ME inzet rondom de wedstrijd Ajax-Manchester United - Amsterdam 16-02-2012

Auteur Topic: ME inzet rondom de wedstrijd Ajax-Manchester United - Amsterdam 16-02-2012  (gelezen 10220 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
donderdag 16 februari 2012 17:05
UPDATE: ME in actie in centrum

De ME grijpt donderdag aan het einde van de middag in in het centrum van de stad.

UPDATE: 17:45 Politie bevestigt ook charges op Nieuwmarkt. Volgens een woordvoerder keert de rust in het centrum langzaam terug nu supporters van Ajax en Manchester United zich naar de Arena begeven.

UPDATE: 17:30 Rond half zes meldt een verslaggever op de Nieuwmarkt dat de politie ook hier verschillende charges uitvoert.

De mobiele eenheid is donderdag aan het einde van de middag in actie gekomen op de Amsterdamse Wallen waar voetbalfans rondom de wedstrijd Ajax-Manchester United zich hebben verzameld. De politie heeft een deel van de Oudezijds Achterburgwal afgezet en roept mensen op weg te gaan.

De ME verrichte een charge op het Oudekerksplein nadat supporters over en weer met voorwerpen naar elkaar gooiden, aldus een politiewoordvoerster. Een nog onbekend aantal mensen is aangehouden.

Kijk hier naar meer foto's.

Ajax speelt donderdagavond tegen de Britse club in de Amsterdam Arena. De gemeente heeft extra veiligheidsmaatregelen getroffen omdat ze rekening houdt met confrontaties tussen supportersgroepen.

Naar schatting 1000 tot 2500 Britten komen zonder toegangskaartje naar de hoofdstad. Ook zouden ongeveer 100 leden van de harde kern van Manchester United naar de hoofdstad komen.
http://www.at5.nl/artikelen/76394/drukte-in-centrum-nog-geen-incidenten








s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
AJAX vs. MANCHESTER UNITED - Zingende supporters t/o elkaar - 16 feb. 2012 (2/10)
AJAX vs. MANCHESTER UNITED - Politie te paard met wapen stok - 16 feb. 2012 (1/10)
User: Rockyamstel007

Mooie nieuwe schildjes van de KMar trouwens...

Toch triest dat dit moet... Maar moet ik wel zeggen dat die britten ook geen lieverdjes zijn..


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Gaat volgens mij een beetje mis bij de Arena:

Er gaan transportbusjes heen en weer met spoed door de straat, continu geluid van sirenes, je hoort van ver politie met hulp van speakers "supporters" toespreken en de bekende capuchontypes die als mieren rondlopen.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Ik heb hier maar 1 woord voor.. Kansloos...
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Mooi geschoten door Thomas Schlijper:

0:25 en 2.17 dronken aap trekt aan paard/materiaal, om vervolgens kennis te mogen maken bij 2.30 met de beruchte lange lat.
0:41 Prijs van een dagje stoer meelopen: Een bloedneus

120216 ajax manchester oudezijds achterburgwal HD


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Iemand trouwens een idee waarom ze de ajax kant leeg vegen? omdat ze die in NL wel wat kunnen maken?


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Rellen op de wallen in Amsterdam supporters Ajax-Manchester United
Uploaded by Robkoe on Feb 16, 2012
Rellen op de wallen tussen voetbalsupporters en ME. Charges van de ME te paard. Er worden ook wat klappen uitgedeeld maar het stelt eigenlijk niet veel voor. het is meer een feestje voor voetbalsupporters op kosten van de belastingbetaler. Ze zouden voetbalbelasting moeten heffen en de ME daarvan betalen.
Samen sterk in de hulpverlening!