ik heb wel meer voorstellen gezien van dhr, Frank Lingen.
Maar deze is echt het toppunt als je een shotgun geeft aan een straat agent.
ik citeer:
''Zo'n shotgun kan ook worden gebruikt in geval van terrorisme, school shooting, mall shooting, enz, als er geen tijd is om op een arrestatieteam te wachten.'
als je dit schrijft ben je niet goed bij je hoofd eerlijk gezegt zeg het maar gelijk en eerlijk. In die situaties zou ik juist wachten op een AT. Waarom? Deze zijn ervoor getraint en beschikken over een speciaal tacktisch inzicht
citaat 2:
''Met zo'n shotgun kunnen bijvoorbeeld kleine pepperspray-granaten worden geschoten in een vluchtende auto. Ook kan er (in uitzonderingssituaties) mee door het motorblok of benzinetank heen worden geschoten van een vluchtende auto. Dat is verdedigbaar, want een achtervolging van een auto levert op zich ook dodelijk gevaar op voor verdachte, agenten en omstanders. En sommige gewapende criminelen of terroristen zijn zo gevaarlijk, dat ze beslist niet mogen ontsnappen.''
zo achtervolging gaat meestal met 150 a 200 km per uur en dan wilt dhr, Lingen dat er een ''pepperspray granaat'' naar binnen word geschoten??? wat denk je wat er dan gebeurd? die gast word verblind en knalt hoogstwaarschijnlijk tegen andere aan. Dan heb ik liever spijkermatten want die worden gebruikt als de weg vrij is.
Bij mij inzien lijkt het mij dat dhr, Lingen last heeft van verstandsverbijstering. En teveel heeft gekeken naar films zoals steven segal, bad boys, swat enzovoort. De voorstellen die meneer doet zeker in citaat 2 lijken mij juist niet bij te dragen aan de veiligheid en krijgen we een wildwesten beleid binnen de politie. In zo situatie als citaat 2 zou ik afstand houden en het achtervolgen over laten aan een politie helikopter en in die tijd kan een AT ingeschakeld worden en mischien wel de achtervolging staken.