Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 103507 keer)

0 gebruikers (en 25 gasten bekijken dit topic.

Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #420 Gepost op: 3 mei 2012, 21:05:43
Het is toegestaan door een rechter dus ik neem aan van wel. Zou ook niet weten waarom niet?
Hoe willen ze het anders doen? In hun vrije tijd?  ;D :D


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Reactie #421 Gepost op: 3 mei 2012, 21:19:24
Het is toegestaan door een rechter dus ik neem aan van wel. Zou ook niet weten waarom niet?
Hoe willen ze het anders doen? In hun vrije tijd?  ;D :D

Niet met auto's van de "zaak"!!! Ik neem aan dat geen enkele werkgever dat wil.  ^-^
En de burger hinderen met iets wat ze zelf hebben betaald, voor een heel ander doel!


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #422 Gepost op: 3 mei 2012, 21:26:21
Niet met auto's van de "zaak"!!! Ik neem aan dat geen enkele werkgever dat wil.  ^-^
En de burger hinderen met iets wat ze zelf hebben betaald, voor een heel ander doel!
Het is wel zo dat de rechter heeft gezegd (uitgezonden op de radio) dat het middel dat ze gebruiken (langzaam rijden over een weg) GEEN politiemiddel is, omdat jan en piet die wat tegen de gemeente reiniging hebben ook over de (bijv.) Wippolderlaan met 40 km/h kunnen rijden. Dat ze het doen met dienstauto's en blauw, tsja. Vergeet niet dat veel auto's wel gewoon inzetbaar waren tijdens het 'tuffen', de noodhulp moest gegarandeerd blijven van de rechter. Dat met je eigen auto doen, en dan als een gek naar het bureau om daar de dienstauto op te halen en met toestemming je rit rijden... doe het dan met een auto van de baas, of van de burger zo jij het zegt.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #423 Gepost op: 4 mei 2012, 00:47:13
Ga aub niet op doe tour van wij betalen jullie salaris of weet ik wat. Immers wij ambtenaren betalen ook gewoon belasting.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #424 Gepost op: 4 mei 2012, 11:02:19
Niet met auto's van de "zaak"!!! Ik neem aan dat geen enkele werkgever dat wil.  ^-^
En de burger hinderen met iets wat ze zelf hebben betaald, voor een heel ander doel!
In maart is er een actie geweest op schiphol door mijn collega's en daarbij zijn ook gewoon dienstvoertuigen gebruikt (met goedkeuring van de leiding). Je laat daarmee wel gelijk duidelijk zien dat je er bent.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


guest13155

  • Gast
Reactie #425 Gepost op: 4 mei 2012, 11:30:33
Misschien vreemd, maar toch klopt het plaatje in mijn hoofd van agenten die "in opstand komen" tegen de overheid niet.

Ik ben er alleen nog niet uit of het aan de agenten ligt of aan mijn hoofd.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #426 Gepost op: 4 mei 2012, 12:02:38
Agenten zijn ook maar mensen, niet een of andere machine ontwikkeld en geproduceerd door de overheid  ;)


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #427 Gepost op: 4 mei 2012, 12:05:29
Wat ik echter niet snap is dat ze om hun "punt" te maken. Politie auto's gebruiken. Mag dat wel?

Niet met auto's van de "zaak"!!! Ik neem aan dat geen enkele werkgever dat wil.  ^-^

Dit is een beetje een grijs gebied, waarbij in gevoerde rechtszaken heel specifiek naar de situatie werd gekeken. Voorop staat altijd de afweging van het belang van de actie voerders t.o.v. andere belangen.  Daardoor kan je een specifieke uitspraak niet zo maar toepassen op een andere situatie.

Grof weg kan je zeggen:
- Bij een staking of werkonderbreking (= het neer leggen van het werk) mogen stakers in principe geen gebruik maken van eigendommen van de werkgever. (Men werkt immers niet)
- Bij stipheids of langzaam-aan-acties mogen deelnemers nog gewoon gebruik maken van die eigendommen, in zo verre dat op dat moment nodig is voor hun werkzaamheden. (Men werkt immers wel, maar langzamer.)

In het laatste geval mogen mensen die op dat moment niet werken, wel deelnemen aan een actie maar niet met gebruik van eigendommen van de werkgever. Ook moet het gebruik wel in verhouding staan tot het eigenlijke werk. Een stadsbus chauffeur mag bijv wel langzaam rijden met de bus op/naar/van zijn route, maar niet de bus meenemen voor een rondje afsluit dijk...

Maar in elke situatie kunnen er redenen zijn waarom het toch anders geregeld is dan bovenstaand. :)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Reactie #428 Gepost op: 4 mei 2012, 12:08:53


Het is mij nu helemaal duidelijk.

Bedankt!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #429 Gepost op: 4 mei 2012, 16:55:25
Pleinweg
Published on May 3, 2012 by zuidplein600
Politie heeft een CAO probleempje en voert actie
Zuidplein/Pleinweg Rotterdam-Zuid
Samen sterk in de hulpverlening!