Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 103632 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #220 Gepost op: 23 maart 2012, 22:40:28
Tsja, dat kán haast niet. Het enige wat je kunt doen is de overheid treffen op de plek waar het zeer doet, en dat is de schatkist. Je kunt niet zeggen ''we rijden geen meldingen'' of ''we surveilleren en reageren niet op meldingen in de straat van de minister''

Dat is precies wat ik ook bedoelde, Jerommeke. Kijk, een foutje met de opgestelde apparatuur is natuurlijk altijd mogelijk.
Tja, dat daardoor wel geflitst is maar er geen bekeuringen uit voort kunnen vloeien had de agent ter plaatse natuurlijk niet kunnen weten.  ;)

En dat is dan maar een voorbeeldje wat ik zo geef.  :)

Als je bijvoorbeeld in het kloffie gaat lopen wat ingeleverd had moeten worden omdat het niet meer aan de kwaliteitseisen voldeed. Lekker een button erop... Politie IN aktie, dankzij de minister.
Als mensen dan vragen waarom in een oud afgetrapt kloffie, dan kun je antwoorden dat het als gevolg is van de bezuinigingen.
Enzovoort.....enz.

Waarom b.v. geen grote stickers over de striping heen op de politiewagens?
"Politie in Aktie" (het is nog waar ook!!) Je kunt het dubbel opvatten.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #221 Gepost op: 23 maart 2012, 23:41:49
Waarom b.v. geen grote stickers over de striping heen op de politiewagens?
"Politie in Aktie" (het is nog waar ook!!) Je kunt het dubbel opvatten.

Die vind ik wel humor!  O0 O0 O0
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #222 Gepost op: 23 maart 2012, 23:46:22
Die vind ik wel humor!  O0 O0 O0

Dank je.  :)

Ik denk dat je hiermee ook meer de aandacht vestigd op de aktie.
(En de minister zal er niet blij mee zijn, denk ik, maar dat boeit niet)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #223 Gepost op: 23 maart 2012, 23:51:15
Dank je.  :)

Ik denk dat je hiermee ook meer de aandacht vestigd op de aktie.
(En de minister zal er niet blij mee zijn, denk ik, maar dat boeit niet)

Je gaat met die aktie zeker meer aandacht krijgen. En dat Opstelten er niet blij mee is... Boeit mij ook echt niet.
Hij mag best weten dat het serieus is. Daarbij moeten er ook gewoon hardere aktie's komen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #224 Gepost op: 23 maart 2012, 23:54:52
Je gaat met die aktie zeker meer aandacht krijgen. En dat Opstelten er niet blij mee is... Boeit mij ook echt niet.
Hij mag best weten dat het serieus is. Daarbij moeten er ook gewoon hardere aktie's komen.

Precies.  O0

Ik neem aan dat jij dichter op het vuur zit. Dus het staat je vrij om de ideeën uit dit topic te gebruiken richting bond.  ;D
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #225 Gepost op: 24 maart 2012, 00:48:45
Een mooie ''banner'' op de achterruit (die het zicht niet nog meer verminderd) is inderdaad een goed idee. Om het over de strepen en andere carrosseriedelen te plakken lijkt me niet handig.

Dat is precies wat ik ook bedoelde, Jerommeke. Kijk, een foutje met de opgestelde apparatuur is natuurlijk altijd mogelijk.
Tja, dat daardoor wel geflitst is maar er geen bekeuringen uit voort kunnen vloeien had de agent ter plaatse natuurlijk niet kunnen weten.  ;)

Ik heb het al eerder aangehaald, er zijn regio korpsen waar men de radar-palen heeft uitgeschakeld en men de radarvoertuigen anders heeft afgesteld (hogere snelheid).

Ook heb ik laatst een bordje gezien, ongeveer 500 meter voor de radar-wagen met daarop een aankondiging ''Uw snelheid wordt gecontroleerd''. Die borden zijn overigens niet nieuw, maar als (extra) preventieve werking.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #226 Gepost op: 24 maart 2012, 00:56:39
Een mooie ''banner'' op de achterruit (die het zicht niet nog meer verminderd) is inderdaad een goed idee. Om het over de strepen en andere carrosseriedelen te plakken lijkt me niet handig.

Je zou de banner/stickers natuurlijk op het achteruit kunnen plakken. En wat dachten jullie van een 2e sticker op de motorkap boven de regio. Is ruimte genoeg lijkt mij. Je hebt inderdaad gelijk dat het niet verstandig is om over de strepen te plakken. Gezien het feit dat dit ook voor onze veiligheid is op het moment dat we ons voertuig als buffer gebruiken.

Tijdens deze reactie krijg ik het plaatje helemaal rond. De stickers plakker op het achterruit, motorkap boven de regio en links en recht op de ruiten van de achterportieren. Bij de bussen kunnen we die ook op de zijruiten plakken. Dit natuurlijk alleen voor de opvallende voertuigen. Laten we de burgerbakken lekker burger laten. Ook al zijn de meeste burgerbakken van de wijkteams in mijn regio al bekend bij de meeste burgers. Haha.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #227 Gepost op: 24 maart 2012, 01:13:36
Mwoa, als we het toch over de centen hebben ... een stickertje achterop is meer als voldoende lijkt me  8)
Die vakbondscontributie is anders volgend jaar dermate hoog dat we helemaal niet meer kunnen eten  >:D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #228 Gepost op: 24 maart 2012, 01:17:36
Maak anders die sticker reflecterend. Dan hebben ze helemaal hun werking qua veiligheid en opvallendheid.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #229 Gepost op: 24 maart 2012, 01:34:45
Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen om uit 'bezuinigingsoogpunt' geen politiebegeleiding meer te verstrekken (tekort aan mankracht, uren, materieel, wat maar uitkomt) aan verplaatsingen van minister, staatshoofden en andere bobo's. Voelen ze ook wat meer aan den lijve wat de gevolgen daarvan zijn. Of bijv, fors bezuinigen op de mankracht bij het Binnenhof etc.  >:D
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl