Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 103596 keer)

0 gebruikers (en 53 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #330 Gepost op: 12 april 2012, 18:44:36
Dat ik in de selectie zat riepen 2 korpsen onafhankelijk van elkaar: wij willen meer personeel met werkervaring!

Half jaar nadat ik aangenomen was ging Opstelten naar de 75% regeling. Gevolg: geen mensen meer met een eigen huis en werkervaring, want die kiezen daar niet meer voor. Op de academie zie ik in de nieuwe klassen een hoog 18-20 jaar gehalte. Daar is echt niks mis mee, maar dat meer werkervaring is kul.

En voor diegene die roepen dat wij ons in de handjes mogen wrijven dat we geld krijgen voor onze opleiding: besef dat je op de helft van je opleiding gewoon volledig ingeroosterd wordt en net zoveel meemaakt als een hoofdagent. Daar mag best een knappe beloning tegenover staan. Het is geen veilig HBO waar je binnen de duurbetaalde muren een diploma haalt.

 O0  O0  O0  O0  O0

Het (in)directe gevolg is dat er basisteam's zijn waar de gemiddelde leeftijd in een dienstgroep op 25 zit. Met andere woorden, relatief veel jonge mensen die veel mee maken. Daar hoor je me niet over, dat is een eigen keus. Veel uitstroom van de ouderen en veel instroom van de jongeren. Relatief onervaren en misschien af en toe zelfs wel iets te stoer....

Ik heb mij in ieder geval verbaasd over het feit dat ik in mijn directe omgeving meerdere jonge collega's (tussen de 1 en 3 jaar klaar met de opleiding) heb zien instorten en volledig afgebrand thuis heb zien zitten  :(
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #331 Gepost op: 12 april 2012, 18:50:37
O0  O0  O0  O0  O0

Het (in)directe gevolg is dat er basisteam's zijn waar de gemiddelde leeftijd in een dienstgroep op 25 zit. Met andere woorden, relatief veel jonge mensen die veel mee maken. Daar hoor je me niet over, dat is een eigen keus. Veel uitstroom van de ouderen en veel instroom van de jongeren. Relatief onervaren en misschien af en toe zelfs wel iets te stoer....

Ik heb mij in ieder geval verbaasd over het feit dat ik in mijn directe omgeving meerdere jonge collega's (tussen de 1 en 3 jaar klaar met de opleiding) heb zien instorten en volledig afgebrand thuis heb zien zitten  :(

Dit komt ook omdat ze op jonge leeftijd veel maken en dat was vroeger natuurlijk ook al zo. Maar de werkdruk die er nu is en dat je als jonge diender van 24 jaar en net een jaar klaar bent, soms al de meest ervaren collega op dienst bent.

Helaas weten de burgers te weinig af van wat wij allemaal moeten doen en meemaken voor het hongerloontje wat wij krijgen. Ja, krijgen, want verdienen doen we het niet. Want we verdienen veel meer!!
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #332 Gepost op: 12 april 2012, 18:52:20
Ik zal de laaste zijn die je over het loon hoort zeuren... Van te voren wist ik dat het slecht betaald was en dat het ook niet veel beter zou gaan worden. Dat er realistische eisen op tafel liggen lijkt me helder, dat vind ik alleen maar positief. Eerlijk gezegd ben ik ook geen actie-voerder. Ik hou me aan de actie's, maar met een groen hesje voorop lopen in een stoet, dat zul je mij niet zien doen  98uiye
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #333 Gepost op: 12 april 2012, 18:54:54
Ik zal de laaste zijn die je over het loon hoort zeuren... Van te voren wist ik dat het slecht betaald was en dat het ook niet veel beter zou gaan worden. Dat er realistische eisen op tafel liggen lijkt me helder, dat vind ik alleen maar positief. Eerlijk gezegd ben ik ook geen actie-voerder. Ik hou me aan de actie's, maar met een groen hesje voorop lopen in een stoet, dat zul je mij niet zien doen  98uiye

Ik wist ook dat het niet een goed betaalde baan was, maar als je sommige mensen hier leest. Ik zal geen namen noemen... Dan krijg je me wel geirriteerd, want dan laat ik wel even horen dat het echt niet zo goed betaald wordt.

En mij zie je ook niet voorop lopen hoor, verder hou ik me ook aan de actie's.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #334 Gepost op: 12 april 2012, 18:59:39
Het is een vak waarbij je veel meer meemaakt dan in welk regulier vak dan ook in het leven en daar MOET gewoon een goed
salaris tegenover staan met normale primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Hoe verhouden de in dit topic genoemde salarissen zich tot andere "zware" beroepen zoals beroeps brandwachten, SEH verpleegkundigen, etc?
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #335 Gepost op: 12 april 2012, 22:01:38
Ik vind dat er tot nu toe nog maar weinig te merken is van de akties van de Politie.
Een poosje terug gaf ik in dit topic al aan dat er best nog wel wat ideeën verzonnen konden worden.
Tot nu toe nog niet veel gezien.

Vanavond schoot me het volgende in gedachten naar aanleiding van een opmerking in een ander topic.

De Politie zou ook zoiets kunnen doen:
Een pagina grote advertentie in de krant zetten. (een beetje ludiek aankleden misschien)
Met als tekst het volgende:

-------------------------------------------
                       V  A C A T U R E

                   Ben jij die man/vrouw die Nederland veilig maakt?

De Politie Nederland is dringend op zoek naar een nieuwe minister van Veiligheid en Justitie.
Wij zoeken iemand die met respect naar de werknemers en begrip voor hun zware taak een goede invulling kan geven aan zijn/haar vak.
Ben jij de persoon die open staat voor discussie, een groot inlevingsvermogen heeft en wil vechten voor een betere samenleving? Niet alleen een luisterend oor heeft maar ook daadwerkelijk de handen uit de mouwen wil steken? Dan zoeken we jou!!

Denk jij dat je aan bovenstaande kunt voldoen, schroom dan niet om te solliciteren.

U kunt uw reactie sturen naar het Ministerie van Veiligheid en Justitie, Binnenhof 1 Den Haag.

---------------------------------------------

Je zou ook nog andere teksten kunnen gebruiken zoals b.v.:

Kun jij goed knollen voor citroenen verkopen?

Eventueel zou je er ook nog een draai aan kunnen geven dat je de geschikte kandidaat al gevonden hebt en dan een foto van de huidige minister eronder zetten.


 ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


6301

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 319
  • BHV er Hulpv. NRK. {sigma} NRK verbindingsdienst.
Reactie #336 Gepost op: 12 april 2012, 22:24:50
Ha Ha skippy dat is een goede advertentie. O0
Verbeter de wereld maar begin bij je zelf.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #337 Gepost op: 12 april 2012, 22:26:47
Ha Ha skippy dat is een goede advertentie. O0

Dank je.  :)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #338 Gepost op: 12 april 2012, 22:46:24
Ik wist ook dat het niet een goed betaalde baan was, maar als je sommige mensen hier leest. Ik zal geen namen noemen... Dan krijg je me wel geirriteerd, want dan laat ik wel even horen dat het echt niet zo goed betaald wordt.

En mij zie je ook niet voorop lopen hoor, verder hou ik me ook aan de actie's.

Inderdaad same here. Ik doe dit niet om bakken met geld te verdienen, maar om nog iets te kunnen bijdragen aan een betere samenleving. Idealistisch ? Misschien wel. Ik vind wel, dat daar een normaal loon tegenover hoort te staan. Als ik vd afhoor na een 310 oid en dan hoor dat zij een uitkering krijgen van 1500 netto per maand en daarvoor NIETS hoeven te doen. Dan vind ik mijn 1800 euro per maand inclusief ort behoorlijk zuur. Ik kan er van rondkomen in mijn eentje, maar er zijn ook gezinnen die van dit bedrag moeten rondkomen. Terwijl er behoorlijk wat van je wordt verwacht.

Dat er dan burgers gaan roepen dat er al voldoende akties worden gevoerd... pffffff

Dit werk is emotie en passie, en die is er, ook bij mij, nog meer dan voldoende. Echter het zou zo mooi zijn om er goede beloning voor te krijgen en daarbij knappe secundaire voorwaarden te houden. De afgelopen jaren is er genoeg beknippeld op de CAO. Dat er dan nu in ene niets kan door het slechte financiele weer, dat is niet de schuld van de agenten. Dat is wederom de schuld van de werkgever. Die heeft verzuimd om eerder stappen te nemen. Gewoon een knappe beloning en geen gezeur.... anders harde actie's.... ik ben voor...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #339 Gepost op: 12 april 2012, 22:52:20
Inderdaad same here. Ik doe dit niet om bakken met geld te verdienen, maar om nog iets te kunnen bijdragen aan een betere samenleving. Idealistisch ? Misschien wel. Ik vind wel, dat daar een normaal loon tegenover hoort te staan. Als ik vd afhoor na een 310 oid en dan hoor dat zij een uitkering krijgen van 1500 netto per maand en daarvoor NIETS hoeven te doen. Dan vind ik mijn 1800 euro per maand inclusief ort behoorlijk zuur. Ik kan er van rondkomen in mijn eentje, maar er zijn ook gezinnen die van dit bedrag moeten rondkomen. Terwijl er behoorlijk wat van je wordt verwacht.

Dat er dan burgers gaan roepen dat er al voldoende akties worden gevoerd... pffffff

Dit werk is emotie en passie, en die is er, ook bij mij, nog meer dan voldoende. Echter het zou zo mooi zijn om er goede beloning voor te krijgen en daarbij knappe secundaire voorwaarden te houden. De afgelopen jaren is er genoeg beknippeld op de CAO. Dat er dan nu in ene niets kan door het slechte financiele weer, dat is niet de schuld van de agenten. Dat is wederom de schuld van de werkgever. Die heeft verzuimd om eerder stappen te nemen. Gewoon een knappe beloning en geen gezeur.... anders harde actie's.... ik ben voor...

 O0 O0 O0
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.