Een goede actie bedenken voor de politie is toch moeilijker dan ik dacht.
Tja, voor alles zijn altijd wel voor- en tegenstanders want ieder idee heeft altijd voor- en nadelen. Ik denk dat het 't belangrijkst is dat er één lijn getrokken wordt en dat men elkaar steunt. Ook mijn voorkeur zou daarbij gaan naar acties die weinig tot geen gevaar opleveren, maar veel last, en dan vooral voor de beleidsmakers en andere hotemetoten. Bijvoorbeeld voorlopig geen VIP-begeleidingen meer (uiteraard welde kinderritten
), geen wielerwedstrijden begeleiden, geen mensen meer voor de beveiliging van politici in de aankomende verkiezingstijd (sorry, geen capaciteit voldoende
), etc, etc. En mischien is het handig als een of andere bobo dan een kort geding wil aanspannen, dat dan de collega's van de parketpolitie net een staking of stiptheidsactie hebben......
....en na deze staking ga ik staken tegen onze incompetente slappezakken vakbonden! Het wordt tijd voor 1 vakbond! Want dat vakbondenpoldermodel verzuipt langzaam aan steeds meer........we staan niet voor niks al 10 jaar stil in loonontwikkeling!
Grrrrrrrrrrrrr moppersmurf is boos
Ik voel helemaal met Mopper mee, maar vraag me af of het niet tijd wordt die hele bonden op te heffen, aangezien de laatste decennia de bonden steeds meer zijn afgezakt tot geldvretende stoelzitters die gezellie met de politici een glas doen, een plas doen, en alles laten zoals het was (na zelf wel getoucheert te hebben). Mijn vertrouwen in de bonden als voorvechters voor de mensen op de werkvloer is in ieder geval al heel lang geleden tot onder het nulpunt gezakt toen ik professioneel veel met ze te maken had. CAO-afspraken gewoon lekker per bedrijf, waarbij de (Centrale) Ondernemingsraad of werknemersvertegenwoordiging samen met het management van de betreffende organisatie op maat gesneden voor die organisatie bindende afspraken maakt.