Plaats hier foto's van DAF voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van DAF voertuigen  (gelezen 372058 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

gebruiker0401206

• Gast
Reactie #1530 Gepost op: 18 juni 2008, 12:05:14
Bij mijn weten heeft Brandweer Eindhoven nog een Daf 95 Haakarmwagen lopen met lange cabine.

Wel raar, die witte versie, met die zwarte streep erop.... Doet vermoeden dat die wagen eerst in Belgische dienst is geweest. Daar hebben ze voor zover ik weet vroeger zo'n blauwe of rode band midden over het voertuig lopen.

Martinhoorns zitten ook op een vreemde plek. Bij alle regionale Haakarmvoertuigen die hier in de buurt staan, zitten de martinhoorns vanwege Arbo allemaal onderaan bij de bumper. Precies op zón plek dat je ze er handig vanaf kan rijden.....

Groeten, Ruud

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1531 Gepost op: 18 juni 2008, 12:39:35
Wel raar, die witte versie, met die zwarte streep erop.... Doet vermoeden dat die wagen eerst in Belgische dienst is geweest. Daar hebben ze voor zover ik weet vroeger zo'n blauwe of rode band midden over het voertuig lopen.

Martinhoorns zitten ook op een vreemde plek. Bij alle regionale Haakarmvoertuigen die hier in de buurt staan, zitten de martinhoorns vanwege Arbo allemaal onderaan bij de bumper. Precies op zón plek dat je ze er handig vanaf kan rijden.....

De Martinhoorns zitten in Amsterdam bijna allemaal op het dak (van de autospuiten, OVD-s, AGS en de ladders).

Met betrekking tot die witte;

Datum eerste toelating   11-05-1995
Datum aanvang laatste tenaamstelling   16-05-2008
Datum eerste afgifte Nederland   16-05-2008

De signalering die er op zit, is allemaal nieuw (de lampen zaten er ook ''nieuw'' op) / vers er op gezet. Persoonlijk denk ik niet dat hij hiervoor ook bij een brandweer heeft gereden, denk eerder aan een gemeentereiniging of iets dergelijks!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #1532 Gepost op: 18 juni 2008, 14:42:04
brandweer Helmond

eigendom van Regio

brandweer Eindhoven

eigendom van Regio

brandweer Eindhoven post Woensel

eigendom van Regio

BRON WWW.BRANDWEER.ORG

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1533 Gepost op: 18 juni 2008, 15:36:59
Dat zijn de kleinere 95´ers. Degene van amsterdam heeft zowel een Topsleeper als een bed achter de stoelen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Bruin511

• Forum gebruiker
Reactie #1534 Gepost op: 18 juni 2008, 17:19:53
Er zijn voor A'dam 5 tweede hands HA voertuigen geleverd deze zijn toevallig uitgerust als space cab met slaap cabine ziet er leuk uit maar voor de rest onnodig

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #1535 Gepost op: 18 juni 2008, 17:25:06
Dat zijn de kleinere 95´ers. Degene van amsterdam heeft zowel een Topsleeper als een bed achter de stoelen.
kunnen ze lekker slapen naar een inzet ;)

Feuerteufel

• Forum gebruiker
Reactie #1536 Gepost op: 18 juni 2008, 18:51:37

Dit is een ouder type. Toen was een lage cabine nog standaard. Bij de XF was de Spacecab al standaard en was een dagcabine een heel raaar iets om te bestellen.

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #1537 Gepost op: 28 juni 2008, 22:06:23
Kwam een nieuwe TAS en HV tegen voor de Brandweer Hardenberg op de VBB site

Bron: http://www.brandweer.org/voertuigen/hardenberg.html

Fotograaf: Wim Schuitema

Iemand nog meer foto's van de TAS???

meer foto's van de HV ben ik wel tegengekomen op http://www.kilroynews.net/special/2008-05/20080519-1.htm

Zag nu de voormalige eerste TAS van hardenberg als 2e uitruk voertuig in de kazerne van Dedemsvaart staan ipv de voormalige TAS van Balkbrug..

Groeten
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #1538 Gepost op: 10 juli 2008, 16:55:42
De nieuwe ladder staat ondertussen op uitruk:

Er zijn wat kleine aanpassingen gedaan waarna het voertuig voor opleiding is gebruikt. Begin deze week is hij op de uitruk gegaan.

AL30
DAF FAN LF55 G21
Opbouw Magirus
Kenteken BT-SP-96
Bouwjaar 2008

Dan nog een berichtje voor de liefhebbers:
De oude autoladder is deze week als het goed is verhuisd naar Duitsland waar een brandweerhandelaar hem door heeft verkocht aan een gemeentelijk korps.

Bron: Brandweer Den Bosch.nl

Op deze site nog een leuk filmpje van een uitruk met de ladderwagen.

Christian010

• Senior gebruiker
Reactie #1539 Gepost op: 11 juli 2008, 16:12:12
Het oude beestje van de Brandweer Spijkenisse.

VW65-1: