Stopteken i.v.m technisch mankement

Auteur Topic: Stopteken i.v.m technisch mankement  (gelezen 10548 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #20 Gepost op: 14 februari 2012, 23:18:03
Fend-off zou logisch zijn, maar als zijn auto directionele flitsers achter heeft zie je die niet meer, die zijn feller als je ze recht in je giegel krijgt, dan als de auto fend-off zou staan. Dan zou de berm geel oplichten.


Buiten dat was er 2-zijdig aanrijd-gevaar, waardoor ik mijn auto bewust recht heb laten staan. Ook de wielen om die reden niet ingedraaid, omdat er geen verkeersluwe zijde was. En inderdaad denk dat mijn flitsers heb beste opvallen als je ze recht in je giegel krijgt, iig overdag  ;)
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV




specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #22 Gepost op: 14 februari 2012, 23:27:34
:o das een best gevaarlijk stuk zo te zien... gelukkig is er niks gebeurt en heb je goed gehandeld naar mijn inzien, maargoed ik ben ook maar een leek. Als de professionals er anders over denken dan zal dat vast de juiste manier zijn.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #23 Gepost op: 14 februari 2012, 23:45:35
Fend-off zou logisch zijn, maar als zijn auto directionele flitsers achter heeft zie je die niet meer, die zijn feller als je ze recht in je giegel krijgt, dan als de auto fend-off zou staan. Dan zou de berm geel oplichten.

Je zou er ook voor kunnen kiezen je auto iets scheef te zetten en je willen geheel insturen naar de bermzijden. Dan zijn je flitser nog steeds goed zichtbaar en stel je voor jezelf wel een buffer. Veiligheid voor alles toch??
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #24 Gepost op: 14 februari 2012, 23:55:28
Die lokatie van Sylvester klopt denk ik niet, m.a.w. ik heb het voor nu even verkeerd gezegd paar posts eerder :P

Mijn laptop en google-maps zijn het momenteel niet met elkaar eens, dus kan nu niet mijn route terugzien om de exacte lokatie op te zoeken voor de volledigheid. Morgen achter de pc zal ik nog eens mijn best doen.

Overigens nog geen WIS die het leuk vind mij een keer op sleeptouw te nemen  e050
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Gast

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 14 februari 2012, 23:57:46
Om op de topicstarter te antwoorden, ik zou niet stoppen voor iemand die mij wat voor stoptekens dan ook zou geven behalve met een STOP POLITIE bordje, waarbij ik dan ook nog probeer in te schatten of het wel of niet echte agenten zijn.
Zelf iemand een stopteken geven, ik kijk wel uit. Ik heb geen bevoegdheid iemand stoptekens te geven, laat staan dat diegene daaraan gehoor hoeft te geven. Bij echte gevaarlijke situaties is 112 bellen voor mij de enige juiste optie.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #26 Gepost op: 15 februari 2012, 00:00:30
Even uit mijn hoofd was het A10 bij 18,1 links en A10 18,1b.  Ik was ook niet gelukkig met de lokatie, maar allang blij dat hij gestopt was voor er al rijdend ongelukken zouden gebeuren. Helaas had ik dus een taal barriere met de bestuurder van die mercedes. Ik heb hem paar keer verzocht de invoeger over te steken om op die vluchstrook te gaan staan.
Overigens vraag ik me nu af of de meldkamer van de ANWB, waar ik dus mee gebeld heb, deze maatregelen niet had kunnen treffen. Overigens was de sleper van de ANWB (IM??) denk ik binnen een kwartier bij ons.

Uiteraard is mijn handelen niet perfect, ben dan ook geen proffesional, maar een betrokken burger  998765

Zou dan ook best een keer met een WIS op stap willen om eens een werkdag mee te maken en ideeën op te doen voor een verdere carriere  0098

De taalbarriere is altijd lastig. Ook als professionele hulpverlener heb je daarmee te maken. Daar kan je niks aan doen. Nu heb ik me laten vertellen dat de IM berger het kan aanvragen. Maar gezien de zeer onveilige verkeerssituatie waar jij je in bevond, had je gewoon 112 moeten bellen. Je zegt zelf dat je op een eiland stond. Een van de dingen die bij IM gezegd wordt is dat je het eiland zo snel mogelijk moet oplossen. Dan maar een rijstrook extra eruit. Dat kan jij niet als burger doen!
Daarnaast heb jij daar 15 min. zo gestaan. Heel eerlijk je hebt daar levensgevaarlijk gestaan. De verkeersdienst van AA had het incident veel beter kunnen beveiligen dan dat jij hebt gedaan.

Zie het niet als commentaar of afzeiken. Je hebt je best gedaan. Maar soms is het niet handig om als burger iets te doen, als je er niet veel verstand van hebt. Zo is het zelfs zo geregeld in AA dat een diender van het wijkteam niet mag werken op de snelweg! Als die een aanrijding tegen komt, moet hij direct via de meldkamer de verkeersdienst oproepen. Dit heeft te maken met de gevaarszetting. Dus als zelfs een "gewone" diender al niet op de snelweg mag werken, dan moet je dat als burger al helemaal niet willen.


Buiten dat was er 2-zijdig aanrijd-gevaar, waardoor ik mijn auto bewust recht heb laten staan. Ook de wielen om die reden niet ingedraaid, omdat er geen verkeersluwe zijde was. En inderdaad denk dat mijn flitsers heb beste opvallen als je ze recht in je giegel krijgt, iig overdag  ;)

Dat er geen verkeersluwe zijde is heeft te maken dat er niks was afgekruist! Dat heb ik ook gezet in mijn post.

Nogmaals bij zoiets BEL 112!

Maar nu heb ik toch een vraag voor je. Waar heb jij met meneer gewacht? Was dat wel achter de vangrail? Hadden jullie beiden een zichtbaarheidsvest aan?
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #27 Gepost op: 15 februari 2012, 00:11:16
De taalbarriere is altijd lastig. Ook als professionele hulpverlener heb je daarmee te maken. Daar kan je niks aan doen. Nu heb ik me laten vertellen dat de IM berger het kan aanvragen. Maar gezien de zeer onveilige verkeerssituatie waar jij je in bevond, had je gewoon 112 moeten bellen. Je zegt zelf dat je op een eiland stond. Een van de dingen die bij IM gezegd wordt is dat je het eiland zo snel mogelijk moet oplossen. Dan maar een rijstrook extra eruit. Dat kan jij niet als burger doen!
Daarnaast heb jij daar 15 min. zo gestaan. Heel eerlijk je hebt daar levensgevaarlijk gestaan. De verkeersdienst van AA had het incident veel beter kunnen beveiligen dan dat jij hebt gedaan.

Zie het niet als commentaar of afzeiken. Je hebt je best gedaan. Maar soms is het niet handig om als burger iets te doen, als je er niet veel verstand van hebt. Zo is het zelfs zo geregeld in AA dat een diender van het wijkteam niet mag werken op de snelweg! Als die een aanrijding tegen komt, moet hij direct via de meldkamer de verkeersdienst oproepen. Dit heeft te maken met de gevaarszetting. Dus als zelfs een "gewone" diender al niet op de snelweg mag werken, dan moet je dat als burger al helemaal niet willen.


Dat er geen verkeersluwe zijde is heeft te maken dat er niks was afgekruist! Dat heb ik ook gezet in mijn post.

Nogmaals bij zoiets BEL 112!

Maar nu heb ik toch een vraag voor je. Waar heb jij met meneer gewacht? Was dat wel achter de vangrail? Hadden jullie beiden een zichtbaarheidsvest aan?

Bedankt voor je commentaar  :)

We hebben veilig achter de vangrail staan wachten, zelf droeg ik een oranje jas (niet reflecterend oid) meneer had denk ik zelf niets bij zich aan hesjes.

Overigens was ik in deze situatie ook nog weer afhankelijk van waar deze meneer dus besloot te stoppen.
Als ik zelf dusdanige panne zou krijgen met de auto, dat hij geen snelheid meer zou willen maken, zou ik inderdaad mijn amber aanzetten achter en de eerste-beste afslag, danwel vluchthaven opzoeken. Uit de auto, achter de vangrail en bij open spitstrook zoals in dit geval denk ik toch wel ANWB bellen.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #28 Gepost op: 15 februari 2012, 01:45:37
@Matthijs,

Ik elke situatie op de Rijksweg bel je in dit soort gevallen met 112 en geen ANWB.
112 heeft directe lijnen met RWS die dan kruizen en dergelijke kan plaatsen.
Geef wel alle info op van het dichtsbijzijnde Hectometerbordje op en dan het liefst die van achter jou locatie i.v.m.
plaatsen van de maatregelen.
Ik benadruk net nog maar eens voor jou en ieders veiligheid.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #29 Gepost op: 15 februari 2012, 07:52:08
Met veel belangstelling lees ik dit topic waarbij ik constateer dat hoe begaan een ieder is met de veiligheid van een ander.

Maar laten we niet vergeten vanuit welke taken, verantwoordelijkheden, bevoegdheden en wetgeving we handelen.

Anders ben ik bang dat straks iedereen (denkt) een politieagent is / te zijn.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever