Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 105685 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #10 Gepost op: 11 februari 2012, 00:23:59
gewoon die hoog waardigheids bekleders zonder complete stoet aan blauwe collega's in het openbare leven laten lopen. Denk dat
er dan heel snel betere voorwaarden komen voor de politie.
Hoe snel wil je dat er private mensen worden uitgevoerd met wapenvergunning en OGS?

Zo gauw de overheid zelf wordt geconfronteerd met iets dat niet werkt voor hen wordt er actie ondernomen en niet altijd die die men zou willen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #11 Gepost op: 11 februari 2012, 00:28:06
Hoe snel wil je dat er private mensen worden uitgevoerd met wapenvergunning en OGS?

Zo gauw de overheid zelf wordt geconfronteerd met iets dat niet werkt voor hen wordt er actie ondernomen en niet altijd die die men zou willen.

Hoe denk jij dan hoe de agenten hun eisen kracht kunnen bijzetten. Want zoals je misschien nog wel weet hoe het in 2008 is gegaan, toen hebben de bonden uiteindelijk ook ingeschikt. En hebben zij onder protest een akkoord gesloten, omdat de overheid gewoon niet mee wilde werken. Daardoor zijn de agenten feitelijk qua salaris achteruit gegaan de afgelopen 4 jaar. Wij hebben geen indexering gekregen voor de inflatie. Dus alles werd duurder en wij bleven hetzelfde verdienen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #12 Gepost op: 11 februari 2012, 00:33:53
Hoe denk jij dan hoe de agenten hun eisen kracht kunnen bijzetten. Want zoals je misschien nog wel weet hoe het in 2008 is gegaan, toen hebben de bonden uiteindelijk ook ingeschikt. En hebben zij onder protest een akkoord gesloten, omdat de overheid gewoon niet mee wilde werken. Daardoor zijn de agenten feitelijk qua salaris achteruit gegaan de afgelopen 4 jaar. Wij hebben geen indexering gekregen voor de inflatie. Dus alles werd duurder en wij bleven hetzelfde verdienen.

Pully,
 begrijp mij niet verkeerd. Ik vind al jaren dat het politie apparaaat niet goed word beoordeeld en beloond.
Maar zo gauw je de overheid raakt met een staking worden er maatregellen getroffen om het of te verbieden of voorkomen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #13 Gepost op: 11 februari 2012, 08:47:44
Even wat spek op het varken binden:

2004:
Het overleg tussen de vier landelijke politiebonden (NPB, ACP, ANPV en VMHP) en de Minister van Binnenlandse Zaken is vandaag, na ca. 3 maanden van overleg, stil komen te liggen. De politiebonden zijn tot de schorsing van het overleg gekomen in de overtuiging dat de omstandigheden van nu, niet de verwachting rechtvaardigen dat een CAO-pakket kan ontstaan dat de politiebonden met een positief advies voor willen leggen aan hun leden. en
De politiebonden hebben van meet af aan begrip gehad voor de moeilijke financiële situatie en bereidheid getoond op hun voorstellen in te leveren. Daartegenover heeft de minister vanaf dag 1 bij herhaling laten blijken geen financiële ruimte te hebben. Op deze wijze is open en reëel overleg niet mogelijk.

24-11-2005 CAO akkoord:
Het akkoord heeft een looptijd van 2,5 jaar en bevat onder andere afspraken over drie structurele loonsverhogingen van 1% op 06-2005,01-2006 en 01-2007, een nieuwe prepensioenregeling, de bevordering van de fit- en gezondheid van politiemedewerkers, een landelijke aanpak van geweld tegen politiemensen, verbetering van bepaalde vergoedingen en van de ontslagbescherming bij reorganisaties.

2008:
Eerder werd bekend dat politiemedewerkers moeilijk rond kunnen komen van hun salaris. Daarom zou tien tot vijftien procent van de 57 duizend Nederlandse politiemensen een bijbaan hebben. en De bonden hebben minister Guusje ter Horst (PvdA) een ultimatum gesteld. Uiterlijk 7 december moet zij haar aanbod voldoende hebben aangepast 'om een akkoord alsnog bereikbaar te maken', zegt politiebond NPB dinsdag.

27-05-2008 CAO akkoord:
Op 27 mei 2008 is het Akkoord arbeidsvoorwaarden sector politie 2008-2010 getekend door de vier politievakorganisaties en de minister van BZK.
Structurele loonsverhoging: 3,5 procent (2008), 3,3 procent (2009) en 3,25 procent (2010);Incidentele loonsverhoging t/m schaal 9:1200 euro bruto per jaar (uitbetaald op 1 juli 2008) en 600 euro bruto per jaar (uitbetaald op 1 juli 2009); Incidentele loonsverhoging voor iedereen: 100 euro bruto per maand (2008) en 50 euro bruto per maand (2009).Herziening functiewaardering en loongebouw (2010).

 >:( wordt langzaam aan een vastlopende langspeelplaat.  98uiye

Kijk voor de lol eens op: http://www.cao-politie.nl/nieuws/digitale_collectie.shtml#onderhandelingen2001
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #14 Gepost op: 11 februari 2012, 09:00:50
Welke middelen of ludieke akties zouden er zijn om duidelijk te maken dat de politiemensen onderbetaald worden of dat korpsen niet meer rond kunnen komen met het geld wat ze krijgen?

Misschien stickers van roestplekken op de auto's plakken en vooral oude kleding aantrekken?
Scheuren in lichtbalken simuleren? (met stickers of afplakken).
M.a.w. je zou b.v. kunnen laten zien wat de burger de komende jaren te wachten staat als het zo blijft dat er geen geld bij komt.
Misschien een paar Trabantjes om gaan bouwen tot politiewagens en daar ook daadwerkelijk mee gaan rijden. (aandacht van de pers)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #15 Gepost op: 11 februari 2012, 09:38:10
Welke middelen of ludieke akties zouden er zijn om duidelijk te maken dat de politiemensen onderbetaald worden of dat korpsen niet meer rond kunnen komen met het geld wat ze krijgen?

Misschien stickers van roestplekken op de auto's plakken en vooral oude kleding aantrekken?
Scheuren in lichtbalken simuleren? (met stickers of afplakken).
M.a.w. je zou b.v. kunnen laten zien wat de burger de komende jaren te wachten staat als het zo blijft dat er geen geld bij komt.
Misschien een paar Trabantjes om gaan bouwen tot politiewagens en daar ook daadwerkelijk mee gaan rijden. (aandacht van de pers)

Als de burger goed op zou letten zou zij al zien dat alles minder wordt maar door goede pr (bedoel eigenlijk opkloppen van) van een paar vangsten lijkt het allemaal niet zo erg.
En ambtenaren kunnen best wat minder verdienen is nu de opinie.

Dat diverse ministeries zich zorgen maken over hoe zij over 5 jaar aan goed en voldoende personeel kunnen komen is bij de gemiddelde burger nog niet binnengedrongen.
Dan voelt de burger pas echt van wat er nu allemaal speelt en krijgen we de bekende tekst... Hadden we toen maar.....
Kortetermijnpolitiek is momenteel het toverwoord
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 11 februari 2012, 13:46:33
Gewoon ''eerlijk'' zijn tegen de burger, vertellen dat het écht verleden tijd is dat er zeven of acht politie-voertuigen in de nachtdienst in een gebied reden en dat ze nu genoegen moeten nemen met een voertuig. Dat je niet meer preventief kunt controleren maar alleen nog maar repressief aan het rijden bent (in plaats van boeven vangen, aangiftes opnemen ...)


Misschien stickers van roestplekken op de auto's plakken en vooral oude kleding aantrekken?

De tijd dat schade's binnen een maand werden opgelost is zowiezo al een jaar of twee verleden tijd. Rijdbare schade blijft zitten, zeker bij de busjes (zijpanelen schijnen nogal duur te zijn in de vervanging)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #17 Gepost op: 11 februari 2012, 14:47:36
Gewoon ''eerlijk'' zijn tegen de burger, vertellen dat het écht verleden tijd is dat er zeven of acht politie-voertuigen in de nachtdienst in een gebied reden en dat ze nu genoegen moeten nemen met een voertuig. Dat je niet meer preventief kunt controleren maar alleen nog maar repressief aan het rijden bent (in plaats van boeven vangen, aangiftes opnemen ...)


De tijd dat schade's binnen een maand werden opgelost is zowiezo al een jaar of twee verleden tijd. Rijdbare schade blijft zitten, zeker bij de busjes (zijpanelen schijnen nogal duur te zijn in de vervanging)

Als je "eerlijk" bent tegen de burger op jouw manier, dan krijg je een hoop gezeik over je heen. Ik ga niet meer in discussie met ze. Als ze dat willen verwijs ik ze door naar de leiding van het bureau, korps en de regering. Tenslotte bepalen zij dat er geen tijd, geld, materieel en personeel meer is voor preventie. Op mijn vorige wijkteam hadden wij een aangifte agenda, je moet dan een afspraak maken om aangifte te doen. Dit was uit me hoofd tussen 8 en 12 en 13 en 20 uur. Mooie tijden, voor de werkende burger! Daarna werd er tot 23 uur soms een aangifte opgenomen in een heterdaad situatie. Het bureau ging om 23 uur dicht voor publiek. Omdat de nachtdienst maar uit 3 man bestond. 1 binnen en 2 op de auto. Dan maakte het niet uit of we wel of geen noodhulp hadden. Was er in de nacht een heterdaad en moest de aangifte per direct worden opgenomen of hadden we een VD aan het wijkteam dan lag de noodhulp er simpelweg uit. De andere wijkteams hadden ook niet altijd personeel genoeg om een andere auto op te starten dus reed er gewoon een auto minder. Dit tot de aangifte was opgenomen of de VD opgehaald was.

Ga dat maar aan een burger uitleggen, ik kan het niet hoor! Hoe moet je aan iemand uitleggen dat de aanrijtijd bij een reanimatie of straatroof, ongeval met letsel dusdanig langer is, omdat er een auto uit een ander district moet komen??
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 11 februari 2012, 15:02:08
Ik las net dat er een leegloop zou zijn, hoeveel is dat?


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #19 Gepost op: 11 februari 2012, 15:17:30
Ik las net dat er een leegloop zou zijn, hoeveel is dat?

Wat de cijfers/percentage precies is weet ik niet. Maar weet wel dat de gaten niet opgevuld worden door de nieuwe studenten, omdat er simpelweg te weinig worden aangenomen. A-A is bijvoorbeeld een relatief grijs korps en er zullen dan ook de komende jaren veel collega's gaan genieten van hun welverdiende pensioen. Als dat niet opgevuld gaat worden door nieuwe studenten, dan krijgen we daar echt problemen.

Dat voorbeeld van mij gaat namelijk over een wijkteam in A-A. Zo weet ik ook dat er bureau's zijn die helemaal dicht gaan in de nacht. De collega's van die bureau's werken dan vanuit een centraal punt. Dit heeft allemaal te maken met capaciteit en bezuinigingen. De werkdruk wordt daardoor hoger, omdat de diender dezelfde kwaliteit wil behalen naar de burger. Alleen de burgers zien die dingen niet, omdat dit zich achter de schermen afspeelt. Daarom ben ik er ook voor om dit naar buiten te brengen.

Een ander voorbeeld is de brancherichtlijnen. Je mag niet harder dan 40 km/h te hard rijden met OGS. Maar er worden wel bepaalde tijden van je verwacht. Dit geld ook voor de nachtelijke uren, waar het verkeer minder is EN er minder personeel is. Veel collega's rijden dan toch harder omdat het toch rustig is en om de burger de service te kunnen verlenen die zij verwachten. Misschien moeten we ons wel strikt gaan houden aan deze brancherichtlijnen. Want de overheid wilt dat, als dat inhoud dat wij aan service en kwaliteit in moeten inleveren, so be it! We doen niks verkeerds op dat moment, beter nog we doen het dan juist volgens het boekje!

Als de burger dan klachten heeft, dan kan je ze in ieder geval simpel uitleggen met tja we mogen niet harder rijden en ook wij moeten ons aan de regels houden. Als ze dan vragen waarom het dan zo lang duurde... We zijn de enige auto en moesten van ver komen. Dat komt door de bezuinigingen.

Misschien dat men zich dan een keer achter de oren gaan krabben en beseffen dat ze ons het werk bijna onmogelijk maken.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.