Hoe moet ik als militair/burger achter jullie actie staan als jullie de verkeerde pakken?
Waarom pakken jullie niet die lui uit Den Haag?
Gaat jullie schrijven als iemand zijn frustraties tegen jullie uit?
Weten overige hulpdiensten dat jullie daar op dat moment actie gaan voeren, ivm met spoedritten?
Vragen die in mij opkomen.
Politie voert actie voor CAO
ronaldbonte
Helaas hebben wij als politie geen stakingsrecht.....
Helaas hebben wij als politie artikel 2 Politiewet in onze nek hijgen....
Dat levert een twee strijd op tussen wat wel en wat niet mag. Simpel gezegd komt het erop neer dat we wel onze onvrede mogen uiten, maar staken is uit den boze of het moet in eigen tijd gebeuren. Zo was de grote staking van een paar jaar geleden (op het Mali veld) ook helemaal uit de eigen zak van de diender betaald. De stakingskas van de bonden was niet voldoende (
) en de korpsen wilden niet betalen/ de dupe zijn.
Ik heb al sinds het begin van de stakingen vrijwel geen bon meer geschreven (geloof dat ik nu op 12 sta), echt alleen voor de excessen. Ik blijf auto's aan de kant zetten, mensen vertellen dat we aan het staken zijn en dat ze "geluk" hebben gehad. Maar eigenlijk weet ik ook wel dat het allemaal geen moer helpt
En volgens mij is dat de tweestrijd waar de diender mee zit: geen vertrouwen in de bonden (en op een goede uitkomst) en toch zijn onvrede willen uiten mbt de huidige CAO onderhandelingen.
Eigenlijk zitten we dus tussen de wal en het schip: we mogen niet, willen wel, maar kunnen niet ........
Ik zou met veel plezier naar een haagse BoBo rijden (zeg Opstelten voor het gemak) om hem langs de file te gaan begeleiden. Bij aankomst afspraken maken hoe we het gaan doen ...... en dan omdraaien en naar huis gaan.
Doei sukkel!
Maar ja.......