Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 103519 keer)

0 gebruikers (en 37 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #450 Gepost op: 4 mei 2012, 23:10:09
Die andere acties heb je indirect last van.
Deze gedane actie: direct.

Je vraagt jezelf niet af wat schadelijker is?
Denk je dat het iets oplost als de politie eens niet komt bij een aanrijding met gewonden/doden?
Of als er ingebroken is in je huis en werkelijk alles ligt overhoop?
Of als je helemaal in elkaar getimmerd bent en je niet meer kunt lopen?
Of... en zo kan ik nog wel even doorgaan natuurlijk. (doe ik niet)
Je kunt zelf ook wel de dingen invullen.

Ik denk dat deze akties zo min mogelijk schade aan de bevolking geeft.
Misschien dat je jezelf ook eens moet kunnen verplaatsen in het gevoel wat een agent op dit moment heeft.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #451 Gepost op: 4 mei 2012, 23:11:00
Zonder politie kan niet, dat lijkt me duidelijk.
Maar acties waar een burger last van heeft in directe zin kan ik niet plaatsen.
Alsof de burger bij machte is het probleem op te lossen.

Snyper...het is de politie...burgers raken automatisch betrokken en krijgen daar last van of dat nou groot- of kleinschalig is, het kan niet anders.  ;) I rest my case.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #452 Gepost op: 4 mei 2012, 23:13:48
@Snyper

Welke acties van de politie zou jij wel tolereren?

In korte broek gaan lopen?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #453 Gepost op: 4 mei 2012, 23:22:58
Ik stond gisteren bij een grote actie waarbij de mensen geen bekeuring kregen voor de kleine overtredingen maar enkel een briefje met dat ze actie voeren. Ook kreeg ik te horen dat bij de verkeershandhaving er pas bij hogere snelheden worden geschreven, dit zijn natuurlijk top publiekvriendelijke acties maar die helpen voor geen fl****r. Want de burger is blij, die gaat niet zeuren bij de grote baas dus de grote baas is ook blij.

Niet lang geleden was er een actie bij de schoonmakers, die maakten niet meer schoon waardoor het op sommige plekken na verloop van tijd een rotzooi werd. Daardoor werd er bij de baas geklaagd waardoor ze uiteindelijk wel weer met elkaar in gesprek konden komen. Helaas is het tegenwoordig dat de werkgevers niet meer zomaar luisteren naar de werknemers (uitzonderingen daar gelaten) en moet je dus ervoor zorgen dat het op een andere manier duidelijk word dat er wat gedaan moet worden. En dit is een hele goede manier om dit duidelijk te maken, er is publiciteit, er zijn mensen die gaan klagen bij de baas en uiteindelijk lijdt dat er toe dat werkgever en -nemer weer met elkaar om de tafel kunnen gaan zitten.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #454 Gepost op: 4 mei 2012, 23:23:33
Ik zie dat je nog niet 1 keer gereageerd hebt op mijn postings.
Het lijkt wel alsof je alleen reageert op mensen die een pet op hebben.
Is dat met een reden?

 98uiye
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #455 Gepost op: 5 mei 2012, 00:31:18
Zonder politie kan niet, dat lijkt me duidelijk.
Maar acties waar een burger last van heeft in directe zin kan ik niet plaatsen.
Alsof de burger bij machte is het probleem op te lossen.
Errrmmm, je zegt hier eigenlijk twee tegenovergestelde dingen, die alleen door de tijd gescheiden zijn.
Zonder politie kan duidelijk niet volgens jou, maar acties waar een burger last van heeft in directe zin ook niet. Nu is de politie gezien haar taakstelling al beperkt in haar actiemogelijkheden, maar als ze ook van de weinige middelen die ze hebben geen gebruik zouden maken omdat daar wel eens een burger last van kan hebben, dan is de kans groot dat alles blijft zoals het is qua arbeidsomstandigheden, wordt de instroom van nieuwe agenten steeds minder en worden de kwaliteitseisen navenant naar beneden bijgesteld om toch voldoende personeel te houden. Uiteindelijk gevolg : niet meer voldoende kwantiteit en kwaliteit bij de politie, vercriminalisering (scrabble bonus?) van de maatschappij en dus steeds meer burgers die hinder ondervinden.

Als ik dan mag kiezen, dan zeg ik laat ze nu maar zo veel mogelijk actie voeren binnen de ruimte die ze hebben om een kwalitatief en nummeriek sterke politie te houden in de toekomst. Dat beetje 'last' nu staat namelijk niet in verhouding tot de gevolgen later...
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #456 Gepost op: 5 mei 2012, 09:01:12
Als ik dan mag kiezen, dan zeg ik laat ze nu maar zo veel mogelijk actie voeren binnen de ruimte die ze hebben om een kwalitatief en nummeriek sterke politie te houden in de toekomst. Dat beetje 'last' nu staat namelijk niet in verhouding tot de gevolgen later...

Zonder politie kan niet, dat lijkt me duidelijk.
Maar acties waar een burger last van heeft in directe zin kan ik niet plaatsen.
Alsof de burger bij machte is het probleem op te lossen.

Laat ik het anders stellen, de burger heeft er uiteindelijk erg veel belang bij dat het bij de politie goed geregeld gaat worden. De burger is gebaat bij een goed functionerende politie, en dat valt en staat bij een goede CAO voor die mensen. En als het een en ander niet zonder acties kan moet je de politie niet aanrekenen, maar daarvoor moet je uiteindelijk bij de regering zijn, zij zijn oorzaak van het ontstaan van deze acties. (of wat daar dan nog van over is van die regering)


EuroTraveler

  • Burger
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #457 Gepost op: 7 mei 2012, 11:01:39
Ik vind dat de politie helemaal geen recht heeft op salaris verhoging.  Het is laag geschoold werk. Bovendien doen ze dat werk vaak slecht. Neem bijvoorbeeld de moord op die juwelier in Den Haag. De verdachte vlucht via de achterkant van het huis. Dat is amaturisme.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #458 Gepost op: 7 mei 2012, 11:04:23
Volgens, nee ik weet het zeker, heb jij totaal geen idee waar je het over hebt.

Zulke on-onderbouwde spuisels worden hier niet gewaardeerd btw.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #459 Gepost op: 7 mei 2012, 11:07:13
Waarom gaat u dan niet bij de politie EuroTraveler? Blijkbaar kunt u het niveau wel omhoog trekken. ::) ::)