Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 103464 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #520 Gepost op: 14 mei 2012, 20:19:32
@ Invoker, gelukkig maar  ;) O0


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #521 Gepost op: 14 mei 2012, 20:22:33
De regel 'Maar een studiefinanciering is inderdaad voldoende want het zijn nog maar studenten.' was sarcastisch ;)

Invoker mijn welgemeende excuses  e050


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #522 Gepost op: 14 mei 2012, 20:28:24
De regel 'Maar een studiefinanciering is inderdaad voldoende want het zijn nog maar studenten.' was sarcastisch ;)

En Kaasje, het is inderdaad hoe je het zelf invult, maar het is totaal niet te vergelijken met een studie bij de politie!

Dat geloof ik best, maar als je een studie hebt die door je baas wordt betaald én ook nog salaris krijgt dan moet je al best wel in je handjes knijpen...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #523 Gepost op: 14 mei 2012, 20:56:56
Dat geloof ik best, maar als je een studie hebt die door je baas wordt betaald én ook nog salaris krijgt dan moet je al best wel in je handjes knijpen...

Nogmaals, waarom zou je in je handen knijpen voor iets wat de baas nodig heeft om jouw te kunnen gebruiken? Je kunt er buiten de politie nul komma nul mee  ::)

Dat je na een aantal jaren wel ergens aan de bak komt omdat je bij de politie hebt gewerkt geloof ik best.... Maar wil je zeggen dat aspiranten bij de brandweer of ambulanceverpleegkundigen cq. chauffeurs in opleiding dan ook maar studiefinanciering moeten krijgen om het te vergelijken met hun leeftijdsgenootjes?

Diezelfde leeftijdsgenootjes die elk weekend in de kroeg zitten, van alle ''vrijheden'' van het leven mogen en kunnen genieten (noem drugs, gokken, hardcorefeestjes, foute vrienden noem het op) kun je toch niet vergelijken met politie-agenten in opleiding, die vanaf het begin van hun werkzaamheden mensen reanimatie's uitvoeren en in allerlei (mogelijk) gevaarlijke situatie's terecht komen?

Ik zat welgeteld net 3 maanden bij de politie toen ik mijn eerste reanimatie had en na ongeveer drie kwart jaar stond ik tussen de getrokken vuurwapen's in ...  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #524 Gepost op: 14 mei 2012, 21:32:10
Nogmaals, waarom zou je in je handen knijpen voor iets wat de baas nodig heeft om jouw te kunnen gebruiken? Je kunt er buiten de politie nul komma nul mee  ::)

Dat je na een aantal jaren wel ergens aan de bak komt omdat je bij de politie hebt gewerkt geloof ik best.... Maar wil je zeggen dat aspiranten bij de brandweer of ambulanceverpleegkundigen cq. chauffeurs in opleiding dan ook maar studiefinanciering moeten krijgen om het te vergelijken met hun leeftijdsgenootjes?

Diezelfde leeftijdsgenootjes die elk weekend in de kroeg zitten, van alle ''vrijheden'' van het leven mogen en kunnen genieten (noem drugs, gokken, hardcorefeestjes, foute vrienden noem het op) kun je toch niet vergelijken met politie-agenten in opleiding, die vanaf het begin van hun werkzaamheden mensen reanimatie's uitvoeren en in allerlei (mogelijk) gevaarlijke situatie's terecht komen?

Ik zat welgeteld net 3 maanden bij de politie toen ik mijn eerste reanimatie had en na ongeveer drie kwart jaar stond ik tussen de getrokken vuurwapen's in ...  ::)

Gelukkig heeft mijn baas me zo meteen mij niet nodig (en ook mijn opleiding niet...). Elk vakgebied heeft zijn ding, als jij een jaar mijn werk zou moeten doen zou je gek worden ;) En tenslotte uiteindelijk gaat het er niet om wat je verdiend, maar wat je krijgt :(
Hobby Bobby eenheid Den Haag


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #525 Gepost op: 14 mei 2012, 21:41:08
Dat is nou juist het probleem, ik verdien echt bakken met geld... maar ik krijg maar zo weinig  :-\
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #526 Gepost op: 14 mei 2012, 23:27:07
Als iedere student stufi moet krijgen, waarom krijgen BBL'ers dan wel volledig salaris?

Ik krijg als 18-jarige BBL-er in een ziekenhuis €1147 bruto per maand exclusief ORT. Dit is in vergelijking met leeftijdsgenoten echt gigantisch. Ik vind dit persoonlijk veel te veel voor wat ik moet doen. Aan de andere kant is het ook zo. Voor dat geld wordt er ook wat verwacht. Ik moet 5 keer per week om 7 uur op het werk zijn en in de weekenden en op feestdagen werken.

Mijn salaris wordt betaald uit subsidie van het Rijk, en door de zorgverzekeraars, de grootste inkomstenbronnen van een algemeen ziekenhuis. De gemiddelde burger vult die potjes per maand aan.

Een aspirant doet ook een inservice opleiding, gezien hij in dienst is bij de politie. Ook diezelfde aspirant moet onregelmatig werken, nog wel meer dan dat ik op dit moment doe. Deze wordt niet betaald door geld van de zorgverzekeraar maar uit belastinginkomsten. Dat potje wordt door diezelfde burger weer aangevuld.

Bij BBL zijn er ook een hoop studenten die rond de 30 jaar zijn, kinderen hebben en een huis. Moet je hun bron van inkomsten dan weghalen en er een magere stufi tegenover zetten? Ik weet zeker dat er dan niemand is die gaat solliciteren, terwijl veel van dat soort sollicitanten hele goede kandidaten zijn. Iemand die al een zelfstandig leven heeft opgebouwd kan zich een opleiding bij de politie dan niet meer permitteren, terwijl dat misschien een veel betere kandidaat is met veel meer competenties dan een 18-jarige die net van de middelbare school af komt.

Hoe je het ook draait of keert, ook de politie opleiding is (gelukkig) een inservice opleiding. Mensen krijgen betaald, maar daar wordt veel inzet en zelfstandigheid voor terug verwacht. Hetzelfde geldt voor BBL. Ik krijg zo veel uitbetaald, maar ook daar wordt een hoop voor terug verwacht, meer dan bij een BOL opleiding verpleegkunde.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #527 Gepost op: 14 mei 2012, 23:31:31
Overigens, morgen toevallig naar voorlichting academie in Amsterdam zal ik over dit onderwerp vragen stellen, ben benieuwd.

Had een paar weken later gekomen naar de voorlichting en we hadden kennis kunnen maken. Neem aan dat je naar de BOP gaat.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #528 Gepost op: 15 mei 2012, 00:36:36
Had een paar weken later gekomen naar de voorlichting en we hadden kennis kunnen maken. Neem aan dat je naar de BOP gaat.

BOP ?  e050 Wie is dat  ^-^


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #529 Gepost op: 15 mei 2012, 00:42:22
Ik denk dat Maxx de Basis Opleiding Politie er mee bedoelt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen