Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 103592 keer)

0 gebruikers (en 50 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #340 Gepost op: 12 april 2012, 23:08:20
We gaan het zien wat voor acties er komen voor een betere CAO. Als ze dat denken te bereiken door langzaam te gaan rijden, hun goed recht.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #341 Gepost op: 12 april 2012, 23:57:25
Ik heb zeker je post gelezen! Maar het is je eigen keuze om door te studeren toch? Je vergeet 1 ding. Jij zit veilig achter je bureautje terwijl de student van de politie de meest nare ervaringen op kunnen doen. Dat kan al vanaf de eerste dag dat zij op straat lopen! Ik ga niet uit zitten kauwen watvoor gruwelijke dingen je tegen komt als agent. Want ieder weldenkend mens kan dat bedenken. Kan je dat niet, dan is er iets mis met je. Verder werken zij in de weekenden, 's avonds,  's nachts. Op feestdagen als jij lekker bij je familie zit! Je sociale leven daalt heel erg op het moment dat je dat uniform en die opleiding krijgt van de baas. En kom op! De manier waarop je nu een reactie plaatst richting mij persoonlijk. Dat vind IK persoonlijk onwaardig voor dit forum.

Als je een bepaalde haat of iets anders hebt tegen de politie, dan moet je gewoon niet reageren!! In plaats van ons af te zitten zeiken!

Blijkbaar heb je niet mijn posts gelezen. Als je dat wel had gedaan dan had je kunnen lezen dat ik zelf sollicitant ben bij de politie. Geen haat dus totaal niet. Daarnaast kan je heel mooi vertellen wat ik wel en niet in het dagelijks leven doe, maar het beeld wat jij schetst klopt in ieder geval niet. Ga ook niet vertellen wanneer ik thuis ben, want in die nachtdiensten waar jij het over hebt doe ik vaak vrijwilligerswerk met jongeren, de kerstdagen waar jij het over had was ik 2 jaar geleden in Zuid-Amerika en als je niet zelf dat plaatje had ingevuld dan had je daarom ook begrepen waarom ik nou zo'n grote bek heb. Dus al heb je het over onwaardige posts, dan denk ik dat je een hele mooie te pakken hebt. Ik heb ook besloten om niet voor het geld te gaan, al was ik na mijn HBO gaan werken dan had ik een stuk meer verdiend dan zometeen als ik klaar ben. Dat is een keuze, hoort erbij.

Helaas zit de maatschappij niet zo inelkaar dat de mensen die het geld zouden moeten verdienen het ook krijgen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat agenten te weinig verdienen. Alleen dat is een structureel probleem wat jaren lang niet voldoende aan de kaak is gesteld door de vakbonden en waardoor we nu in een systeem zitten waar het gewoon niet mogelijk is. Ik vind dat iemand die dusdanig werk doet meer zou moeten verdienen. Maar dat is een losse discussie van de CAO discussie.

Waar ik niet tegen kan is dat elk persoon met gezond verstand er mee eens is dat er bezuinigingen moeten worden doorgevoerd maar niemand daar onderdeel van wil zijn. Het enige wat we doen is naar elkaar wijzen.

Als je zoals ik echte armoede hebt gezien, mensen die niet weten of er morgen geld op de plank is, die niet voor hun kinderen kunnen zorgen, die geen huis hebben etc. dan wordt je pissig op IEDEREEN die loopt te miepen over een paar procent erbij. Wat als we nou als gehele bevolking met zijn allen 1 dagje gratis zouden gaan werken? Ik denk dat we dan al een heel eind zijn. Laten we ondertussen dan gaan kijken hoe het politiesysteem moet veranderen.

Citaat van: enrico1972
...bullshit blablabla
Als jij zo moet discussieren dan zijn wij uitgepraat
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #342 Gepost op: 13 april 2012, 00:19:00
Als je zoals ik echte armoede hebt gezien, mensen die niet weten of er morgen geld op de plank is, die niet voor hun kinderen kunnen zorgen, die geen huis hebben etc. dan wordt je pissig op IEDEREEN die loopt te miepen over een paar procent erbij. Wat als we nou als gehele bevolking met zijn allen 1 dagje gratis zouden gaan werken? Ik denk dat we dan al een heel eind zijn. Laten we ondertussen dan gaan kijken hoe het politiesysteem moet veranderen.
 Als jij zo moet discussieren dan zijn wij uitgepraat

Er zijn agenten die in armoe leven! Die niet rondkomen en een verplicht een 2e baan nemen om rond te kunnen komen. En dat niet omdat ze zo luxe leven. Over die dag gratis werken.... Wij gaan op jaarbasis 1% gratis werken zoals het er nu naar uitziet!!
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #343 Gepost op: 13 april 2012, 00:20:14
Er zijn agenten die in armoe leven! Die niet rondkomen en een verplicht een 2e baan nemen om rond te kunnen komen. En dat niet omdat ze zo luxe leven. Over die dag gratis werken.... Wij gaan op jaarbasis 1% gratis werken zoals het er nu naar uitziet!!
En deze mensen hebben groot gelijk dat ze klagen, triest is dat.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #344 Gepost op: 13 april 2012, 00:46:55
..... Gewoon een knappe beloning en geen gezeur.... anders harde actie's.... ik ben voor...

Mijn zegen (en steun) hebben jullie, want dit is echt bizar zo.

@ Kaasje :
Natuurlijk is de situatie in een heleboel landen qua armoede nog schrijnender, zoals in Zuid-Amerika. Maar we leven hier in Nederland en moeten e.e.a. dus afwege naar Nederlandse maatstaven, of wil je dat iedereen braaf doorwerkt met oogkleppen op tot we hier ook het halve land in krottenwijken hebben wonen ? En hier ook onze eigen gewapende privé-milities of bendes in de verschillende wijken hebben die de 'veiligheid waarborgen' zoals in dergelijke landen.

Zolang we hier willen dat we een rechtsysteem houden als het onze waar de politie zorg dient te dragen voor de veiligheid, dan moeten we daar ook de middelen voor beschikbaar maken. Of niet straks gaan lopen huilen als er steeds meer corruptie het systeem binnensijpelt omdat de betreffende dienders ook hun gezin moeten blijven voeden...
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #345 Gepost op: 15 april 2012, 11:57:10
Mijn zegen (en steun) hebben jullie, want dit is echt bizar zo.

@ Kaasje :
Natuurlijk is de situatie in een heleboel landen qua armoede nog schrijnender, zoals in Zuid-Amerika. Maar we leven hier in Nederland en moeten e.e.a. dus afwege naar Nederlandse maatstaven, of wil je dat iedereen braaf doorwerkt met oogkleppen op tot we hier ook het halve land in krottenwijken hebben wonen ? En hier ook onze eigen gewapende privé-milities of bendes in de verschillende wijken hebben die de 'veiligheid waarborgen' zoals in dergelijke landen.

Zolang we hier willen dat we een rechtsysteem houden als het onze waar de politie zorg dient te dragen voor de veiligheid, dan moeten we daar ook de middelen voor beschikbaar maken. Of niet straks gaan lopen huilen als er steeds meer corruptie het systeem binnensijpelt omdat de betreffende dienders ook hun gezin moeten blijven voeden...

Heb je gelijk in, als we echter dat kleine beetje ontwikkelingshulp wat we geven schrappen en ondertussen de 'rijkeren' alleen maar vragen om meer geld.... Ik las trouwens in de Kampioen dat we vorig jaar als Nederlanders meer dan 32 miljoen vakanties hebben gehad... Dat is 2 vakanties per persoon.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #346 Gepost op: 15 april 2012, 12:19:26
Heb je gelijk in, als we echter dat kleine beetje ontwikkelingshulp wat we geven schrappen en ondertussen de 'rijkeren' alleen maar vragen om meer geld.... Ik las trouwens in de Kampioen dat we vorig jaar als Nederlanders meer dan 32 miljoen vakanties hebben gehad... Dat is 2 vakanties per persoon.

Wat heeft dit te maken met CAO voor de politie?? Ik weet van veel Collega's de niet 2 keer op vakantie kunnen. Dus voordat je zulke loze kreten op het forum gooit, denk dan even na.

Het is namelijk erg opvallend dat jij het idee hebt dat het allemaal wel mee valt. Jij wekt de indruk dat de politie wel voldoende verdient. Maar de actie's zijn vooral gebasseerd op de secundaire arbeidsvoorwaarde. Dus als je nog een keer wilt reageren, ga eerst even je huiswerk doen. En kijk wat het voorstel van dhr. Opstelten is.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #347 Gepost op: 15 april 2012, 12:50:01
Ludieke politieactie houdt Gold Race even op
zondag 15 april 2012 | 10:38 | Laatst bijgewerkt op: zondag 15 april 2012 | 11:55

MAASTRICHT - De politiebonden hebben zondag de start van de Amstel Gold Race in Maastricht aangegrepen om aandacht te vragen voor hun conflict met minister Ivo Opstelten over een nieuwe cao.

Terwijl de renners zich iets na 10 uur opstelden om te vertrekken voor de Limburgse wielerklassieker stond al een aantal politieagenten met fietsen klaar om het peloton vooraf te gaan. De ludieke actie bleef beperkt tot de eerste 750 meter, waarna de agenten plaats maakten en de wedstrijd daadwerkelijk van start kon gaan.

Koersdirecteur Leo van Vliet had geen moeite met de actie van de politie: "Ze zijn al jaren een goede partner van ons, we hebben er ook verder geen last van.''


bron:BNDeStem.nl
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #348 Gepost op: 15 april 2012, 12:56:09
En door zulke ludieke acties moet Opstelten overstag gaan? ???


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #349 Gepost op: 15 april 2012, 13:01:44
Wat heeft dit te maken met CAO voor de politie?? Ik weet van veel Collega's de niet 2 keer op vakantie kunnen. Dus voordat je zulke loze kreten op het forum gooit, denk dan even na.

Het is namelijk erg opvallend dat jij het idee hebt dat het allemaal wel mee valt. Jij wekt de indruk dat de politie wel voldoende verdient. Maar de actie's zijn vooral gebasseerd op de secundaire arbeidsvoorwaarde. Dus als je nog een keer wilt reageren, ga eerst even je huiswerk doen. En kijk wat het voorstel van dhr. Opstelten is.

Ga jij nou maar eerst eens posts doorlezen voor iemand in een hoekje te zetten want dit is best hilarisch  ;D ;D
Hobby Bobby eenheid Den Haag