Stopteken i.v.m technisch mankement

Auteur Topic: Stopteken i.v.m technisch mankement  (gelezen 10547 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #10 Gepost op: 14 februari 2012, 18:32:35
Uiteraard is hij daar blij mee.

nouja goed gehandeld toch? Sommige mensen hebben echt helemaal niks in de gaten, zo heb ik ook ooit eens achter een auto gereden, zo'n 10 minuten lang, Knipperen met de lichten. Zelfs auto's die uit de tegenovergestelde richting kwamen gaven lichtsignalen, toen kwam die er eindelijk achter.

Achja, we blijven allemaal mensen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 14 februari 2012, 19:02:25


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #12 Gepost op: 14 februari 2012, 19:49:23
Neemt natuurlijk niet weg dat je altijd kan proberen om het middels gebaren aan iemand duidelijk te maken. Wat ze er dan mee doen is punt twee  ;)


GreetZ,
Nachtbroeder1978

uiteraard...

heb met dank aan ingebouwde flitser een vrachtwagen kunnen laten stoppen omdat deze in het donker geen enkele verlichting aan had op de trailer. Heb in overleg met chauffeur achter hem door gereden (zonder flitsers aan uiteraard) tot de 1e p-plaats en heb daar mijn weg vervolgd
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #13 Gepost op: 14 februari 2012, 21:17:25
Vandaag op de A10 achter een mercedes sprinter beland die met 40 km/h op rijbaan 3 reed (spitsstrook) met z'n alarmlichten aan. Er was duidelijk een probleem met de wagen en stoppen kon niet direct, omdat de vluchstrook op dat moment als genoemde spitsstrook in gebruik was. Echter de afslag die er even later aan kwam, ging de bestuurder gewoon aan voorbij, evenals een vluchthaven nog weer eindje verder op. Intussen had ik mijn achterflitsers aangezet, omdat het overige verkeer nauwelijks berekend was op het snelheidsverschil. Uiteindelijk de bestuurder tot stoppen weten te manen op een een puntstuk !! doormiddel van claxon en frontfliters. Helaas belanden we hierdoor wel op een eilandje, maar beter als doorrijden was mijn gedachte.
Daar de man duidelijk gemaakt op vriendelijke doch dringende toon dat hij echt niet met die snelheid kon blijven rijden en gewoon de ANWB moest bellen. Dit uiteindelijk zelf gedaan op aandringen van de man ivm zijn gebrekkige Nederlands. Gewacht tot de IM sleep er was en achter hun aan ingevoegd.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


sylvester1986

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 14 februari 2012, 21:20:45
Goed bezig Mattijs O0
Zo zie je dat signalering soms best handig is.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #15 Gepost op: 14 februari 2012, 21:24:20
Goed bezig Mattijs O0
Zo zie je dat signalering soms best handig is.

Dacht ik ook  ^-^
Trouwens donderdag moet hij voor keuring, hiervoor trek ik altijd de stekkers van de amber verlichting los, zodat de schakelaars niet werken. Tot nog toe nooit een probleem mee gehad, alleen nu voor het eerst bij een andere garage. We gaan zien wat het opleverd.

Overigens probeer ik inderdaad zorgvuldig om te gaan met de amber verlichting en tot nog toe altijd dankwoorden van de instanties gehad voor mijn handelen.  098uo
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #16 Gepost op: 14 februari 2012, 22:25:13
Misschien een beetje offtopic maar wilde toch even reageren op wat hageneesch zei over de politie.

Ja het verschilt heel erg met welke meldkamer je aan de lijn hebt en wie je te pakken krijgt. Met de meldkamer Utrecht heb ik tot nu toe alleen maar 100% reactie gehad met betrekking tot rijdende voertuigen. Heb ze 2 keer nodig gehad (1 keer voor een vrachtwagen 1 keer voor een personenauto) en de vrachtwagen werd keurig opgewacht (wat wel lastig bleek als ik de meldkamer mocht geloven omdat er geen auto's in de directe omgeving waren). En de personenauto die met hoge snelheid reed en door een stuk stad/wijk reed wat ik niet kende dus ook geen duidelijke info kon geven aan de meldkamer. Echter was er binnen 5 min een auto tp en deze heeft toen de zaak overgenomen, waar ze overigens vrij weinig nog konden doen omdat de auto al geparkeerd was).

MW-brabant en KLPD is een ander verhaal. Heb diverse keren met deze mensen aan de lijn gehangen. De eerste voor een vrachtwagen die of art 6 of zijn rij/rusttijden niet naleefde (veel gebeld nooit wat gezien). En de tweede voor een auto zonder geldige platen (nooit wat gezien, ja een auto die heel hard de andere kant opreed). Dus bij technisch mankement probeer eerst of je zelf wat kan doen, dan politie proberen te bereiken maar je moet op dit laatste niet voor de 100% regel gaan.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #17 Gepost op: 14 februari 2012, 22:40:15
Vandaag op de A10 achter een mercedes sprinter beland die met 40 km/h op rijbaan 3 reed (spitsstrook) met z'n alarmlichten aan. Er was duidelijk een probleem met de wagen en stoppen kon niet direct, omdat de vluchstrook op dat moment als genoemde spitsstrook in gebruik was. Echter de afslag die er even later aan kwam, ging de bestuurder gewoon aan voorbij, evenals een vluchthaven nog weer eindje verder op. Intussen had ik mijn achterflitsers aangezet, omdat het overige verkeer nauwelijks berekend was op het snelheidsverschil. Uiteindelijk de bestuurder tot stoppen weten te manen op een een puntstuk !! doormiddel van claxon en frontfliters. Helaas belanden we hierdoor wel op een eilandje, maar beter als doorrijden was mijn gedachte.
Daar de man duidelijk gemaakt op vriendelijke doch dringende toon dat hij echt niet met die snelheid kon blijven rijden en gewoon de ANWB moest bellen. Dit uiteindelijk zelf gedaan op aandringen van de man ivm zijn gebrekkige Nederlands. Gewacht tot de IM sleep er was en achter hun aan ingevoegd.

vind het puntstuk niet echt een handige plek. Waar stonden jullie zelf te wachten? Het voeruig was nog rijdbaar, dus m.i. had je het voertuig beter kunnen begeleiden naar een veiligere plek. Daarnaast met deze gevaarszetting, ondanks je flitsers, zou ik 112 bellen. Deze kunnen er voorzorgen dat de matrixen aan gaan met snelheidsbeperking. Daarnaast kunnen zij ook de spitsstrook afkruizen, zodat je al een stuk veiliger staat. En als je het dan toch helemaal goed wilt doen. Dan zou je nadat de kruizen erop staan, je eigen voertuig op de afgekruisde rijstrook zetten in fend-off.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #18 Gepost op: 14 februari 2012, 22:57:18
vind het puntstuk niet echt een handige plek. Waar stonden jullie zelf te wachten? Het voeruig was nog rijdbaar, dus m.i. had je het voertuig beter kunnen begeleiden naar een veiligere plek. Daarnaast met deze gevaarszetting, ondanks je flitsers, zou ik 112 bellen. Deze kunnen er voorzorgen dat de matrixen aan gaan met snelheidsbeperking. Daarnaast kunnen zij ook de spitsstrook afkruizen, zodat je al een stuk veiliger staat. En als je het dan toch helemaal goed wilt doen. Dan zou je nadat de kruizen erop staan, je eigen voertuig op de afgekruisde rijstrook zetten in fend-off.

Even uit mijn hoofd was het A10 bij 18,1 links en A10 18,1b.  Ik was ook niet gelukkig met de lokatie, maar allang blij dat hij gestopt was voor er al rijdend ongelukken zouden gebeuren. Helaas had ik dus een taal barriere met de bestuurder van die mercedes. Ik heb hem paar keer verzocht de invoeger over te steken om op die vluchstrook te gaan staan.
Overigens vraag ik me nu af of de meldkamer van de ANWB, waar ik dus mee gebeld heb, deze maatregelen niet had kunnen treffen. Overigens was de sleper van de ANWB (IM??) denk ik binnen een kwartier bij ons.

Uiteraard is mijn handelen niet perfect, ben dan ook geen proffesional, maar een betrokken burger  998765

Zou dan ook best een keer met een WIS op stap willen om eens een werkdag mee te maken en ideeën op te doen voor een verdere carriere  0098
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #19 Gepost op: 14 februari 2012, 23:15:01
Dan zou je nadat de kruizen erop staan, je eigen voertuig op de afgekruisde rijstrook zetten in fend-off.
Fend-off zou logisch zijn, maar als zijn auto directionele flitsers achter heeft zie je die niet meer, die zijn feller als je ze recht in je giegel krijgt, dan als de auto fend-off zou staan. Dan zou de berm geel oplichten.