Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 103637 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #210 Gepost op: 16 maart 2012, 18:19:33
Daar is ook niet strafbaar  ;)
Maar stoppen op vluchtstrook daarin tegen weer wel  98uiye
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #211 Gepost op: 16 maart 2012, 18:26:56
Maar stoppen op vluchtstrook daarin tegen weer wel  98uiye

Er is inderdaad jurisprudentie over dat stoppen op de vluchtstrook voor een 'sanitaire stop' niet is toegestaan. Maarja, we dwalen af.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #212 Gepost op: 23 maart 2012, 14:14:02
::)

CAO-ACTIE: AMOKTRAINING VOOR BURGERS

bron: http://politiebond.nl/index.php?p=actueel&id=1290

Op het politietrainingscentrum in Borne (Twente) vindt zaterdag (24 maart) een vakbondsdemonstratie plaats in het kader van de acties van de ACP, NPB en VMHP tegen het CAO-beleid van minister Opstelten van Veiligheid en Justitie. Tijdens deze training kunnen burgers een zogeheten amoktraining meemaken. Hierdoor kunnen ze zelf ervaren met welke uitdagingen, zowel fysiek als mentaal, politiemensen tijdens hun dagelijks werk worden geconfronteerd.

Het woord amok komt uit het Maleis en betekent 'een toestand van razernij waarbij iemand een ieder die hij ontmoet wil doden'. De amoktraining is bedoeld om politiemensen te trainen in het uitschakelen van schutters bij incidenten zoals 'school shootings' of de schietpartij in Alphen aan de Rijn vorig jaar. De training is opgezet en uitgedacht door het arrestatieteam Noord -en Oost Nederland.

Training
Van 9.00 uur tot 12.00 uur zal een aantal 'gewone’ burgers (een deel van) de amoktraining ondergaan. Deze personen zijn werkzaam in verschillende beroepsgroepen met uiteenlopende beroepen (Officier van Justitie, politicus, journalist). Ze worden deskundig begeleid door vier ervaren IBT-trainers (Integrale Beroepsvaardigheden Training).

Interesse?
Mocht u als burger geïnteresseerd zijn in deelname, dan kunt u zich vandaag tot 20.00 uur telefonisch melden bij het LAC (033 4962780) of per e-mail bij het RAC Twente (zie link op www.politieacties.nl). De deelnemers moeten wel bereid zijn na afloop de pers te woord te staan (RTV Oost en TC Tubantia).
Samen sterk in de hulpverlening!


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #213 Gepost op: 23 maart 2012, 16:39:26


Leuk voor de burgers die hieaan mee zuden willen doen, maar op welke manier voer je dan actie tegen een betere CAO?  ???
Had inmiddels wel al wat hardere actie's verwacht.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #214 Gepost op: 23 maart 2012, 20:27:41
Ligt het aan mij? Ik zie maar heel weinig in de media over de aktie van de Politie.
Wel valt me op dat er nu meer flitsmeldingen zijn dan normaal. Of het komt door het aanbreken van de lente en het mooie weer of er zijn gewoon meer meldingen doordat ze ook doorgegeven worden door de flitsers zelf.

Ik had ook inmiddels wat meer aktie verwacht.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #215 Gepost op: 23 maart 2012, 21:14:37
Tsja, de burger hoor je alleen maar als ze een bekeuring krijgen ... Die waarschuwing vertellen ze niet op een verjaardag  0098
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #216 Gepost op: 23 maart 2012, 21:17:06
Tsja, de burger hoor je alleen maar als ze een bekeuring krijgen ... Die waarschuwing vertellen ze niet op een verjaardag  0098
O0 O0
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #217 Gepost op: 23 maart 2012, 21:21:53
Klopt, Jerom.
Zelfs op de radio hadden ze er wel eens bij mogen zeggen "Met dank aan de Politie".  ;D O0



Zijn er trouwens al cijfers hoe vaak de minister is aangehouden? Moet inmiddels zo rond de 100 x liggen is mijn schatting.  ;D
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #218 Gepost op: 23 maart 2012, 21:34:29
Hoe zou je de minister, kabinet enz. nou het hardste kunnen raken om ze te overtuigen dat er geld bij moet?

Misschien kunnen we als burgers nog wat tips geven?

B.v.
Staan alle flitscamera's wel helemaal goed ingesteld tijdens het flitsen??
Worden alle bekeuring juist ingevuld??
Wassen we de auto nog wel?? (geen vreemde stickers op de auto?)
Dragen we alle kleding nog die voorgeschreven is??

Dit alles natuurlijk met een dikke knipoog.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #219 Gepost op: 23 maart 2012, 22:26:19
Hoe zou je de minister, kabinet enz. nou het hardste kunnen raken om ze te overtuigen dat er geld bij moet?

Tsja, dat kán haast niet. Het enige wat je kunt doen is de overheid treffen op de plek waar het zeer doet, en dat is de schatkist. Je kunt niet zeggen ''we rijden geen meldingen'' of ''we surveilleren en reageren niet op meldingen in de straat van de minister''
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !