Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 103540 keer)

0 gebruikers (en 34 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #380 Gepost op: 22 april 2012, 14:25:30
Dit is toch te gek voor woorden of ben ik zo dom ?  :-\

Bij ons in het korps, en dat zal ook voor de andere korpsen gelden, is er een apart aanvraagformulier voor nevenfuncties naast het politiewerk. Er is een lijst met functies die sowieso niet mogen zoals bijv. beveiliging en taxiwerk. De medewerker van werving en selectie is duidelijk niet op de hoogte van hoe zo'n aanvraag werkt. Ik heb in mijn korps laatst een aanvraag moeten doen voor werkzaamheden buiten de politie en had na twee weken antwoord met een handtekening van de korpsleiding.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #381 Gepost op: 22 april 2012, 14:29:37
Best triest als nieuwe aspiranten stufi aan moeten vragen. Je mist ook andere zaken zoals ORT, vakantiegeld etc. Als je al een eigen huis hebt is er haast niet van rond te komen met als gevolg, minder aanmeldingen of bijbanen. Dat laatste gaat dan weer ten koste van de studieprestaties. School, werk en bijbaan lijkt mij moeilijk te combineren. Gaan ze bij defensie dan ook stoppen met salaris van militairen in opleiding?
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #382 Gepost op: 22 april 2012, 14:30:52
Bij ons in het korps, en dat zal ook voor de andere korpsen gelden, is er een apart aanvraagformulier voor nevenfuncties naast het politiewerk. Er is een lijst met functies die sowieso niet mogen zoals bijv. beveiliging en taxiwerk. De medewerker van werving en selectie is duidelijk niet op de hoogte van hoe zo'n aanvraag werkt. Ik heb in mijn korps laatst een aanvraag moeten doen voor werkzaamheden buiten de politie en had na twee weken antwoord met een handtekening van de korpsleiding.

Maxx, hartelijk dank voor je uitleg, dat maakt het wat duidelijker O0


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #383 Gepost op: 22 april 2012, 15:29:29
Politiebond NPB maandag bijeen

AMSTERDAM -  Politievakbond NPB komt maandag in spoedzitting bijeen. Het hoofdbestuur en de zestig vertegenwoordigers van de NPB-leden in de bondsraad praten over de actuele politieke ontwikkelingen. Ook houdt de NPB overleg met de andere politiebonden om de strategie te bepalen op cao-gebied.

De politiebonden eisten in eerste instantie 3 procent meer loon, maar zagen daarvan af in ruil voor toezeggingen rond onder andere arbeid- en rusttijdenregelingen. Dat veranderde toen bekend werd dat de gemeenteambtenaren tweemaal 1 procent loonsverhoging krijgen.
,,Het kan niet zo zijn dat politiemensen op de nullijn worden gezet, terwijl anderen loonsverhogingen kunnen afspreken'', zo liet politiebond ACP zaterdag weten. ,,De druk van de achterban op de onderhandelaars is ongekend hoog. Voor de leden is de maat vol.''

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11969183/__Politiebond_maandag_bijeen__.html


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #384 Gepost op: 22 april 2012, 23:23:59
Aangezien het feit dat alle grote evenementen er nu weer aankomen, noem 30 april, 5 mei en dergelijke, verwacht ik wel wat publieksonvriendelijke actie's zodat sommige evenementen mogelijk niet door kunnen gaan. Is dat realistisch ?

Ik hoop op publieksonvriendelijke actie's, waardoor sommige evenementen niet door kunnen gaan. Maarja dan zullen ze wel weer naar de rechter stappen en die zal het wel weer verbieden. Net zo als laatst. Maar ik ben voor hardere actie's. Laat het publiek het nu ook maar eens voelen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #385 Gepost op: 22 april 2012, 23:53:10
Mischien is het voor de dames en heren in Den Haag een optie om eens te gaan praten met een aantal uitzendbureau's voor Poolse, Roemeense en Bulgaarse werknemers, eventueel maken ze daar een kans met een politie-opleiding tegen StuFi-bedragen.... :-X
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #386 Gepost op: 22 april 2012, 23:54:23
Mischien is het voor de dames en heren in Den Haag een optie om eens te gaan praten met een aantal uitzendbureau's voor Poolse, Roemeense en Bulgaarse werknemers, eventueel maken ze daar een kans met een politie-opleiding tegen StuFi-bedragen.... :-X

Hahahahaahaha, ik denk dat dat de enige optie is.  ;D ;D

Ik lach nu wel, maar het is natuurlijk eigenlijk om te janken.  :'(
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #387 Gepost op: 23 april 2012, 07:45:00
Nu de REGERING IS GEVALLEN  98uiye is het volgens mij zo dat er nu geen cao's meer afgesloten mogen worden (alleen lopende regeringszaken mogen doorgaan en nieuwe moeten blijven liggen)

Het beste nieuws: we zijn van Opstelten af  098uo

goed/ slecht nieuws: politie Nederland gaat nog langer duren... :o :D  :'(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #388 Gepost op: 23 april 2012, 11:41:01
Moppersmurf de regering is nog NIET officieel gevallen.
PVV is gestopt met gedogen en de minderheidsregering van VVD + CDA zit er nog steeds.
De ministerraad is vanochtend extra bij een gekomen om te overleggen en Mark Rutte gaat vanmiddag naar de Koningin
om verslag te doen.
Daar zal hij aangeven A: We stoppen en er moeten verkiezingen komen of B: We gaan door en gaan zoeken naar meerderheden in de kamer.
Het is nog altijd mogelijk dat VVD+CDA opzoek gaan in de kamer naar meerderheden om verder te regeren.

RTL houdt een Liveblog bij op http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/04_april/23/binnenland/liveblog-politiek-den-haag-spannende-dag.xml

Of twitter https://twitter.com/#!/JosHeymans of https://twitter.com/#!/fritswester
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #389 Gepost op: 23 april 2012, 12:40:50
Het word zeer waarschijnlijk (volgens de bronnen in Den Haag) nieuwe verkiezingen. Echter zal er wel een begrotting etc moeten worden gemaakt. Het land zal dus, als het kabinet hun ontslag indient, geregeerd worden door de 2e kamer. Deze maken dan de begroting, deze kunnen ook wetten en andere beslissingen maken, of deze door het kabinet te laten doen door deze niet als controversieel te verklaren. Er kan dus nog een heleboel maar het is allemaal afwachten.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v