Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 103543 keer)

0 gebruikers (en 37 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #400 Gepost op: 1 mei 2012, 15:36:59
Politie donderdag stapvoets in actie
01-05-2012  |  15:30

Actievoerend politiepersoneel gaat donderdag vanaf half vijf een half uur stapvoets rijden op de toegangswegen rond
Rotterdam, Dordrecht en Den Haag, waardoor verkeersvertragingen kunnen ontstaan.
Dat hebben de politievakbonden laten weten.


Waar precies langzaam zal worden gereden, is niet duidelijk gemaakt, maar snelwegen worden ontzien, omdat het gevaarlijk is
om daar langzaam te rijden. Er kan wel actie worden gevoerd op toegangswegen die uitkomen op de snelweg.
 
Op welke grote publieksevenementen de politie de komende tijd actie zal voeren, is nog niet bekend; daar wordt nog over vergaderd.

De politie ligt al weken in conflict met minister Opstelten van Veiligheid over de cao-onderhandelingen.
De agenten willen meer loon en dat er iets wordt gedaan aan het structurele overwerk.

BRON: http://www.rijnmond.nl/nieuws/01-05-2012/politie-donderdag-stapvoets-actie
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #401 Gepost op: 1 mei 2012, 15:41:04
Politie donderdag stapvoets in actie
01-05-2012  |  15:30

Actievoerend politiepersoneel gaat donderdag vanaf half vijf een half uur stapvoets rijden op de toegangswegen rond
Rotterdam, Dordrecht en Den Haag, waardoor verkeersvertragingen kunnen ontstaan.
Dat hebben de politievakbonden laten weten.


Waar precies langzaam zal worden gereden, is niet duidelijk gemaakt, maar snelwegen worden ontzien, omdat het gevaarlijk is
om daar langzaam te rijden. Er kan wel actie worden gevoerd op toegangswegen die uitkomen op de snelweg.
 
Op welke grote publieksevenementen de politie de komende tijd actie zal voeren, is nog niet bekend; daar wordt nog over vergaderd.

De politie ligt al weken in conflict met minister Opstelten van Veiligheid over de cao-onderhandelingen.
De agenten willen meer loon en dat er iets wordt gedaan aan het structurele overwerk.

BRON: http://www.rijnmond.nl/nieuws/01-05-2012/politie-donderdag-stapvoets-actie

Ik denk toch echt dat het een verloren zaak is, de salarissen zijn bevroren...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #402 Gepost op: 1 mei 2012, 15:44:31
Het gaat in deze meer om het behouden van de secundaire arbeidsvoorwaarden.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #403 Gepost op: 1 mei 2012, 16:44:40
Zou het niet veel effectiever zijn om stiptheidsacties uit t te voeren d.w.z. bekeuringen schrijven voor alles waar geschreven kan worden? Daarmee bereik je volgens mij veel meer (hiermee laat je kwaliteit van Politiewerk zien, het is meer dan alleen een bonnenschrijf baan), gevolg is waarschijnlijk dat het OM wordt overspoeld met bezwaarschrften wat hun juist veel tijd kost

 >:D
Hobby Bobby eenheid Den Haag


sylvester1986

  • Gast
Reactie #404 Gepost op: 1 mei 2012, 16:58:01
Zou het niet veel effectiever zijn om stiptheidsacties uit t te voeren d.w.z. bekeuringen schrijven voor alles waar geschreven kan worden? Daarmee bereik je volgens mij veel meer (hiermee laat je kwaliteit van Politiewerk zien, het is meer dan alleen een bonnenschrijf baan), gevolg is waarschijnlijk dat het OM wordt overspoeld met bezwaarschrften wat hun juist veel tijd kost

 >:D
Als je overal voor schrijft, dan gaan mensen dit niet denken.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #405 Gepost op: 1 mei 2012, 19:10:03
Ik ben van mening als we actie gaan voeren moet het niet ten koste van de burger gaan. Immers zij moeten achter ons staan    mij lijkt het stoppen met begeleidingen van al de vip's . Dat is immers de club die je wil treffen.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #406 Gepost op: 2 mei 2012, 01:54:54
Zou het niet veel effectiever zijn om stiptheidsacties uit t te voeren d.w.z. bekeuringen schrijven voor alles waar geschreven kan worden? Daarmee bereik je volgens mij veel meer (hiermee laat je kwaliteit van Politiewerk zien, het is meer dan alleen een bonnenschrijf baan), gevolg is waarschijnlijk dat het OM wordt overspoeld met bezwaarschrften wat hun juist veel tijd kost

 >:D

Leuk idee maar daar zit te veel tijd tussen: ongeveer 6 weken voor ontvangst acceptgiro en dan nog in bezwaar gaan.... tegen die tijd zijn die -piep- bonden wel weer akkoord met een -piep- CAO

moppersmurf zegt:

Plat die zooi! elke 5 minuten het verkeer stremmen = 1 km file! Weg streefcijfers van Verkeer en waterstaat en zijn minister
Plat die zooi! alle dienders gooien een bananenschil uit de auto = weg streefcijfers voor een schoner milieu
Plat die zooi! elke diplomaat straffen we 2x (1x overtreding en 1x niet voldoen aan vordering) = weg goede naam van Nederland
en zo kan ik er nog veel meer verzinnen!

en na deze staking ga ik staken tegen onze incompetente slappezakken vakbonden! Het wordt tijd voor 1 vakbond! Want dat vakbondenpoldermodel verzuipt langzaam aan steeds meer........we staan niet voor niks al 10 jaar stil in loonontwikkeling!

Grrrrrrrrrrrrr moppersmurf is boos
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


sylvester1986

  • Gast
Reactie #407 Gepost op: 2 mei 2012, 11:43:58
Als jullie continue files willen kweken, er een rotzooi van maken en zorgen dat de toch al niet goede naam van Nederland nog minder wordt, dan ook niet raar opkijken als de burger tegen jullie keert.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #408 Gepost op: 2 mei 2012, 12:13:31
Als jullie continue files willen kweken, er een rotzooi van maken en zorgen dat de toch al niet goede naam van Nederland nog minder wordt, dan ook niet raar opkijken als de burger tegen jullie keert.

Weetje hoe ik hier allemaal tegenaan kijk:

We weten allemaal dat de beloning en waardering van dienders totaal niet meer in samenhang is met de realiteit. Daarmee bedoel ik, ze horen op alle aspecten meer te krijgen voor het werk dat ze verrichten. En nu zijn de bonden en haar leden het zat, vervolgens gaan/willen ze staken op verschillende manieren...maar dan zeggen wij als burgers "Ho Ho...ik mag er geen last van hebben, want dit gaat een enorme pleuris bende worden...bedenk maar wat anders jongens"
Voor mijn part gooien ze de hele A-10 dicht, prima! Ik ben van mening en dat meen ik echt, als dienders beter behandeld worden door de top, o.a. salaris, (secundaire)arbeidsvoorwaarden, opvang van haar medewerkers bij ziekte, maar ook waardering, dat ze er fijner en beter van gaan werken, en ten slotte ook in hun privetijd meer gerustheid zullen vinden. I rest my case.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #409 Gepost op: 2 mei 2012, 12:32:27
Citaat
Kort geding tegen acties politie
Toegevoegd: woensdag 2 mei 2012, 11:50

De korpsbeheerders van de politie Rotterdam-Rijnmond en Haaglanden spannen een kort geding aan tegen de politiebonden. De burgemeesters Aboutaleb en Van Aartsen willen dat de rechter de aangekondigde langzaamaanactie van agenten verbiedt.

De bonden ACP, NPB en VMHP hebben opgeroepen tot de actie. Agenten willen morgen in Rotterdam, Den Haag en Dordrecht stapvoets gaan rijden. Daardoor kunnen verkeersopstoppingen ontstaan.

Te gevaarlijk

Om welke wegen het gaat is nog niet duidelijk. Wel is afgesproken dat de agenten de snelwegen ontzien, omdat de acties daar volgens de bonden te gevaarlijk zijn.
Het kort geding van Aboutaleb en Van Aartsen dient morgenochtend bij de rechtbank in Utrecht.
bron: nos.nl
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten