Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 103529 keer)

0 gebruikers (en 45 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #410 Gepost op: 2 mei 2012, 16:07:59
Ik ben niet zo voor deze manier van aktie voeren. Nog afgezien van het feit dat je burgers benadeeld ga je ook gevaarlijke situaties creëren. Nu, tijdens de demonstratie, maar ook in de toekomst als ik een snelweg of N-weg probeer af te sluiten en een pinda denkt dat wij dat toch doen om actie te voeren en dan ineens door de afzetting heen komt...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #411 Gepost op: 2 mei 2012, 16:10:01
Ik ben niet zo voor deze manier van aktie voeren.
Ik ook niet, om heel eerlijk te zijn zou ik ook weigeren om daar aan mee te doen mocht zoiets bij ons gedaan worden....

Actievoeren prima, en sommige harde acties mogen best gevoerd worden, maar ik vind dit helemaal niets.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #412 Gepost op: 2 mei 2012, 16:19:54
Een goede actie bedenken voor de politie is toch moeilijker dan ik dacht. :-\


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #413 Gepost op: 2 mei 2012, 22:55:39
Een goede actie bedenken voor de politie is toch moeilijker dan ik dacht. :-\
Tja, voor alles zijn altijd wel voor- en tegenstanders want ieder idee heeft altijd voor- en nadelen. Ik denk dat het 't belangrijkst is dat er één lijn getrokken wordt en dat men elkaar steunt. Ook mijn voorkeur zou daarbij gaan naar acties die weinig tot geen gevaar opleveren, maar veel last, en dan vooral voor de beleidsmakers en andere hotemetoten. Bijvoorbeeld voorlopig geen VIP-begeleidingen meer (uiteraard welde kinderritten  ;) ), geen wielerwedstrijden begeleiden, geen mensen meer voor de beveiliging van politici in de aankomende verkiezingstijd (sorry, geen capaciteit voldoende  :D), etc, etc. En mischien is het handig als een of andere bobo dan een kort geding wil aanspannen, dat dan de collega's van de parketpolitie net een staking of stiptheidsactie hebben...... 098uo

....en na deze staking ga ik staken tegen onze incompetente slappezakken vakbonden! Het wordt tijd voor 1 vakbond! Want dat vakbondenpoldermodel verzuipt langzaam aan steeds meer........we staan niet voor niks al 10 jaar stil in loonontwikkeling!
Grrrrrrrrrrrrr moppersmurf is boos
Ik voel helemaal met Mopper mee, maar vraag me af of het niet tijd wordt die hele bonden op te heffen, aangezien de laatste decennia de bonden steeds meer zijn afgezakt tot geldvretende stoelzitters die gezellie met de politici een glas doen, een plas doen, en alles laten zoals het was (na zelf wel getoucheert te hebben). Mijn vertrouwen in de bonden als voorvechters voor de mensen op de werkvloer is in ieder geval al heel lang geleden tot onder het nulpunt gezakt toen ik professioneel veel met ze te maken had. CAO-afspraken gewoon lekker per bedrijf, waarbij de (Centrale) Ondernemingsraad of werknemersvertegenwoordiging samen met het management van de betreffende organisatie op maat gesneden voor die organisatie bindende afspraken maakt.
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #414 Gepost op: 3 mei 2012, 13:35:22
'Geen risico voor publiek door politieacties'

 UTRECHT -  Het publiek in Rotterdam, Den Haag en Dordrecht loopt „geen enkel risico” door de voorgenomen acties die de politievakbonden voor donderdagmiddag hebben gepland. Dat zeiden de advocaten van de vakbonden ACP, BPN en VMHP donderdag bij de kortgedingrechter in Utrecht. De drie politiebonden willen om 16.30 uur een half uur lang langzaam gaan rijden op de wegen rond Rotterdam, Den Haag en Dordrecht. Volgens de korpsbeheerders is dat veel te gevaarlijk. Zij spanden het kort geding aan.

De rechter in Utrecht beslist om 14.15 uur of de acties mogen doorgaan. Volgens de advocaten zal er geen gevaar ontstaan door de acties op „deze rustige dag in de meivakantie”.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12054509/___Geen_risico_door_politieacties___.html


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #415 Gepost op: 3 mei 2012, 14:36:34
Actievoerende agenten mogen langzaam rijden

AMSTERDAM -  De drie politiebonden die acties hebben gepland rond Rotterdam, Den Haag en Dordrecht, hebben daar van de rechter toestemming gegeven. De bonden willen om 16.30 een half uur langzaam gaan rijden op de wegen rond die steden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12054944/__Politie_mag_langzaam_rijden__.html


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #416 Gepost op: 3 mei 2012, 14:38:01
Rechter: Politieacties mogen doorgaan
De acties van de politievakbonden in Rotterdam, Den Haag en Dordrecht mogen doorgaan. De kortgedingrechter in Utrecht heeft de eis om de acties te verbieden afgewezen.

De korpsen willen met de acties, die mogelijk tot verkeersopstoppingen leiden, aandacht vragen voor een betere cao. De korpsbeheerders van Rotterdam-Rijnmond, Haaglanden en Zuid-Holland Zuid spanden een kort geding aan, omdat zij het onacceptabel vinden dat door de acties de kans bestaat dat noodhulp wordt vertraagd.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/05_mei/03/binnenland/Rechter_Politieacties_mogen_doorgaan.xml

Ik wens de betreffende agenten succes met de actie, hoop dat ze veel publiciteit krijgen
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #417 Gepost op: 3 mei 2012, 20:23:51
Dit bericht gaat niet zozeer over de politie-CAO, maar toch relevant:

Citaat
Minister Spies wil herziening gemeente-cao
Laatste update:  3 mei 2012 20:11
AMSTERDAM - Demissionair minister van Binnenlandse Zaken Liesbeth Spies (CDA) wil dat gemeenten de lonen van gemeenteambtenaren alsnog bevriezen.

Twee weken geleden werd een principeakkoord bereikt over verhoging van de lonen met twee procent in de komende twee jaar.

Spies roept de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) en de vakbonden op het akkoord te herzien. Ze vindt dat met de loonstijging in deze tijd het verkeerde signaal wordt afgegeven, laat haar woordvoerder weten. De minister heeft al telefonisch contact gehad met de VNG. Begin volgende week stuurt ze ook een brief.

Politieagenten voerden donderdag actie omdat zij in tegenstelling tot de gemeenteambtenaren te horen hadden gekregen dat de nullijn wordt aangehouden. Volgens de zegsman van Spies speelt de verwijzing naar de gemeente-cao een rol bij de oproep van de minister.
http://www.nu.nl/economie/2802194/minister-spies-wil-herziening-gemeente-cao.html
Senior GGP / Oost-Brabant


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #418 Gepost op: 3 mei 2012, 20:30:31
Rechter: Politieacties mogen doorgaan
De acties van de politievakbonden in Rotterdam, Den Haag en Dordrecht mogen doorgaan. De kortgedingrechter in Utrecht heeft de eis om de acties te verbieden afgewezen.

http://www.regio15.nl/images/video/20120503-politie-actie-wippolderlaan.mp4

Video: Tim de Kleyn / Regio15.nl





Foto's: Maurice Schotman en Tim de Kleyn / Regio15.nl

Meer video, foto's en informatie op http://regio15.nl/actueel/lijst-weergave/13-overige/12370-langzaam-rijden-actie-politie


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Reactie #419 Gepost op: 3 mei 2012, 20:43:24
Ik begrijp dat de heren en dames agenten, meer willen hebben.

Wat ik echter niet snap is dat ze om hun "punt" te maken. Politie auto's gebruiken. Mag dat wel?

Ik meen namelijk dat de brandweer die enkele jaren geleden ook actie voerde in Amsterdam(?), maar (door de rechter of door het korps zelf dat weet ik niet meer) werd verboden om brandweer wagens te gebruiken... Om een "punt" te maken.

Hmm, nu ik dit zo terug lees, volgens mij was het verschil, dat de brandweer manen en vrouwen toen iets hadden tegen de korps leiding. Echter ben ik hier niet zeker van.