Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 103561 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #350 Gepost op: 15 april 2012, 13:06:50
En door zulke ludieke acties moet Opstelten overstag gaan? ???
Dit soort acties gaan daarbij niet helpen, maar dit soort acties zorgen er wel voor dat de CAO-onderhandelingen weer de media hebben behaald. En de aandacht er weer op gevestigt is. O0


sylvester1986

  • Gast
Reactie #351 Gepost op: 15 april 2012, 13:20:10
Daar heb je een punt Peter O0
Maar als iets te vaak in de media komt, helpt het op den duur dan nog wel?


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #352 Gepost op: 15 april 2012, 18:13:50
Ludieke politieactie houdt Gold Race even op
zondag 15 april 2012 | 10:38 | Laatst bijgewerkt op: zondag 15 april 2012 | 11:55

MAASTRICHT - De politiebonden hebben zondag de start van de Amstel Gold Race in Maastricht aangegrepen om aandacht te vragen voor hun conflict met minister Ivo Opstelten over een nieuwe cao.

Terwijl de renners zich iets na 10 uur opstelden om te vertrekken voor de Limburgse wielerklassieker stond al een aantal politieagenten met fietsen klaar om het peloton vooraf te gaan. De ludieke actie bleef beperkt tot de eerste 750 meter, waarna de agenten plaats maakten en de wedstrijd daadwerkelijk van start kon gaan.

Koersdirecteur Leo van Vliet had geen moeite met de actie van de politie: "Ze zijn al jaren een goede partner van ons, we hebben er ook verder geen last van.''


bron:BNDeStem.nl

http://nos.nl/video/362550-politie-voert-actie-bij-amstel-gold-race.html


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #353 Gepost op: 16 april 2012, 00:08:49
Leuke ludieke actie maar nog steeds zet het geen zoden aan de dijk!

Ik voorspel nu al dat dit een spelletje is:

Bonden v.s. minister
3% meer loon v.s. 10/12 uurs diensten
meer toeslagen v.s. minder toeslagen
rust in het rooster v.s. meer weekenddiensten

dus uiteindelijk werken we 3% meer, tegen hetzelfde salaris maar met meer toeslagen en minder rust in het rooster.  98uiye
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #354 Gepost op: 16 april 2012, 01:06:40
Leuke ludieke actie maar nog steeds zet het geen zoden aan de dijk!

Ik voorspel nu al dat dit een spelletje is:

Bonden v.s. minister
3% meer loon v.s. 10/12 uurs diensten
meer toeslagen v.s. minder toeslagen
rust in het rooster v.s. meer weekenddiensten

dus uiteindelijk werken we 3% meer, tegen hetzelfde salaris maar met meer toeslagen en minder rust in het rooster.  98uiye

Mopper, is er goed contact tussen bonden en dienders ? Ik spit de reacties door bij ACP-artikelen/berichten, en dan krijg ik af en toe het gevoel dat dienders meer verwachten van bonden, dmv hardere acties bijvoorbeeld.


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #355 Gepost op: 16 april 2012, 02:25:48
Heb je gelijk in, als we echter dat kleine beetje ontwikkelingshulp wat we geven schrappen en ondertussen de 'rijkeren' alleen maar vragen om meer geld.... Ik las trouwens in de Kampioen dat we vorig jaar als Nederlanders meer dan 32 miljoen vakanties hebben gehad... Dat is 2 vakanties per persoon.
Dat heb ik inderdaad ook gelezen. Een gemiddelde zegt echter weinig over de (steeds groter wordende) verschillen. Zo is er de laatste 2 jaar ook steeds aandacht geweest voor de toename van het aantal mensen dat schuldsanering benodigd, toename van het aantal gebruikers van de voedselbanken en toename van het aantal daklozen. Een schril contrast dus met het gemiddelde aantal vakanties...
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #356 Gepost op: 16 april 2012, 19:27:32
Dinsdag nieuwe cao-gesprekken politie
De politiebonden en het ministerie van Veiligheid en Justitie zitten dinsdag opnieuw om de tafel om te kijken of er weer formeel kan worden onderhandeld over een nieuwe cao. Dat is de uitkomst van een informeel gesprek maandag, meldden de politievakbonden ACP en NPB.

Volgens hen liggen er nog verschillende opties open. ,,We willen tot een conclusie komen wat we gaan doen. Dat kan onderhandelen betekenen, maar bijvoorbeeld ook de achterban raadplegen'', zei ACP-voorzitter Gerrit van de Kamp.

In de afgelopen week voerden de bonden en het ministerie verkennende gesprekken, nadat de onderhandelingen enkele weken geleden waren vastgelopen. Dinsdag vindt een afrondend informeel gesprek plaats waarin de balans wordt opgemaakt, aldus de bonden. Tijdens het gesprek moeten de onderhandelaars antwoord krijgen op vragen over de financiële uitwerking van bepaalde zaken. Het ministerie van Veiligheid en Justitie spreekt niet van een afrondend gesprek, maar laat weten dat er dinsdag verder wordt gesproken.

De acties gaan gewoon door, net als in de voorgaande weken. Politieagenten in verschillende provincies leggen deze week op verschillende dagen enkele uren het werk neer. Politiebureaus zijn daardoor enkele uren gesloten. Maandag hielden de bonden acties in de politieregio's Midden- en West-Brabant, gevolgd door Limburg Noord op dinsdag, Zeeland en Brabant Zuidoost op woensdag en de drie korpsen in Gelderland en van Twente en IJsselland op donderdag.


http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/04_april/16/binnenland/dinsdag-nieuwe-cao_gesprekken-politie.xml
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #357 Gepost op: 17 april 2012, 16:42:29
VFonds: 9 miljoen in waardering voor politie

DEN HAAG -  Het Nationaal Fonds voor Vrijheid en Veteranenzorg (VFonds) stopt de komende 3 jaar telkens 3 miljoen euro in activiteiten die bedoeld zijn om met name politiemensen erkenning en waardering te bieden. Ook moet er van het bedrag nieuwe hulp worden opgezet aan de 8 politiemensen die gemiddeld per dag tijdens hun dienst gewond raken, een soort lotgenotencontact.
Een afspraak daarover is dinsdagmiddag op het ministerie van Veiligheid in Den Haag gemaakt. Minister Ivo Opstelten was 'verguld' en benadrukte nog eens dat de politie 'onze waardering onvoorwaardelijk verdient'

www.telegraaf.nl


*ik zeg verder even niets*   :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #358 Gepost op: 17 april 2012, 21:00:24
VFonds: 9 miljoen in waardering voor politie

DEN HAAG -  Het Nationaal Fonds voor Vrijheid en Veteranenzorg (VFonds) stopt de komende 3 jaar telkens 3 miljoen euro in activiteiten die bedoeld zijn om met name politiemensen erkenning en waardering te bieden. Ook moet er van het bedrag nieuwe hulp worden opgezet aan de 8 politiemensen die gemiddeld per dag tijdens hun dienst gewond raken, een soort lotgenotencontact.
Een afspraak daarover is dinsdagmiddag op het ministerie van Veiligheid in Den Haag gemaakt. Minister Ivo Opstelten was 'verguld' en benadrukte nog eens dat de politie 'onze waardering onvoorwaardelijk verdient'

www.telegraaf.nl


*ik zeg verder even niets*   :-X

Dan zeg ik het wel.  >:D Dat mag meneer Opstelten dan ook een keer zelf tonen!!!
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #359 Gepost op: 18 april 2012, 14:04:54
Zeeuwse politiebureau's voeren actie
Published on Apr 18, 2012 by dePZC
Alle Zeeuwse politiebureau's sloten vanmorgen om 10 uur hun deuren. In Goes gebeurde dit symbolisch met de sleutel waarmee het bureau 13 jaar geleden voor het eerst haar deuren opende. Met deze staking, die 2 uur duurde, voert de politie actie voor een nieuw politie-cao
Samen sterk in de hulpverlening!