Het is een Calamiteitenbestrijdings Eenheid; dat is de officiële benaming. En het is een combinatie van een TS hd/ld en een AS ld/s.
Enrique, helemaal met je eens.
Alleen in de volksmond is het inderdaad een Combinatie Eenheid.
Kleine aanvulling: De CE is ook gelijk een HV en een schuimblusvoertuig
Maar goed HV terzijde want dat zijn tegenwoordig bijna alle TS voertuigen ook.
Niet om jullie verhaal of de officiele "lezing" bij dit type voertuig in twijfel te trekken hoor maar de combi van Ts/As begrijp ik niet helemaal; "Een tankautospuit heeft een ingebouwde pomp en een eigen watervoorraad van minimaal 1500 liter. Een autospuit is nagenoeg gelijk aan een tankautospuit, maar heeft dan geen tank of een tank met minder dan 1500 liter inhoud." Zoals ons bekend is... wat is er dan gecombineerd in deze?
Naar mijn inzien is het aanemelijker dat hier een combi is gemaakt met een schuimblusvoertuig. De CE voertuigen beschikken over een tank (inhoud weet ik niet precies, maar deze is groot), een eigen pomp (groter vermogen dan van een normale Ts), dakmonitor voor het bestrijden van (beginnende) tankbranden en ze hebben een grote hoeveelheid SVM aan boord. Is mijn redenatie dan verkeerd? Zo ja, hoe zit het dan met de omschrijving van een As?