Grote brand (appartementencomplex) Volksbondweg - Maastricht 16-02-2012

Auteur Topic: Grote brand (appartementencomplex) Volksbondweg - Maastricht 16-02-2012  (gelezen 3861 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #10 Gepost op: 16 februari 2012, 16:00:52
Maar dat zien wij niet omdat dát niet meer via P2000 gaat, maar via C2000


brandweermanjef

  • Hoofdbrandwacht / Beveiliging
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 823
  • De brandweer blust niet alleen branden !


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #12 Gepost op: 16 februari 2012, 18:45:40
Maar dat zien wij niet omdat dát niet meer via P2000 gaat, maar via C2000

Precies, en daarom zegt 1591 het ook. Niet alles wat op P2000 verschijnt is wat het lijkt.

Ik vind trouwens dat jouw plaatselijke bekendheid een behoorlijke update nodig heeft! Het is een gewone volksbuurt waarvan er wel meer zijn. Het zijn gewoon normale straten en normale huizen. Als we dan al over drugsproblematiek en regelmatig ontdekte hennepplantages spreken zullen we het eerst maar eens over de wijken Oostermaas en Nazareth hebben daar dit in Mariaberg nou niet echt buitensporig is in vergelijking met andere wijken.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #13 Gepost op: 16 februari 2012, 19:39:59
Ik ben weliswaar niet plaatselijk bekend, maar een gewone routeplanner rekent 5 minuten reistijd van kazerne naar het brandadres. Inclusief 1 of 2 minuten uitruktijd, kon volgens mij de 1e TS dus best al ter plaatse zijn geweest, toen opgeschaald werd naar Grote Brand. Onderstaand artikel beschrijft dit in ieder geval wel, alhoewel journalisten natuurlijk ook niet altijd gelijk hebben.

Uitslaande brand verwoest appartement in Maastricht
donderdag 16 februari 2012 17:12
Maastricht - In Maastricht is woensdag rond 12.30 uur brand uitgebroken in een appartementencomplex aan de Volksbondweg. Door de brand werd een appartement verwoest en liepen drie aangrenzende appartementen rook- en waterschade op, zo meldt de brandweer.
De brand brak uit in een woning op de tweede verdieping van een complex bestaande uit 21 woningen. Toen de brandweer arriveerde sloegen de vlammen uit het pand en werd opgeschaald naar grote brand. Enkele aangrenzende appartementen werden uit voorzorg ontruimd. De brandweer kon niet voorkomen dat het appartement helemaal uitbrandde. Overslag naar andere woningen kon echter worden voorkomen. Omstreeks 13.15 uur kon het sein brandmeester gegeven worden. Bij de brand raakte niemand gewond. Er wordt een onderzoek ingesteld naar de oorzaak.

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/140853/Uitslaande_brand_verwoest_appartement_in_Maastricht.html