GRIP 2 Middel hulpverlening (ongevallen gladheid) A9/A22 - Heemskerk/Beverwijk 12-02-2012

Auteur Topic: GRIP 2 Middel hulpverlening (ongevallen gladheid) A9/A22 - Heemskerk/Beverwijk 12-02-2012  (gelezen 15478 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Matthijs Hiemstra

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
    • MH Produkties.nl
CoPi overleg bij brandweer Heemskerk

Heemskerk – In verband met de vele aanrijdingen die zondagavond plaatsvonden op de A22 en de A9 werd er opgeschaald naar GRIP 2 en hebben de hulpdiensten een CoPi opgezet bij de brandweerkazerne in Heemskerk aan de Cornelis Groenlandstraat. Door de gladheid werden op de snelwegen snelheidsbeperkingen ingesteld en werd de A22 zelfs enige tijd afgesloten in verband met de gladheid. Strooiwagens reden over de beide snelwegen heen en weer om ze weer enigszins begaanbaar te maken, maar het blijft oppassen! Gedurende de hele nacht zal op de snelwegen een snelheidsbeperking gelden van 50 km/u.

In het CoPi overleg kwamen alle hulpdiensten samen, brandweer, politie, ambulancedienst en rijkswaterstaat namen plaats in het overleg. Omstreeks 23:40 uur werd het incident afgeschaald en werd de CoPi weer opgeruimd.





Meer foto's: http://www.mhprodukties.nl/WP/2012/02/12/copi-overleg-bij-brandweer-heemskerk/

Foto vervangen:  
Fotograaf/Webdesigner - http://www.mhprodukties.nl


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Foto vervangen:  

Mag ik uit de bovenste foto aannemen dat ze voor de brandweerkazerne alsnog in de CoPi container plaats nemen? Is er in de kazerne niet iets meer comfort voor zo'n overleg? Of heeft een CoPi container echt bepaalde functionaliteiten die niet op de kazerne zelf aanwezig zijn.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Slechte zaak overigens, dat het achterterrein van de brw. kazerne niet sneeuwvrij is gemaakt.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
ze hieronder de auto van het mmt op de A22



Zo te zien is de auto van het MMT ook glijdend tot stilstand gekomen
Kijkt maar naar de bandensporen bij het rechter achterwiel ::)


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431

Mag ik uit de bovenste foto aannemen dat ze voor de brandweerkazerne alsnog in de CoPi container plaats nemen? Is er in de kazerne niet iets meer comfort voor zo'n overleg? Of heeft een CoPi container echt bepaalde functionaliteiten die niet op de kazerne zelf aanwezig zijn.

Dat klopt. In de CoPI-container zijn werkplekken, verbindingen en audiovisuele middelen aanwezig voor de operationele informatievoorziening met de meldkamer, OT, externe partijen zoals omliggende regio's, NCC/LOCC en bij GRIP 3/4 het BT. Deze worden bediend door de informatiecoordinator en de geo-plotter.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Zo te zien is de auto van het MMT ook glijdend tot stilstand gekomen
Kijkt maar naar de bandensporen bij het rechter achterwiel ::)
Witte streep en gladheid, 100 points om gladheid te hebben. Ze staan tijdig stil dus lijkt me geen probleem.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Zo te zien is de auto van het MMT ook glijdend tot stilstand gekomen
Kijkt maar naar de bandensporen bij het rechter achterwiel ::)

Hmm dat is wel heel simpel gedacht... wie zegt dat die sporen niet van een andere auto zijn (geweest)?


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Hmm dat is wel heel simpel gedacht... wie zegt dat die sporen niet van een andere auto zijn (geweest)?
Er is vast wel iemand op het forum die uitsluitsel kan geven... ;)
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Volgens mij is het niet relevant, of de mmt-volvo slippend tot stilstand is gekomen. De auto staat behoorlijk netjes opgesteld zo imo


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Zo te zien is de auto van het MMT ook glijdend tot stilstand gekomen
Kijkt maar naar de bandensporen bij het rechter achterwiel ::)

Nou ben het hier niet mee eens, lijken sporen van 2 verschillende auto's, spoor achter rechterachterband loopt ook nog door en wiel staat niet netjes op spoor naar er over heen, spoor zou indien mmt hem had gemaakt breder moeten zijn. Persoonlijk denk ik dat ze weinig tot geen last hebben gehad van gladheid tijdens remmen.