Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 103584 keer)

0 gebruikers (en 45 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #300 Gepost op: 12 april 2012, 05:09:07
Ik snap niet wat een file veroorzaken voor nut heeft. Nu pakken jullie de burger, alsof die er iets aan kunnen doen dat jullie een beroerde CAO hebben.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #301 Gepost op: 12 april 2012, 08:33:43
Nu pakken jullie de burger, alsof die er iets aan kunnen doen dat jullie een beroerde CAO hebben.
ehhhh, ga je ervan uit dat de actievoerende politiemensen uit Leeuwarden hier meelezen, of doel je op anderen met 'jullie' ? ;-)
Samen sterk in de hulpverlening!


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #302 Gepost op: 12 april 2012, 08:41:13
Eigenlijk is het wel de schuld van "de burger", of nja, van elke inwoner in Nederland... iets met democratische verkiezingen en beleid wat daaruit voor vloeit...


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #303 Gepost op: 12 april 2012, 09:46:35
Eigenlijk is het wel de schuld van "de burger", of nja, van elke inwoner in Nederland... iets met democratische verkiezingen en beleid wat daaruit voor vloeit...

ja en de democratie heeft besloten niks met de CAO te doen. Dus daarmee is dan deze discussie klaar?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


vlinder

  • HAP Politie Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #304 Gepost op: 12 april 2012, 10:02:17
Ik geloof dat ik een beetje knorrig begin te worden. Als de Ns staakt kan half nederland niet naar het werk. Als de stadreiniging staakt stinkt het in de stad en zo kan ik nog wat voorbeelden noemen. En als de politie en wilde staking houd dan maken ze misbruik van hun middelen... Vertel mij eens even wat ik niet snap.

 98uiye


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #305 Gepost op: 12 april 2012, 10:07:55
Ik geloof dat ik een beetje knorrig begin te worden. Als de Ns staakt kan half nederland niet naar het werk. Als de stadreiniging staakt stinkt het in de stad en zo kan ik nog wat voorbeelden noemen. En als de politie en wilde staking houd dan maken ze misbruik van hun middelen... Vertel mij eens even wat ik niet snap.

 98uiye

En als studenten staken? Als een fabriek staakt? Een handelsorganisatie? Zijn ze dan ook zielig omdat ze een minder grote impact kunnen maken?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


vlinder

  • HAP Politie Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #306 Gepost op: 12 april 2012, 10:09:46
Ik vind gewoon dat iedereen het recht heeft om zijn of haar punt te maken,  dat de ene beroepsgroep meer indruk kan maken dan de andere tja dat zal altijd een punt blijven


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #307 Gepost op: 12 april 2012, 10:22:24
Een file veroorzaken, nou... En dan gek vinden dat sommige mensen geen respect voor de politie hebben Sorry hoor, maar zo werk je er ook wel en beetje aan mee.  

Niemand word er blij van als mensen staken, althans niet de burgers die er niks mee van doen hebbrn, mensen die naar het werk moeten.. etc etc.. ik vind dit een actie die gewoon niet kan.. blijf dan gewoon doorgaan met het niet uitschrijven van boete etc, daar pak je de regering een stuk harder mee.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #308 Gepost op: 12 april 2012, 10:54:21
Ik vind gewoon dat iedereen het recht heeft om zijn of haar punt te maken,  dat de ene beroepsgroep meer indruk kan maken dan de andere tja dat zal altijd een punt blijven

Dus het leger mag mensen gaan gijzelen? Procesoperators mogen dreigen om maar flink wat dioxines te lozen of een gezellig gas los te laten (lachgas, of helium, niet gevaarlijk, wel goed om een punt te maken!). Lijkt me een uitstekend startpunt van de rechtstaat! En ow, dan mogen de rijken uiteraard ook mee doen, want zij worden ook 'zwaar' getroffen door de crisis en aangezien zij met hun geld veel kunnen bereiken kunnen ze ook een grote indruk maken!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #309 Gepost op: 12 april 2012, 11:36:14
Lijkt me wel een gevalletje "Mug >>Media>>Olifant".
Nee het mag niet wat er is gebeurd, en de vakbonden hebben ook duidelijk aangegeven dat dit niet de bedoeling is. Maar ik kan me ook wel de frustratie voorstellen bij de deelnemende Politie ambtenaren (zeker met het verbieden van eerdere acties in Leeuwarden), en dat daardoor zo iets spontaan gebeurd voor of na een actie bijeenkomst.
Er is gezegd: "foei, niet meer doen" (Zelf even het bijbehorende vingertje inbeelden), en dan lijkt mij de kous af.

Uiteindelijk zou de aandacht zich moeten richten op de verantwoordelijke minister, en of hij de bonden tegemoet komt....
Citaat
CAO Politie (11/04): Minister en bonden praten binnenkort verder - acties gaan gewoon door *update*
Op woensdagavond 11 april hebben minister Opstelten van Veiligheid en Justitie en de onderhandelaars van de vier landelijke politiebonden informeel met elkaar gesproken over het CAO-conflict dat eind februari is ontstaan. Beide partijen hebben daarbij nogmaals hun inzet uiteengezet en de grenzen van hun mandaat verduidelijkt. Er is nadrukkelijk niet formeel onderhandeld, het ging om een oriënterend gesprek.

Gaandeweg zijn daarbij een aantal nieuwe vragen gerezen over de financiële uitwerking van bepaalde zaken. Deze budgettair-technisch informatie zal zo spoedig mogelijk door deskundigen worden berekend en uitgewerkt.

Collectieve acties
De uitkomsten zullen door de minister en de bonden worden besproken in een vervolggesprek. Ook dat gesprek valt niet onder de officiële onderhandelingen en er kunnen daarom vooraf geen nadere mededelingen over worden gedaan. Dit betekent overigens ook dat collectieve acties gewoon in volle gang doorgaan.

*Update*
De media stelt de zaken rond het informele gesprek dat op woensdagavond heeft plaatsgevonden tussen de onderhandelaars van de politievakbonden en minister Opstelten, vertegenwoordigd door een topambtenaar van Veiligheid en Justitie, in een ander daglicht. Daardoor ontstaat het beeld dat de bonden gematigd positief zijn. ACP-voorzitter Gerrit van de Kamp: “Dat is niet juist. Het was een constructief gesprek, waarbij de minister de indruk heeft gewekt dat hij er samen met ons wil uitkomen. Op dit moment kan echter niet gezegd worden welke kant het opgaat. Het kwartje kan nog beide kanten opvallen. We gaan dan ook zeker door met acties. Het Landelijk Actiecentrum is in samenwerking met de Regionale Actiecentra volop bezig met de laatste voorbereidingen van nieuwe acties.”
Bron: Website acp
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten