Twee politiewagens geramd na achtervolging A4 - Leidschendam 14-02-2012

Auteur Topic: Twee politiewagens geramd na achtervolging A4 - Leidschendam 14-02-2012  (gelezen 10693 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #11 Gepost op: 15 februari 2012, 02:09:21
Ik zie in ieder geval 2 voertuigen van de DCIV (oftewel de VP van A-A) dus misschien dat onze mopper er bij was? Hebben ze trouwens nog aardig snel voor elkaar gekregen om hem daar klem te rijden, heb er genoeg gehoord die over de A4 pas voorbij rotterdam konden worden vastgezet.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #12 Gepost op: 15 februari 2012, 02:10:55
En er kan trouwens weer gereden worden:


A4 weer open na achtervolging politie
De A4 is in de nacht van dinsdag op woensdag enkele uren afgesloten geweest. Dat gebeurde nadat bij een achtervolging door de politie ter hoogte van Leidschendam een ongeluk was gebeurd. De KLPD sloot de snelweg af voor onderzoek. Volgens de Verkeers Informatie Dienst is de weg even voor 1 uur 's nachts weer geopend.

De achtervolging begon rond half 10 in Amsterdam, waar een automobilist na een verkeersovertreding een stopteken negeerde. Daarna werd de achtervolging ingezet, die naar de A4 leidde.

Bij de achtervolging, waaraan de korpsen Amsterdam-Amstelland, Hollands Midden en Haaglanden deelnamen, ramde de bestuurder met zijn auto twee politiewagens. Door de tweede botsing kwam de vluchtende bestuurder abrupt tot stilstand. Hij is gewond geraakt en afgevoerd naar het ziekenhuis. Hier wordt hij bewaakt, aldus de politie. Ook een aantal agenten is gewond geraakt door de botsing.

De politie kan nog niet zeggen of de man die op de vlucht sloeg meer op zijn kerfstok had dan alleen de verkeersovertreding.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/02_februari/15/binnenland/a4-weer-open-na-achtervolging-politie.xml
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #13 Gepost op: 15 februari 2012, 10:10:16
Ik zie in ieder geval 2 voertuigen van de DCIV (oftewel de VP van A-A) dus misschien dat onze mopper er bij was? Hebben ze trouwens nog aardig snel voor elkaar gekregen om hem daar klem te rijden, heb er genoeg gehoord die over de A4 pas voorbij rotterdam konden worden vastgezet.
Nee sorry, helaas was ik was er niet bij.... :'(. De 33 (op de foto in de berm met de portier open)

Foto's: Ruben van Essen



is trouwens wel zwaar beschadigd. Heb 'm nog niet gezien maar schijnt Total Loss te zijn.... :'( Maatjes hebben wel strak gereden zo te zien: mooi spoor in de berm en de auto niet laten ontsnappen 't asfalt op  O0

Allen even een momentje stilt ter nagedachtenis van de 7133 .......
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #14 Gepost op: 15 februari 2012, 11:00:52
ACHTERVOLGING A4 (15-02-2012)

Dinsdag 14 februari heeft de politie de achtervolging ingezet, nadat een automobilist een stopteken negeerde. De achtervolging eindigde op de A4.

Iets na half tien in de avond negeerde een 39-jarige automobilist een stopteken van de politie op de Europaboulevard. Hij vertoonde gevaarlijk rijgedrag door zonder licht te rijden. De politie zette de achtervolging in. Met grote snelheid reed de man over de A10 en vervolgens over de A4. Er werd samengewerkt tussen verschillende korpsen. “Onderweg raakte hij een tweetal politieauto’s”, zegt commissaris Gerald Oud Ammerveld van de politie Amsterdam-Amstelland. “Bewust probeerde de man te ontkomen. Hij drukte een van de auto’s van de weg, en reed sommige stukken met zijn lichten uit.”
 
Uiteindelijk kwam de man ten hoogte van Leidschendam tot stilstand tegen een politieauto. De bestuurder, met de Franse nationaliteit, werd aangehouden. Hij ging voor controle mee naar het ziekenhuis. Zijn verwondingen bleken net als die van de agenten mee te vallen. Oud Ammerveld: “Vannacht is de man overgebracht naar het politiebureau. Hij wordt vandaag gehoord.” De recherche doet samen met het korps landelijke politiediensten (KLPD) verder onderzoek.

En er staat nu ook een video op Regio15


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geďnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #15 Gepost op: 15 februari 2012, 11:04:57
Ik ben blij met het nieuws (aangaande het persbericht boven mij) dat de betrokken agenten niet al te zware verwondingen hebben opgelopen.
De auto's die beschadigt zijn, a-la, dat is maar materiaal.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #16 Gepost op: 15 februari 2012, 11:19:30
En er staat nu ook een video op Regio15

Wel goed voor de doorstroming in de voertuigen van AA! Goede zaak en strak gewerkt. Gezien het franse voertuig en de blikken die werden geworpen in de kofferbak zal er wel iets met drugs uit komen.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 15 februari 2012, 12:57:23
Kan het niet helemaal goed zien, maar volgens mij is de Volvo zonder voorbumer de 71.33 | 93-PLT-1 en de auto met de Clio in de zijkant de 71.34 | 94-PLT-1. Die zijn beide van Amsterdam.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #18 Gepost op: 15 februari 2012, 13:15:38
Betreft ook de 33 van het KLPD, deze heeft aanzienlijke schade en was vanmorgen in het NOS nieuws te zien. of is dat die van Amsterdam ?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 15 februari 2012, 13:20:17
Betreft ook de 33 van het KLPD, deze heeft aanzienlijke schade en was vanmorgen in het NOS nieuws te zien. of is dat die van Amsterdam ?

Zoals ik al zei, die zijn beide van Amsterdam. Ik zie nu ook dat het al in het andere topic vermeld staat én dat de 33 naar alle waarschijnlijkheid is afgeschreven.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !