Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 103536 keer)

0 gebruikers (en 31 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #370 Gepost op: 22 april 2012, 10:54:59
Ik ben momenteel druk op zoek naar hoofdagent vacatures, zijn de CAO onderhandeling ook van kracht bij aspiranten ?

Het laatste voorstel van de minister dat ik gezien heb spreekt er van dat aspiranten zonder werkervaring geen salaris meer krijgen maar Stufi moeten aanvragen en het daar van moeten doen. Maar wel alle werkzaamheden zoals knokken voor iemand leven, dodelijke aanrijdingen enzovoort voor maarliefst 380 euro per maand...  :-X

Dat zou nog een verslechtering zijn van de 75% regeling die nu al geldt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Reactie #371 Gepost op: 22 april 2012, 11:07:00
Dan zullen ze helemaal lege klassen krijgen denk ik. Ik mis bij Opstelten alleen nog grote schoenen en een ronde Rode neus.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #372 Gepost op: 22 april 2012, 11:30:03
Het laatste voorstel van de minister dat ik gezien heb spreekt er van dat aspiranten zonder werkervaring geen salaris meer krijgen maar Stufi moeten aanvragen en het daar van moeten doen. Maar wel alle werkzaamheden zoals knokken voor iemand leven, dodelijke aanrijdingen enzovoort voor maarliefst 380 euro per maand...  :-X

Dat zou nog een verslechtering zijn van de 75% regeling die nu al geldt.

Werkervaring in de zin van als beveiliger etc ? Of ook gewoon in het algemeen, financiële markten bijvoorbeeld ?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #373 Gepost op: 22 april 2012, 11:40:22
Ik denk dat het gaat om werkervaring waarbij je een salaris hebt dat je kan meenemen. In het verleden was dat als je 12 maanden een stabiel inkomen had.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #374 Gepost op: 22 april 2012, 12:00:05
Ik denk dat het gaat om werkervaring waarbij je een salaris hebt dat je kan meenemen. In het verleden was dat als je 12 maanden een stabiel inkomen had.

PM  O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #375 Gepost op: 22 april 2012, 12:07:28
Aangezien het feit dat alle grote evenementen er nu weer aankomen, noem 30 april, 5 mei en dergelijke, verwacht ik wel wat publieksonvriendelijke actie's zodat sommige evenementen mogelijk niet door kunnen gaan. Is dat realistisch ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #376 Gepost op: 22 april 2012, 12:50:01
Het laatste voorstel van de minister dat ik gezien heb spreekt er van dat aspiranten zonder werkervaring geen salaris meer krijgen maar Stufi moeten aanvragen en het daar van moeten doen. Maar wel alle werkzaamheden zoals knokken voor iemand leven, dodelijke aanrijdingen enzovoort voor maarliefst 380 euro per maand...  :-X

Dat zou nog een verslechtering zijn van de 75% regeling die nu al geldt.

Als het waar is en dit plan doorgevoerd zou worden dat aspiranten een Studie Financiering moeten gaan aanvragen dan heb je 2 kansen.

1. Alle aspiranten stappen massaal op en zeggen zoek het maar uit met het vak c.q. roeping van Agent.
2. De corruptie en/of omkoping binnen de politie gaat veelvuldig voorkomen om toch aan een redelijk salaris te komen.

Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar 1 aspirant is die voor een Studie Financiering zijn/haar leven op het spel gaat zetten
en de opleiding zal afmaken en risico lopen en dergelijke.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #377 Gepost op: 22 april 2012, 13:05:51
Als het waar is en dit plan doorgevoerd zou worden dat aspiranten een Studie Financiering moeten gaan aanvragen dan heb je 2 kansen.

1. Alle aspiranten stappen massaal op en zeggen zoek het maar uit met het vak c.q. roeping van Agent.
2. De corruptie en/of omkoping binnen de politie gaat veelvuldig voorkomen om toch aan een redelijk salaris te komen.

Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar 1 aspirant is die voor een Studie Financiering zijn/haar leven op het spel gaat zetten
en de opleiding zal afmaken en risico lopen en dergelijke.

Enrico, momenteel ben ik werkzaam als belegger bij een vermogensbeheerder. Zal ik je wat geks vertellen? Prive ben ik ook bezig op de financiële markten. Diender worden, is mijn roeping dat meen ik echt. Zowat elke beslissing vanaf mijn 16e heb ik genomen met de gedachtegang dat ik ooit als diender in Amsterdam kan werken. Ik bel werving & selectie, ik geef aan: Ik doe het niet bepaald voor het geld, gelukkig heb ik de financiële markten als bron van inkomen, dat valt gewoon te combineren want het is gewoon in mijn privetijd.

3x raden, wat voor antwoorden ik krijg: "Dat mag niet", "Onmogelijk", "Daar moet je onmiddelijk melding van maken (vooral de toon waarop)" en ten slotte de absolute klapper: "Dat lijkt mij niet de bedoeling, inkomen uit een andere bron"

Dit is toch te gek voor woorden of ben ik zo dom ?  :-\


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #378 Gepost op: 22 april 2012, 13:40:06
Als het waar is en dit plan doorgevoerd zou worden dat aspiranten een Studie Financiering moeten gaan aanvragen dan heb je 2 kansen.

1. Alle aspiranten stappen massaal op en zeggen zoek het maar uit met het vak c.q. roeping van Agent.
2. De corruptie en/of omkoping binnen de politie gaat veelvuldig voorkomen om toch aan een redelijk salaris te komen.

Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar 1 aspirant is die voor een Studie Financiering zijn/haar leven op het spel gaat zetten
en de opleiding zal afmaken en risico lopen en dergelijke.

Opstappen zal niet gebeuren want het geld alleen voor nieuwe aspiranten. Ik denk wel dat je nog minder instroom zal krijgen dan je nu al hebt. Gevolg is dat de eisen zakken om de instroom constant te houden en het niveau is nu af en toe al bedenkelijk.

Er zullen genoeg gekken zijn die het voor weinig geld doen. Dat gebeurt nu al, met de aanzienlijke kortingen op het salaris van aspiranten. De politiek buit dat uit. Maar om nu voor 350 euro per maand een schietpartij in te lopen.... (niet dat dat met vol salaris veel beter is maarja).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #379 Gepost op: 22 april 2012, 13:47:29
@Christian337

Echt tactisch komt de reactie van de medewerk(st)er niet op me over maar een bijbaan moet wel verenigbaar zijn met de functie van Agent.
Maar het verdient zeker niet de schoonheidsprijs. En verder zwijg ik maar over de reactie van hem/haar.

@DiNozzo
Ook met € 2500 netto per maand als voorbeeld stap je niet vrolijk op een schietpartij af want het leven van jou ter plaatse is
niet in geld uit te drukken met het gevaar wat je kan lopen. Eerlijk is eerlijk wat dat aangaat.
Maar waar het zooitje ongeregeld in Den Haag nu mee bezig is kan absoluut niet door de beugel bij mij.
Persoonlijk lijkt mij de kans redelijk aannemelijk dat de instroom drastisch zal verminderen als dit soort zaken doorgaan en dan
is de terechte vraag wat voor soort mensen ga je dan binnen halen om als een gezonde organisatie te opereren in de samenleving.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen