Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 103746 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #120 Gepost op: 4 maart 2012, 18:57:04
Op zich een goede actie hoor maar ik denk dat de pleuris dan uitbreekt bij b.v. de vrachtvervoerders en al het zakelijke verkeer. Hoewel, omrijden is ook een mogelijkheid of het moeten vliegende controles zijn,
Je moet wel oppassen dat je niet een nog grotere schade gaat veroorzaken bij mensen/bedrijven die het al moeilijk hebben.

Hallo Skippy, heb jij een paar weken geslapen??? Volgens mij hebben de vrachtvervoerders nog niet zo heel lang geleden actie gevoerd door 60km/u te gaan rijden op snelwegen. Liepen wij (blauw/groen/geel en burger) toen te zeiken???

Dus een mooie ludieke actie: grote controles op alle toegangswegen naar industrie gebied. Dan is de burger daar niet direct de dupe van, hebben de vrachtvervoerders niks te zeiken want daar hebben ze geen recht toe en het kost ze geen geld, want bonnen schrijven doen we niet. Oja die files die ontstaan door de uitgebreide controles? Sorry  e050.

Aangiftes moeten we opnemen, is wettelijk verplicht  :-\. Bonnen schrijven niet, vandaar dat daar altijd weer naar gegrepen wordt.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #121 Gepost op: 4 maart 2012, 19:22:21

Aangiftes moeten we opnemen, is wettelijk verplicht  :-\.

Je kunt een heeeeeeeeeel volle agenda hebben toch... afspraak voor december
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #122 Gepost op: 4 maart 2012, 19:42:58
Haha humor, en welk korpsparadijs is dat? Sterkte gewaarborgd? Ik had vorige week vrijdag drie autos voor een nachtdienst... District van 150.000 man..! En rooster wat ook maar lijktop wat we willen, nah....

Het mooiste korps van ons land... Helaas gaat met de landelijke politie ons geluksgetal weg  ;). Ik spreek overigens alleen over de bureau's c.q. diensten waar ik zelf werk/gewerkt hebt. Ik zie trouwens graag ook meer personeel in een nachtdienst, dan bijvoorbeeld maar 3 man aan een bureau en 3 misschien 4 auto's in een district. Maar met de sterkte gewaarborgd doelde ik meer dat de noodhulp blijft draaien.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #123 Gepost op: 4 maart 2012, 19:58:21
Je kunt een heeeeeeeeeel volle agenda hebben toch... afspraak voor december

Juist ... Dat kan gewoon niet. Moet je trouwens ook niet willen (en/of er over denken)....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #124 Gepost op: 4 maart 2012, 20:19:23
Nog een ludieke actie en ik weet dat er veel weerstand op gaat komen. We sluiten gewoon een week of 2 weken lang de grote verkeersader af. Een verplichte verkeerscontrole. Gewoon uitgebreid, papieren, staat van de auto, alcohol, opium simpel weg alles.
Dan kunnen we onze "groene" vrienden van de Douane ook mee laten doen. Dan hebben zij ook alvast een actie voor hun CAO.

Iedere dag een andere snelweg. Beginnende bij de A1 bijvoorbeeld. Misschien ook leuk om op meerdere plekken op dezelfde weg zo'n controle te doen. Complete snelweg afsluiten en iedereen via de parkeerplaats. Daar gewoon rustig afwachten tot ze aan de buurt zijn en even controleren. Daarna weer het bos in sturen. Van de A1 naar de A2, A4 en zo verder tot we ze allemaal gehad hebben. Daarbij flink flyeren over waarom we het doen en hopen dat er nog een paar burgers tussen zitten die (zoals hier een zeer bekende term) nog een beetje "gezond verstand" hebben en ons gaan steunen. Deze actie gaat overigens ook de nationale media halen.

Ik zeg doen!

Ik ben voor.
Volgende week doen  O0
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #125 Gepost op: 4 maart 2012, 20:52:19
Hallo Skippy, heb jij een paar weken geslapen??? Volgens mij hebben de vrachtvervoerders nog niet zo heel lang geleden actie gevoerd door 60km/u te gaan rijden op snelwegen. Liepen wij (blauw/groen/geel en burger) toen te zeiken???

Dus een mooie ludieke actie: grote controles op alle toegangswegen naar industrie gebied. Dan is de burger daar niet direct de dupe van, hebben de vrachtvervoerders niks te zeiken want daar hebben ze geen recht toe en het kost ze geen geld, want bonnen schrijven doen we niet. Oja die files die ontstaan door de uitgebreide controles? Sorry  e050.

Aangiftes moeten we opnemen, is wettelijk verplicht  :-\. Bonnen schrijven niet, vandaar dat daar altijd weer naar gegrepen wordt.

Hoi Moppersmurf, ja ik ben net ontwaakt vanuit mijn winterslaap!  ;D
Volgens mij hebben er niet veel vrachtwagenchauffeurs meegedaan aan die actie.
Maakt mij niet uit wat of welke actie er gehouden wordt hoor. Ik zou alleen niet willen dat de hele maatschappij ontwricht wordt door een grote actie. (het is al moeilijk genoeg voor bedrijven om het hoofd boven water te houden)
Dat bedoelde ik er eigenlijk mee te zeggen.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #126 Gepost op: 4 maart 2012, 23:50:49
het is al moeilijk genoeg voor bedrijven om het hoofd boven water te houden)
Dat bedoelde ik er eigenlijk mee te zeggen.  ;)

Zo is het ook met een heleboel agenten die daar last van hebben in de prive sfeer. Dus vandaar dat we een keer harde actie's moeten gaan voeren.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #127 Gepost op: 4 maart 2012, 23:54:27
Zo is het ook met een heleboel agenten die daar last van hebben in de prive sfeer. Dus vandaar dat we een keer harde actie's moeten gaan voeren.

Dat begrijp ik heel goed maar laat anderen (hard werkende nederlanders) niet de dupe van worden, a.u.b.!
 :)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #128 Gepost op: 5 maart 2012, 00:13:16
ik denk dat je daar niet aan onkomt, anders veranderd er niks bij publiek vriendelijke actie's
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #129 Gepost op: 5 maart 2012, 01:25:10
Dat begrijp ik heel goed maar laat anderen (hard werkende nederlanders) niet de dupe van worden, a.u.b.!
 :)

Laten we eerlijk zijn. Die publieksvriendelijke actie's die wij al meerdere malen hebben geprobeerd hebben niks bezorgd.
Nu wordt het eens tijd dat we laten zien dat het menis is. Dat we het niet meer pikken.

Daarnaast mogen de vrachtwagenchauffeur wel met 60 over de snelweg rijden en daardoor files creeëren. Wat ook een invloed heeft op de economie en de kleine bedrijven. Maar daar hoor je niemand over! Nee, zodra de politie een keer hardere actie's wilt gaan doen, dan staat ineens iedereen op z'n achterste poten. Want de politie actie voeren?? Nee, dat kan niet!

Vergeet niet dat een burger het recht heeft om te staken, een agent heeft dat recht niet!! Wij moeten dus op een andere manier actie voeren. Om geen bonnen uit te schrijven werkt niet! Dus moeten we het gewoon een keer harder aanpakken!!
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.