Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 103731 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #140 Gepost op: 5 maart 2012, 23:12:32
Lijkt me dat ze nu eerder + 10Km op de snelweg laten lopen, ga je +30Km bbk dan ben je alsnog, terecht, de lul.

Zo zou je het idd moeten zien. Ik weet niet precies wat de afspraken zijn. Want ziek ook niet bij een van de drie genoemde korpsen  :P
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #141 Gepost op: 5 maart 2012, 23:35:30
Mijn gevoel zegt dat dit tegen de agenten kan gaan werken.

Indien de agent het niet eens is met de cao onderhandelingen schrijft deze opeens niet want men wil opeens niet de "belasting-inner zijn"   maar indien de minister accoord gaat met de eisen vind men (-1700 agenten) het niet erg de belasting-inner te zijn.

Volgens mij vergeten de niet-schrijvende agenten even dat zij ook uit oa die "belastingen" worden betaald.    

Waarom niet de minister hinderen bij zijn dagelijkse werkzaamheden?    Deze heeft, volgens mij,  een vrij drukke agenda, met oa werkbezoeken.
Hou hem om de 10 - 20 meter aan, wel steeds andere agenten.   Controle van de rijbewijs van zijn chauffeur, zijn ID, doorzoeking van "zijn" voertuig.    Een grote controle rondom dat betreffende departement.    Er is genoeg te vinden waardoor je hem (zijn familie??) kan "pesten".


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #142 Gepost op: 6 maart 2012, 00:08:13
Mijn gevoel zegt dat dit tegen de agenten kan gaan werken.

Indien de agent het niet eens is met de cao onderhandelingen schrijft deze opeens niet want men wil opeens niet de "belasting-inner zijn"   maar indien de minister accoord gaat met de eisen vind men (-1700 agenten) het niet erg de belasting-inner te zijn.

Volgens mij vergeten de niet-schrijvende agenten even dat zij ook uit oa die "belastingen" worden betaald.    

Waarom niet de minister hinderen bij zijn dagelijkse werkzaamheden?    Deze heeft, volgens mij,  een vrij drukke agenda, met oa werkbezoeken.
Hou hem om de 10 - 20 meter aan, wel steeds andere agenten.   Controle van de rijbewijs van zijn chauffeur, zijn ID, doorzoeking van "zijn" voertuig.    Een grote controle rondom dat betreffende departement.    Er is genoeg te vinden waardoor je hem (zijn familie??) kan "pesten".

Op zich ook een ludieke actie, maar zijn familie vind ik persoonlijk te ver gaan. Ik zie ook dat je het met een dubbele vraagteken zegt. Daarom ga ik ervan uit dat je er zelf ook niet helemaal achter staat. Maar de minister zelf en verder iedere medewerker van het departement vind ik geen slecht idee.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


K9 Handler

  • Zelfstandige / Hondengeleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Justice is coming and Hell's coming with me
Reactie #143 Gepost op: 6 maart 2012, 00:43:20
Dames en Heren van blauwe kant ik wens jullie veel succes met jullie onderhandelingen en mijn steun hebben jullie, maar persoonlijk denk ik dat dit toch een moeilijke strijd gaat worden. >:(


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #144 Gepost op: 6 maart 2012, 02:58:09
Allemaal heel veel succes met de strijd in deze !!

Mischien ter verhoging van de impact wel bonnen schrijven, maar dan express met veel taal- en vormfouten, zodat de doorwrking wat langer is en het resultaat voor de burger hetzelfde (bon geseponeert wegens vormfouten). Opstelten en co. krijgen dan de 'kwaliteit' waar ze voor betalen......
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


6301

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 319
  • BHV er Hulpv. NRK. {sigma} NRK verbindingsdienst.
Reactie #145 Gepost op: 6 maart 2012, 09:22:53
Beste allemaal van de blauwe kant.
Ik hoop dat jullie het gaan redden  O0 want
voor het loontje dat jullie verdienen afgezet
tegen de risico's die jullie lopen in je werk :'(,
daar zou ik het niet voor willen doen. >:(
Heel veel succes.
Verbeter de wereld maar begin bij je zelf.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #146 Gepost op: 6 maart 2012, 09:43:30
Klaarover spelen (veel meer ben je toch niet met dit salaris) op drukke verkeerspunten met veel schoolgaande kinderen.
Heel ludiek, kids een dagje extra veilig van en naar school (misschien een weekje) en evengoed met je werk bezig, leerzaam voor de automobilist, kunnen we de armseinen van agenten weer een beetje bijspijkeren  ;D

Ik zou toch gaan voor de drukkere verkeerspunten in woonwijken en winkelcentra en me daar "dienstbaar" opstellen

Heel publieksvriendelijk en je kunt gelijk flyeren en het publiek informeren dat de acties steeds harder gaan worden en hen misschien ook anders gaan treffen.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #147 Gepost op: 6 maart 2012, 12:01:34
A'damse agenten stoppen met bekeuren
Vanaf donderdag delen ook Amsterdamse agenten geen bekeuringen meer uit voor kleine, geringe overtredingen.

Amsterdamse agenen doen vanaf donderag mee aan een landelijke bonnenactie, die volgens politievakbond ACP 'als een olievlek over het land wordt uitgerold'. Wel blijft de politie waarschuwingen uitdelen.

Het coulancebeleid starttte afgelopen maandag in Flevoland, Gooi & Vechtstreek en Utrecht en wordt dag voor dag uitgerold over heel Nederland. De politiebonden ACP, NPB en VMHP voeren actie om de door hen gewenste cao af te dwingen. Minister Ivo Opstelten, die over de politie gaat, is voorlopig onvermurwbaar; hij blijft er bij dat hij een goed bod op tafel heeft gelegd.

De acties rondom een nieuwe politie-cao zaten er al een tijdje aan te komen. De onderhandelingen tussen de bonden en Opstelten verliepen de afgelopen weken uiterst moeizaam. Ze liepen woensdagavond vast. Met name op het gebied van inkomensverbetering en de mogelijkheden voor vroegpensioen liggen de partijen nog ver uit elkaar.

Bron: AT5.nl
Ook bij ons zijn ze nu begonnen! goeie zaak!


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #148 Gepost op: 6 maart 2012, 12:08:04
Op zich ook een ludieke actie, maar zijn familie vind ik persoonlijk te ver gaan. Ik zie ook dat je het met een dubbele vraagteken zegt. Daarom ga ik ervan uit dat je er zelf ook niet helemaal achter staat. Maar de minister zelf en verder iedere medewerker van het departement vind ik geen slecht idee.

nee....detournement de pouvoir.

Dit mag gewoonweg niet.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #149 Gepost op: 6 maart 2012, 12:28:17
Allemaal heel veel succes met de strijd in deze !!

Mischien ter verhoging van de impact wel bonnen schrijven, maar dan express met veel taal- en vormfouten, zodat de doorwrking wat langer is en het resultaat voor de burger hetzelfde (bon geseponeert wegens vormfouten). Opstelten en co. krijgen dan de 'kwaliteit' waar ze voor betalen......

Daar heb ik alleen maar mijn eigen collega's mee, die de bonnen moeten invoeren. Als zij het niet kunnen lezen komt de bon gewoon retour verbalisant met het verzoek de bon dusdanig te veranderen dat hij te lezen is.