Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 105244 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #590 Gepost op: 4 juni 2012, 17:53:29
Ook ik dacht dat het een vooruitgang zou zijn met hem aan het roer maar het is ook mij die niet eens onder hem valt tegengevallen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #591 Gepost op: 4 juni 2012, 18:35:08
Welkom bij de club.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #592 Gepost op: 4 juni 2012, 23:44:50
een lichtpuntje in de nieuwe voorstellen: lui in opleiding gaan nog maar ff ruim 800 euro krijgen. Dat betekend dat wij de laatsten der Mohikanen zullen zijn. Want er gaat geen nieuwe aanwas komen  098uo

Geeft een goed gevoel om naast het zeeschildpad, de bosjesmannen nu ook als politie agent op de lijst der uitgestorven of bedreigde soorten te komen staan. Dank je wel Opstelten, grote vriend!  :-*
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #593 Gepost op: 4 juni 2012, 23:46:58
een lichtpuntje in de nieuwe voorstellen: lui in opleiding gaan nog maar ff ruim 800 euro krijgen. Dat betekend dat wij de laatsten der Mohikanen zullen zijn. Want er gaat geen nieuwe aanwas komen  098uo

Geeft een goed gevoel om naast het zeeschildpad, de bosjesmannen nu ook als politie agent op de lijst der uitgestorven of bedreigde soorten te komen staan. Dank je wel Opstelten, grote vriend!  :-*
Dan zou ik t wel weten, inschrijven als vrijwilliger en dan lekker voltijd aan de bak gaan: 6*40*4 = bijna 1000 euro per maand :p
Hobby Bobby eenheid Den Haag

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
Reactie #594 Gepost op: 5 juni 2012, 00:55:54
Gelukkig ga je bij de politie in het 2e jaar van de opleiding wel 1175 euro verdienen. Laat ik nou ff google'n "cao salaris 1175"....... kom ik bij de cao zwembadinrichtingen 2002-2004 waarbij een volwassen persoon met 38 uur in schaal 1 periodiek 0 gewoon 1317 euro verdient (4 weken-23 jaar) of een maandsalaris van zeg ....een bouwplaats medewerker 20 jaar oud met 0 jaren ervaring: 1182 euro. Nee dan gaan we naar de land en tuinbouw: zeg bloemen en planten....19 jaar en 0,0 ervaring: 1132 euro. Nee wacht dat is niet eerlijk want die beroepsgroepen krijgen niet te maken met dode mensen.... doen we ff de cao crematoria zeg een salaris van rond 1200 euro: 17 jaar groep 1

ik weet echt even niet meer wat ik moet zeggen... je kan zwemmen in het geld, huizen bouwen tot je een ons weegt en daarna kapot gaan en branden in de hel: nog steeds verdien je meer dan een smeris die moet voorkomen dat je de fout ingaat.

Nee dat is echt  :-X

Opstelten: fijne gozer!?!?! ik ga nu echt niet zeggen wat ik denk.... ondanks de vrijheid van meningsuiting  :D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Pully

• agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #595 Gepost op: 5 juni 2012, 01:14:09
Gelukkig ga je bij de politie in het 2e jaar van de opleiding wel 1175 euro verdienen. Laat ik nou ff google'n "cao salaris 1175"....... kom ik bij de cao zwembadinrichtingen 2002-2004 waarbij een volwassen persoon met 38 uur in schaal 1 periodiek 0 gewoon 1317 euro verdient (4 weken-23 jaar) of een maandsalaris van zeg ....een bouwplaats medewerker 20 jaar oud met 0 jaren ervaring: 1182 euro. Nee dan gaan we naar de land en tuinbouw: zeg bloemen en planten....19 jaar en 0,0 ervaring: 1132 euro. Nee wacht dat is niet eerlijk want die beroepsgroepen krijgen niet te maken met dode mensen.... doen we ff de cao crematoria zeg een salaris van rond 1200 euro: 17 jaar groep 1

ik weet echt even niet meer wat ik moet zeggen... je kan zwemmen in het geld, huizen bouwen tot je een ons weegt en daarna kapot gaan en branden in de hel: nog steeds verdien je meer dan een smeris die moet voorkomen dat je de fout ingaat.

Nee dat is echt  :-X

Opstelten: fijne gozer!?!?! ik ga nu echt niet zeggen wat ik denk.... ondanks de vrijheid van meningsuiting  :D

Ik gok dat jij hetzelfde denkt als heel veel andere collega's.... En daarvan zijn de meeste ook zo netjes dat ze hun mond houden. Ik denk ook dat het verstandig is om mijn woorden even in te slikken.

Maar toch even een nut. Ik vind het schandalig!! Dat wij zo als voetveeg van de maarschappij gebruikt worden. En dan is politiek Den Haag nog verbaasd dat ze geen personeel krijgen bij de politie... Euhmmm, Hoe zou dat nou komen. Maar ondertussen wel weer geld storten voor een of ander noodfonds voor een EU land wat zijn eigen zaakjes niet eens op orde heeft en weigert te bezuinigen.

In woord SCHANDALIG!
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
Reactie #596 Gepost op: 5 juni 2012, 01:28:49
moet je voor de lol eens proberen bij een van de vakbonden een berichtje achter te laten..... censuur??? Nee joh dat is een technisch probleem want jouw berichtje komt niet aan maar al die anderen wel....dat ligt vast aan jouw computer  98uiye

tuuuurlijk!  O0

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #597 Gepost op: 5 juni 2012, 01:29:47
Gelukkig ga je bij de politie in het 2e jaar van de opleiding wel 1175 euro verdienen.

Dan kan je nog beter in de beveiliging gaan werken.
Als je nog bezig bent met je basisopleiding van verdien je zonder toeslagen € 1651,60 per 4 weken en als je je basisdiploma
hebt gehaald dan krijg je € 1725,01 per 4 weken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Pully

• agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #598 Gepost op: 5 juni 2012, 01:38:43
moet je voor de lol eens proberen bij een van de vakbonden een berichtje achter te laten..... censuur??? Nee joh dat is een technisch probleem want jouw berichtje komt niet aan maar al die anderen wel....dat ligt vast aan jouw computer  98uiye

tuuuurlijk!  O0

Ik ga het niet eens proberen. Want wie garandeerd mij dat de bonden de gegevens niet doorspelen naar het korps. En dat ik dan even op gesprek mag komen... Nee, de bonden zijn niet meer zoals vroeger.. Nu klink ik veel ouder dan ik ben. Hahaha.

Maar ik weet wel, dat het tegenwoordig niet veel meer is. De tijd van echte harde stakingen (lees: actie's) is voorbij. Want zodra wij iets willen doen wordt het verboden door een rechter. Maar die rechter begrijpt niet dat als wij ons werk niet kunnen doen, dat hij ook geen werk meer heeft. Want zonder politie, geen boefjes meer. Geen boefjes meer, geen OM meer. Geen OM meer, geen zaak meer (terechtzitting). En tot slot geen terechtzitting, geen rechter. Maar goed dhr. rechters hebben hiervoor gestudeerd...

En de bonden maar zeggen dat het een mooi voorstel is.... Ik ga me mond maar houden en hou me aan mijn eigen censuur.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #599 Gepost op: 5 juni 2012, 01:40:09
Gelukkig ga je er wel op vooruit als je gehandicapt raakt, of als je de dienst niet mocht overleven...  :'(

Oh ja, en de piketvergoeding wordt verbeterd, maar niet nadat het aantal piketuren wordt gehalveerd... Hoe ze dat willen gaan doen? In plaats van een peleton ME een sectie in piket? Minder recherche mensen in piket? Oh nee, want de Nationale Politie is vooral gericht op opsporing... Of gaat het om vermindering van piketuren per werknemer? Dan moeten er dus meer ME-ers opgeleid worden, meer kosten dus...

Daarnaast zal de rust in de roosters worden ge-evalueert worden en als blijkt dat dit verbeterd is, zal de verschuivingstoelage vervallen. Denk dat ik de uitkomst al weet...