Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 103498 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #480 Gepost op: 11 mei 2012, 16:46:19
Leuk dat mensen nu met concrete zaken komen (terwijl ik al een tijd geleden noemde dat het systeem verandert moest worden, maar daar was het merendeel het niet mee eens ;))
Ik weet niet of dit nou echt de oplossing is, je ziet tenslotte ook dat het afstoten van Prorail nu weer wordt omgedraaid. Bedrijven met expertise in huis scoren het nog altijd erg goed (denk aan Rijkswaterstaat).

Ik weet niet hoe de innovaties en besluitvorming nu werkt binnen het politieapparaat maar soms krijg ik het idee dat deze te hiërarchisch is. Dit lijkt misschien een beetje spek om het varken binden, maar hoeveel interactie is er tussen de beleidsmakers (secundaire arbeidsomstandigheden)/innovators (zwaailichten, voertuigen, uitrusting) en de werkvloer. Misschien moet daar gewoon meer in worden geïnvesteerd! Ik weet zeker dat als Arie de Agent en Harry de Hoofdagent het idee krijgen dat hun input kan worden teruggevonden in de politieorganisatie er ook een stuk minder onvrede zou zijn. Toen ik een tijdje geleden bij de stadswacht in Rotterdam was kreeg de directrice te horen dat de mensen van de meldkamer liever extra diensten betaald krijgen in vrije dagen dan een paar uur extra, gewoon door met mensen in gesprek te gaan. De directie dacht altijd dat mensen liever meer geld kregen, alhoewel de directie liever ook haar geld niet uit gaf! Kortom dit moest worden aangepast en werd dan ook gedaan.

Praten, praten, praten daar liggen de oplossingen!

Ben ik ook helemaal met je eens, alleen je ziet al jaren dat er op het gebied van communicatie en transparantie binnen de organisatie (veel) te weinig gebeurt.Er verandert continue van alles, maar juist in de structureel elementaire zaken wijzigt er weinig, m.a.w. : de ivoren torens blijven steeds bedenken, maar de input van de werkvloer wordt daarin nauwelijks meegenomen.

Ook je voorbeeld van ProRail zie ik volledig en ik weet ook dat het zo werkt, maar het gaat er juist om dat je op een wijze zoals ik voorstel mischien e.e.a. eens open kan breken. Nu zit alles muurvast en blijft dat waarschijnlijk ook zitten. De enige oplossing is dan om op een andere wijze aan 'het systeem te gaan knagen', zodat men (hopelijk) na een aantal jaren wel wakker wordt en structureel belangrijke wijzigingen gaat doorvoeren (en je dan dus uiteindelijk allemaal weer gewoon in dienst komt bij de overheid).
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


TheDavey100

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
    • Rozenburg Report
Reactie #481 Gepost op: 11 mei 2012, 19:31:56
Politie voert actie voor betere CAO

Sorry voor het geluid op sommige momenten. Maar die sirenes zijn echt heel hard en zeker als het er meerdere zijn. Buiten dat blijft het een hele goede camcorder!

Rotterdam - Tientallen politieauto's en -motoren hebben donderdagmiddag actiegevoerd in Rotterdam en Dordrecht door stapvoets over de toegangswegen te rijden. Dat zorgde voor flinke verkeersopstoppingen en geïrriteerde automobilisten.


De korpsbeheerders van Rotterdam-Rijnmond, Zuid-Holland-Zuid en Den Haag waren naar de rechter gestapt om de acties van de politie tegen te houden, maar de rechtbank gaf de bonden toestemming om van half vijf tot vijf uur actie te voeren. De korpsbeheerders waren bang dat de acties ook de noodhulp zouden vertragen, maar voor zover bekend is dat niet gebeurd.

De politiebonden reden alleen stapvoets op toegangswegen. In Rotterdam ging het onder meer om de Maasboulevard, Maastunnel, Coolsingel en de Laan op Zuid. Op snelwegen werd geen actie gevoerd, omdat de bonden dat te gevaarlijk vonden.

Agenten willen met de acties aandacht vragen voor een betere cao. Eerder waren er al publieksvriendelijke acties, waarbij in plaats van boetes waarschuwingen werden uitgedeeld.

Bron: RTV-Rijnmond


sylvester1986

  • Gast
Reactie #482 Gepost op: 12 mei 2012, 11:02:07
Je zou er maar achter rijden. >:(


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #483 Gepost op: 12 mei 2012, 11:07:49
Beter er achter dan er voor  ;D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #484 Gepost op: 12 mei 2012, 11:11:20
Ligt er aan op welke manier. ;)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #485 Gepost op: 12 mei 2012, 21:10:49


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #486 Gepost op: 12 mei 2012, 21:16:19
Triest deze beelden...


sylvester1986

  • Gast
Reactie #487 Gepost op: 12 mei 2012, 21:17:18
Hoe moet ik als militair/burger achter jullie actie staan als jullie de verkeerde pakken?
Waarom pakken jullie niet die lui uit Den Haag?
Gaat jullie schrijven als iemand zijn frustraties tegen jullie uit?
Weten overige hulpdiensten dat jullie daar op dat moment actie gaan voeren, ivm met spoedritten?
Vragen die in mij opkomen.

Politie voert actie voor CAO
ronaldbonte


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #488 Gepost op: 12 mei 2012, 21:23:10
Hoe moet ik als militair/burger achter jullie actie staan als jullie de verkeerde pakken?
Waarom pakken jullie niet die lui uit Den Haag?
Durven jullie niet of zijn de gewone burgers gewoonweg makkelijk?
Gaat jullie schrijven als iemand zijn frustraties tegen jullie uit?
Weten overige hulpdiensten dat jullie daar op dat moment actie gaan voeren, ivm met spoedritten?
Vragen die in mij opkomen.

Politie voert actie voor CAO
ronaldbonte

Zo zie ik het ook, ligt alleen zeer gevoelig binnen een aantal leden hier (zelf agenten?)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #489 Gepost op: 12 mei 2012, 21:23:59
en is het daarom niet bespreekbaar?
Krijg je juist bij afritten en opritten geen problemen, omdat men snel voor de agenten wil zijn, mocht men het niet afzetten?