Uitspraak Rechtbank agressie tegen Ambulancepersoneel (Doetinchem)

Auteur Topic: Uitspraak Rechtbank agressie tegen Ambulancepersoneel (Doetinchem)  (gelezen 2372 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Ambu ALS

• Forum gebruiker
  • Beroepsmatig in de ambulancezorg werkzaam
Uit de stukken, zie download, blijkt dat de ambulancechauffeur en de -verpleegkundige doodsangst hebben uitgestaan toen zij op een avond werden belaagd door een groep woedende (dronken) mensen in een uitgaansgebied.
Daarbij is de ambulance over de voet van een persoon gereden.

In de hectiek is er van alles gebeurd, de ambulance is beschadigd, het personeel is bedreigd, de autosleutels zijn afgepakt van de ambulancechauffeur en "zoekgemaakt".

Beslissing rechtbank:

3. De beslissing
De rechtbank
ten aanzien van [gedaagde sub 1]:
3.1. wijst de vorderingen af,
3.2. veroordeelt Ambulancezorg Noord en Oost Gelderland in de proceskosten, aan de zijde van [gedaagde sub 1] tot op heden begroot op €3376.00,

ten aanzien van [gedaagde sub 2]:
3.3. veroordeelt [gedaagde sub 2] om aan Ambulancezorg Noord en Oost Gelderland te betalen een bedrag van €4531.00 (vierduizendvijfhonderdéénendertig euro en drieëntwintig eurocent), vermeerderd met de wettelijke rente als bedoeld in art. 6:119 BW over het toegewezen bedrag met ingang van 1 maart 2007 tot de dag van volledige betaling,
3.4. veroordeelt [gedaagde sub 2] in de proceskosten, aan de zijde van Ambulancezorg Noord en Oost Gelderland tot op heden begroot op €1732.00,
3.5. verklaart dit vonnis tot zover uitvoerbaar bij voorraad,
3.6. wijst het meer of anders gevorderde af.

Dit vonnis is gewezen door mr. Bierbooms en in het openbaar uitgesproken op 8 februari 2012.

Zie voor de gehele tekst: http://iure.nl/ljn/bv3593.html

Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 15 februari 2012, 10:48:55

Zie voor de gehele tekst: http://iure.nl/ljn/bv3593.html

Dit is een civiel rechtelijke procedure,  is er al een uitspraak in de strafrechtelijke procedure ?  Die kon ik nog niet vinden ?

Ambu ALS

• Forum gebruiker
  • Beroepsmatig in de ambulancezorg werkzaam
Reactie #2 Gepost op: 1 maart 2012, 10:29:35
Volgens mij is die uitspraak al (veel eerder) geweest.
Kan alleen zo niet snel bedenken wanneer.

In de praktijk is de routing meestal dat er eerst een strafrechtelijke uitspraak is en dan pas een eventuele civiele.
Namelijk: als er in het strafrecht een veroordeling komt dan staat de schuldvraag vast en kan civiel sneller geoordeeld worden. Andersom gaat lastiger. Los daarvan is het ook wel wenselijk dat strafrecht sneller is, want dat heeft een beter leereffect op de daders. De casus is inmiddels al weer even geleden.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #3 Gepost op: 1 maart 2012, 23:05:25
Zal de uitspraak zijn in de civiele zaak mbt de schadevergoeding, apart dat dit bijna 6 jaren duurt...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

WRRacing

• Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • AED's redden een leven
Reactie #4 Gepost op: 1 maart 2012, 23:11:11
Wie is de gedaagde sub 1 en sub 2?
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 2 maart 2012, 10:12:31
Wie is de gedaagde sub 1 en sub 2?

In het kader van privacy worden er niet de namen van gedaagden genoemden,  maar benoemen ze de gegevens in de sub 1 en sub 2.  Dat zijn twee stukjes tekst in de originele dagvaarding. welke de identificatie gegevens van gedaagde sub 1 en gedaagde sub 2.  De rechtbank neemt die gegevens over in de uitspraak.