van de A1 naar de A2, A4 en zo verder tot we ze allemaal gehad hebben. Daarbij flink flyeren over waarom we het doen en hopen dat er nog een paar burgers tussen zitten die (zoals hier een zeer bekende term) nog een beetje "gezond verstand" hebben en ons gaan steunen. Deze actie gaat overigens ook de nationale media halen.

Ik zeg doen!

Op zich een goede actie hoor maar ik denk dat de pleuris dan uitbreekt bij b.v. de vrachtvervoerders en al het zakelijke verkeer. Hoewel, omrijden is ook een mogelijkheid of het moeten vliegende controles zijn,
Je moet wel oppassen dat je niet een nog grotere schade gaat veroorzaken bij mensen/bedrijven die het al moeilijk hebben.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #118 Gepost op: 4 maart 2012, 17:41:23
Nog een ludieke actie en ik weet dat er veel weerstand op gaat komen. We sluiten gewoon een week of 2 weken lang de grote verkeersader af. Een verplichte verkeerscontrole. Gewoon uitgebreid, papieren, staat van de auto, alcohol, opium simpel weg alles.
Dan kunnen we onze "groene" vrienden van de Douane ook mee laten doen. Dan hebben zij ook alvast een actie voor hun CAO.

Iedere dag een andere snelweg. Beginnende bij de A1 bijvoorbeeld. Misschien ook leuk om op meerdere plekken op dezelfde weg zo'n controle te doen. Complete snelweg afsluiten en iedereen via de parkeerplaats. Daar gewoon rustig afwachten tot ze aan de buurt zijn en even controleren. Daarna weer het bos in sturen. Van de A1 naar de A2, A4 en zo verder tot we ze allemaal gehad hebben. Daarbij flink flyeren over waarom we het doen en hopen dat er nog een paar burgers tussen zitten die (zoals hier een zeer bekende term) nog een beetje "gezond verstand" hebben en ons gaan steunen. Deze actie gaat overigens ook de nationale media halen.

Ik zeg doen!

Dus de burger wordt de dupe  :'(  :'(, terwijl de minister geen loonsverhoging wilt geven.  

Ik vraag me af of je met dit soort acties het begrip krijgt waar je op hoopt.   Ik denk dat de burger het echt niet ludiek vind.  
Ga de straat op, kom in dorpen waar men "jullie" nooit ziet.  Doe aan "good-will"    

Sluit het binnenhof af, hou de minister 60x aan op één dag.   Hiermee haal je ook de nationale media.


EvD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #119 Gepost op: 4 maart 2012, 17:48:25
Nu kan er in overleg nog heel veel gedaan worden en kan bijna iedereen een rooster krijgen die zij willen hebben. Daarbij is de sterkte dan ook gewaarbogd.

Haha humor, en welk korpsparadijs is dat? Sterkte gewaarborgd? Ik had vorige week vrijdag drie autos voor een nachtdienst... District van 150.000 man..! En rooster wat ook maar lijktop wat we willen, nah....