Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 103662 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #190 Gepost op: 12 maart 2012, 21:45:33
ik heb net jullie brief van opstelten doorgenomen. :(
kelere, wat hebben jullie het slecht.  :(

Als ik jullie was zou goed gaan staken.
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #191 Gepost op: 12 maart 2012, 22:14:02
ik heb net jullie brief van opstelten doorgenomen. :(
kelere, wat hebben jullie het slecht.  :(

Als ik jullie was zou goed gaan staken.

Bedankt voor je steun! Helaas kunnen we niet op de steun van het overgrote deel van Nederland rekenen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #192 Gepost op: 12 maart 2012, 23:12:19
Bedankt voor je steun! Helaas kunnen we niet op de steun van het overgrote deel van Nederland rekenen.

ik ben er van overtuigd dat grootste deel van Nederland niet eens kan rekenen...
Het is jammer dat de politiek zo corrupt is.
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #193 Gepost op: 12 maart 2012, 23:38:59
ik ben er van overtuigd dat grootste deel van Nederland niet eens kan rekenen...
Het is jammer dat de politiek zo corrupt is.
Tja als er zo over de bevolking wordt gedacht houd het op.    

Ik denk, dat iedereen richting zichzelf rekent. Dus dat men niet kan rekenen zal dus nog wel meevallen  

De politiek corrupt?  Vind dat nogal een botte uitspraak.   Er zijn genoeg (rijks)ambtenaren die ook een (publieke) taak hebben en daar op bezuinigt wordt / gaat worden. En dan heb ik het niet over het niet krijgen van loonsverhoging maar over ontslag. Ook deze minister weet dat.  Niet dat deze onder zijn bevoegdheid liggen.  Maar als één minister gaat toegeven dan moet de andere minister ook toegeven.  Hoe jammer het ook is: daar is momenteel het geld niet voor.  

Maar stel dat er een akkoord komt dat de politie meer loon gaat krijgen dan is het enige dat er meer belasting wordt geheven (misschien wel doormiddel van meer boetes uitschrijven maar we weten dat de politie dit niet wil  zij zijn immers geen belasting-inners dus dit wordt het niet)
Dus er moet er minder wordt uitgegeven aan zorg o.i.d.    Hypotheek rente  afgeschaft.     Ergens moet het geld vandaan komen.  Ik kan heel goed rekenen dat ga ik en jij voelen in onze portemonnee, buiten de komende bezuiniging van €9 tot €16 miljard extra.  
En nogmaals één ieder rekent naar zijn/haar portemonnee.  

Misschien kan defensie nog meer inleveren  dat gaat misschien in houden dat defensie de politie niet meer kan ondersteunen in Afghanistan, bij onderzoeken e.d.  dus blijven er zaken liggen en komt de veiligheid van deze agenten in het geding.
Ik lees regelmatig dat defensie steun verleent oa met duikers.
Dat is ook niet wat men wilt, want indirect wordt er dan toch bezuinigd op onze veiligheid.

In vergelijking met andere beroepen verdient een agent inderdaad een laag loon.  Ik heb er beeld bij dat zij er meer geld bij willen hebben. Maar ik ben bang dat het er niet in zit.    Acties of geen acties.  Maar "Nee, heb je en Ja kan je krijgen"

Het heeft niets te maken met dat ik mensen niets gun / steun maar in mijn optiek de realiteit van dit moment.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #194 Gepost op: 12 maart 2012, 23:46:09
U een flitsagent :)  ;) 998765

Nee, dat staat er (toch?) niet ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #195 Gepost op: 13 maart 2012, 00:01:53
Tja als er zo over de bevolking wordt gedacht houd het op.    

Ik denk, dat iedereen richting zichzelf rekent. Dus dat men niet kan rekenen zal dus nog wel meevallen  

De politiek corrupt?  Vind dat nogal een botte uitspraak.   Er zijn genoeg (rijks)ambtenaren die ook een (publieke) taak hebben en daar op bezuinigt wordt / gaat worden. En dan heb ik het niet over het niet krijgen van loonsverhoging maar over ontslag. Ook deze minister weet dat.  Niet dat deze onder zijn bevoegdheid liggen.  Maar als één minister gaat toegeven dan moet de andere minister ook toegeven.  Hoe jammer het ook is: daar is momenteel het geld niet voor.  

Maar stel dat er een akkoord komt dat de politie meer loon gaat krijgen dan is het enige dat er meer belasting wordt geheven (misschien wel doormiddel van meer boetes uitschrijven maar we weten dat de politie dit niet wil  zij zijn immers geen belasting-inners dus dit wordt het niet)
Dus er moet er minder wordt uitgegeven aan zorg o.i.d.    Hypotheek rente  afgeschaft.     Ergens moet het geld vandaan komen.  Ik kan heel goed rekenen dat ga ik en jij voelen in onze portemonnee, buiten de komende bezuiniging van €9 tot €16 miljard extra.  
En nogmaals één ieder rekent naar zijn/haar portemonnee.  

Misschien kan defensie nog meer inleveren  dat gaat misschien in houden dat defensie de politie niet meer kan ondersteunen in Afghanistan, bij onderzoeken e.d.  dus blijven er zaken liggen en komt de veiligheid van deze agenten in het geding.
Ik lees regelmatig dat defensie steun verleent oa met duikers.
Dat is ook niet wat men wilt, want indirect wordt er dan toch bezuinigd op onze veiligheid.

In vergelijking met andere beroepen verdient een agent inderdaad een laag loon.  Ik heb er beeld bij dat zij er meer geld bij willen hebben. Maar ik ben bang dat het er niet in zit.    Acties of geen acties.  Maar "Nee, heb je en Ja kan je krijgen"

Het heeft niets te maken met dat ik mensen niets gun / steun maar in mijn optiek de realiteit van dit moment.  

Kusje, fijne vriend(in)! Ik hoorde een weekje geleden een zeer gewaardeerd econoom iets moois zeggen over "bezuinigen door overheden". Dat is niet zoals wij (burgers) dat doen: minder geld uitgeven. Overheden bezuinigen vooral door te schuiven met posten, dit jaar wat minder en over 5 jaar weer wat meer om het zo weer in te halen. Helaas kost het dan wel extra geld......

Bekijk het simpel: jouw auto moet met onderhoud maar helaas heb je even geen geld, dus stel je het uit... na nog wat meer kilometers krijg je een boete wegens een defect (zeg aan het banden profiel maar maakt verder niet uit) en omdat dat geld gekost heeft rij je nog even wat meer kilometers. Uiteindelijk ga je naar de garage omdat er een technisch defect is en je geld hebt  098uo. Helaas komt de garage er achter dat er een hoop stuk is want de remblokken waren versleten en nu zijn de remschijven krom, de koelvloeistof was op dus de koppakking is te heet geworden en moet vervangen worden, de banden wisten we al, en de airco was zo uitgedroogd dat de leidingen gescheurd zijn en vervangen moeten worden.

Tja.... uitstellen is geen afstellen :-\ Die rekening komt toch wel!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #196 Gepost op: 13 maart 2012, 00:24:21
Wat jij omschrijft gaat de burger (steeds meer) doen*, aangezien deze (ook) steeds minder heeft uit te geven.  Maar eigenlijk zo wilt blijven leven als nu.  (lijken ze nu op de regering of lijkt de regering op de burger?) Schuiven met posten en uiteindelijk schuldsanering.
 
Persoonlijk is dat het eerste wat bij mij verdwijnt: de auto. Indien ik te weinig geld heb.  Het lijkt mij dat de overheid ook iets weg moet doen. De vraag is wat.  Dat is, denk ik, het probleem bij de overheid. Die kan / wil niets (ook) weg doen.     (in mijn optiek) ontwikkelingshulp  maar dat stuit in NL voor heel wat weerstand.  Maar voor de rest, ik weet niet wat er weg zou kunnen.


*http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/1881759/2011/04/28/Fors-meer-Nederlanders-hebben-schulden.dhtml


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #197 Gepost op: 13 maart 2012, 00:29:17
Maar voor de rest, ik weet niet wat er weg zou kunnen.
*http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/1881759/2011/04/28/Fors-meer-Nederlanders-hebben-schulden.dhtml

Ambtenaren, en met name leidinggevende ambtenaren!

Wat vaart beter:

1. een schip zonder kapitein
2. een schip zonder bemanning

???

Optie 1: uit de bemanning komt een leider naar voren end e rest gaat vanzelf.
Optie 2: de kapitein moet de motor onderhouden, de passagiers vermaken en het schip besturen

aldus moppersmurf
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #198 Gepost op: 13 maart 2012, 00:40:50
Wat vaart beter:

1. een schip zonder kapitein
2. een schip zonder bemanning
???
3. een schip met kapitein en met bemaning maar zonder al die tussen-managers/chefs
maar eigenlijk heb je dat al gezegt:
Ambtenaren, en met name leidinggevende ambtenaren!


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #199 Gepost op: 13 maart 2012, 00:47:03
Tja als er zo over de bevolking wordt gedacht houd het op.    


De politiek corrupt?  Vind dat nogal een botte uitspraak.   Er zijn genoeg (rijks)ambtenaren die ook een (publieke) taak hebben en daar op bezuinigt wordt / gaat worden. En dan heb ik het niet over het niet krijgen van loonsverhoging maar over ontslag. Ook deze minister weet dat.  Niet dat deze onder zijn bevoegdheid liggen.  Maar als één minister gaat toegeven dan moet de andere minister ook toegeven.  Hoe jammer het ook is: daar is momenteel het geld niet voor.  

Maar stel dat er een akkoord komt dat de politie meer loon gaat krijgen dan is het enige dat er meer belasting wordt geheven (misschien wel doormiddel van meer boetes uitschrijven maar we weten dat de politie dit niet wil  zij zijn immers geen belasting-inners dus dit wordt het niet)
Dus er moet er minder wordt uitgegeven aan zorg o.i.d.    Hypotheek rente  afgeschaft.     Ergens moet het geld vandaan komen.  Ik kan heel goed rekenen dat ga ik en jij voelen in onze portemonnee, buiten de komende bezuiniging van €9 tot €16 miljard extra.  
En nogmaals één ieder rekent naar zijn/haar portemonnee.  

Misschien kan defensie nog meer inleveren  dat gaat misschien in houden dat defensie de politie niet meer kan ondersteunen in Afghanistan, bij onderzoeken e.d.  dus blijven er zaken liggen en komt de veiligheid van deze agenten in het geding.
 
{zwaar offtopic}
Van de Nederlandse bevolking heb ik idd geen hoge pet op. Om een vb te geven: Men blijft maar compromissen sluiten. Op een gegeven moment moet men gewoon is beslissingen nemen. Dat zie je ook terug in de politiek. De Politiek is 1 corrupte zooi. VB: VVD,CDA en PVV regeren. PVV zeg dit(standpunten) willen we niet en dan helpen we jullie aan een regering andere 2 gaan akkoord. PVDA en andere partijen zijn tegen dit kabinet. Kabinet wil een besluit nemen wat tegen de afspraken is, kabinet gaat bij andere partijen hulp zoeken. partijen willen weer wat terug. Kabinet kan beslissing nemen die tegen afspraken is.  Kortom ze zijn zo corrupt als een zeer ernstige ziekte. Ik stem niet en zal het nooit doen, ik geef geen goedkeuring aan corruptie.  
[/zwaar offtopic]

Agenten krijgen niet betaald naar wat voor werk ze doen. Agenten zouden minimaal 2100 netto euro moeten verdienen plus de toeslagen voor ploegendienst. En hoe ga je het betalen. Mij is altijd geleerd doe eerst de dingen die je moet doen en de rest komt later:

Wat hebben we nodig
Infrastructuur (wegen, spoor,rivieren, water, elektriciteit, gas, enz) (15.1 Miljard)
Zorg en Onderwijs(ziekenhuizen enz)   (Zorg 68 Miljard & Onderwijs 22 Miljard)
Leger, Politie, Brandweer, GHOR, Justitie (18.3 Miljard)
Kleine centrale regering (0.5 Miljard)
Sociale zekerheid (50 Miljard)
Rente (11.6 Miljard)
Bron: wikipedia.

Som:
15.1
68
22
18.3
0.5
50
11.6
Total 185.5 Miljard
Inkomsten 225 Miljard
Overschot 39.5 Miljard

Geef 1 Miljard aan VR's extra
Geef 1 Miljard aan de Politie extra
En  dan hou je nog steeds 37.5 Miljard over waar je de staatschuld mee af kan lossen.
Binnen 10 jaar is Nederland van zijn schuld af. Heb je ong 11 miljard per jaar om extra te besteden.

Ik bedoel maar waar een wil is is een weg.... :)
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen