Enigste wat is mis.... is dat ik, samen met andere mensen die daar stonden, per toeval een gaslek hebben ontdekt. We stonden op de hoek van de straat daar en op die plek was een zeer sterke gas lucht aanwezig. Hebben we de politie erbij gehaald, rook het ook en later de brandweer maar die kon niets meten.
Ze hebben toch besloten om Liander (beheerder van het gasnet) erbij te laten komen.
Later toen ik terug kwam, was Liander er, maar die stond in het uitgebrande pand te meten. Heb ik gewacht tot ze buiten kwamen, heb ik gezegt dat ik, samen met anderen, die melding via de brandweer heb gedaan en waar we het roken. Zijn ze meegelopen, want ze konden daarbinnen niets meten, en ze konden op die plek waar wij stonden wél gas meten. Ze hadden een aparaat bij zich die ruim 200 meten. Dus nu gingen ze kijken wat ze er mee konden doen.
Nu heb ik ook gelijk een vraag erover: Is er iemand die weet of het gevaarlijk is een gaslucht met waarde hoger dan 200? En zou de meet aparatuur van de brandweer dit ook moeten kunnen meten of zijn die waares daarvoor te laag? (ik heb zelf geen idee wat die waardes inhouden) Want als ik langere tijd op die plek bleef staan kreeg ik wel beetje hoofdpijn.