donderdag 16 februari 2012 17:05
UPDATE: ME in actie in centrumDe ME grijpt donderdag aan het einde van de middag in in het centrum van de stad.
UPDATE: 17:45 Politie bevestigt ook charges op Nieuwmarkt. Volgens een woordvoerder keert de rust in het centrum langzaam terug nu supporters van Ajax en Manchester United zich naar de Arena begeven.
UPDATE: 17:30 Rond half zes meldt een verslaggever op de Nieuwmarkt dat de politie ook hier verschillende charges uitvoert.
De mobiele eenheid is donderdag aan het einde van de middag in actie gekomen op de Amsterdamse Wallen waar voetbalfans rondom de wedstrijd Ajax-Manchester United zich hebben verzameld. De politie heeft een deel van de Oudezijds Achterburgwal afgezet en roept mensen op weg te gaan.
De ME verrichte een charge op het Oudekerksplein nadat supporters over en weer met voorwerpen naar elkaar gooiden, aldus een politiewoordvoerster. Een nog onbekend aantal mensen is aangehouden.
Kijk hier naar meer foto's.
Ajax speelt donderdagavond tegen de Britse club in de Amsterdam Arena. De gemeente heeft extra veiligheidsmaatregelen getroffen omdat ze rekening houdt met confrontaties tussen supportersgroepen.
Naar schatting 1000 tot 2500 Britten komen zonder toegangskaartje naar de hoofdstad. Ook zouden ongeveer 100 leden van de harde kern van Manchester United naar de hoofdstad komen.
http://www.at5.nl/artikelen/76394/drukte-in-centrum-nog-geen-incidenten