Wat niet vergeten moet/mag worden is dat zo'n beetje alle andere opleidingen (brandweer, ambulance en dergelijke niet meegerekend) bruikbaar zijn voor meerdere werkgevers. De politie-opleiding is puur en alleen bruikbaar voor politie-agenten. Persoonlijk kan een aspirant er dus helemaal niets mee en de opleiding is dus eigenlijk 100 % ten behoeve van het uitvoeren van de functie voor de specifieke werkgever.
De kleding die de student betaald krijgt is (tevens) puur en alleen het (basis)kledingpakket, waarvan zo'n beetje elk stuk nodig is om de functie uit te voeren. Met het huidige salaris (en bijkomende reiskosten) is het nauwelijks nog mogelijk om een auto/motor te kopen en te onderhouden, reizen met openbaar vervoer is vanwege de werktijden en lokatie's niet mogelijk ....
Sluit me volledig aan bij Jerommeke.
Studie: Zie post van J
Vervoer: Als ik met een beetje geluk mee kan in okt/jan ga ik absoluut niet in de metro van Zuidoost naar Sloterdijk (rit van 25-30 min in de metro) maar met de auto. Je gaat tijdens je opleiding op straat komen met uniform en alle poespas...als je vervolgens in het OV slechte bekende tegenkomt...
Kleding: Zie post van J, maar zelfs dan ik acht de kans groot dat je toch een dagje gaat shoppen omdat je iets meer comfort en kwaliteit wilt mbt kleding en spullen.
Huis: Ik heb nog nooit gehoord dat ze je
huis huur betalen, of ik ben gek. Wat ze wel voor je kunnen doen is dmv "connecties" op academie ervoor zorgen dat in geval van woningnood, ze samen met je kijken naar huurwoningen waar je in terecht kunt. Voorbeeldje: Gozer uit Oldenzaal (Twente) komt naar Amsterdam om hier bij A-A voor hoofdagent te gaan, maar ook om hier te werken qua regiokeuze. Met hulp van de academie hebben ze inderdaad een huis voor hem gevonden in Amsterdam wat in verhouding erg goedkoop is, maar ze hebben niks vergoed.
En dan nu de absolute klapper *trommelgeluid*:
Principieel, ga je aspiranten niet in de frontlinies dumpen met uniform, vest en Walther om ze vervolgens als blijk van waardering stufi te geven.