Shotgun voor politieagenten

Auteur Topic: Shotgun voor politieagenten  (gelezen 16727 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Polaris

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #20 Gepost op: 17 februari 2012, 02:38:26
Frank "proefballonnetje" Lingen gooit weer eens wat op en verder hoor je hem niet meer.

"If you ignore a problem long enough, it will go away by itself"
Tja inderdaad...

Polaris

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #21 Gepost op: 17 februari 2012, 03:06:14
ik heb wel meer voorstellen gezien van dhr, Frank Lingen.
Maar deze is echt het toppunt als je een shotgun geeft aan een straat agent.

ik citeer:
''Zo'n shotgun kan ook worden gebruikt in geval van terrorisme, school shooting, mall shooting, enz, als er geen tijd is om op een arrestatieteam te wachten.'

als je dit schrijft ben je niet goed bij je hoofd eerlijk gezegt zeg het maar gelijk en eerlijk. In die situaties zou ik juist wachten op een AT. Waarom? Deze zijn ervoor getraint en beschikken over een speciaal tacktisch inzicht

citaat 2:
''Met zo'n shotgun kunnen bijvoorbeeld kleine pepperspray-granaten worden geschoten in een vluchtende auto. Ook kan er (in uitzonderingssituaties) mee door het motorblok of benzinetank heen worden geschoten van een vluchtende auto. Dat is verdedigbaar, want een achtervolging van een auto levert op zich ook dodelijk gevaar op voor verdachte, agenten en omstanders. En sommige gewapende criminelen of terroristen zijn zo gevaarlijk, dat ze beslist niet mogen ontsnappen.''

zo achtervolging gaat meestal met 150 a 200 km per uur en dan wilt dhr, Lingen dat er een ''pepperspray granaat'' naar binnen word geschoten??? wat denk je wat er dan gebeurd? die gast word verblind en knalt hoogstwaarschijnlijk tegen andere aan. Dan heb ik liever spijkermatten want die worden gebruikt als de weg vrij is.

Bij mij inzien lijkt het mij dat dhr, Lingen last heeft van verstandsverbijstering. En teveel heeft gekeken naar films zoals steven segal, bad boys, swat enzovoort. De voorstellen die meneer doet zeker in citaat 2 lijken mij juist niet bij te dragen aan de veiligheid en krijgen we een wildwesten beleid binnen de politie. In zo situatie als citaat 2 zou ik afstand houden en het achtervolgen over laten aan een politie helikopter en in die tijd kan een AT ingeschakeld worden en mischien wel de achtervolging staken.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #22 Gepost op: 17 februari 2012, 07:48:50
ik heb wel meer voorstellen gezien van dhr, Frank Lingen.
Maar deze is echt het toppunt als je een shotgun geeft aan een straat agent.

ik citeer:
''Zo'n shotgun kan ook worden gebruikt in geval van terrorisme, school shooting, mall shooting, enz, als er geen tijd is om op een arrestatieteam te wachten.'

als je dit schrijft ben je niet goed bij je hoofd eerlijk gezegt zeg het maar gelijk en eerlijk. In die situaties zou ik juist wachten op een AT. Waarom? Deze zijn ervoor getraint en beschikken over een speciaal tacktisch inzicht

Wat dat betreft heeft Frank wel gelijk en is politie nl bezig om de AMOK procedure te introduceren en te trainen. We wachten dus niet meer op het AT. We gaan naar binnen en gaan proberen de schutter(s) uit te schakelen. Ik vind het namelijk ook niet verdedigbaar als men de politie belt ivm een schietpartij en wij gaan afzetten en vervolgens even wachten op het AT....Nee ik zit er niet op te wachten dat het gebeurd. Maar ik vind wel dat je van de politie mag verwachten dat er in dit soort situaties wordt gehandeld. Het zal jou kind zijn die daar binnen zit...

Verder ben ik het met jullie eens dat Frank proefballonnetjes oplaat die niet altijd reeel zijn. Echter het stemt soms wel tot nadenken. Dat is nooit verkeerd.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Polaris

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #23 Gepost op: 17 februari 2012, 15:43:01
Wat dat betreft heeft Frank wel gelijk en is politie nl bezig om de AMOK procedure te introduceren en te trainen. We wachten dus niet meer op het AT. We gaan naar binnen en gaan proberen de schutter(s) uit te schakelen. Ik vind het namelijk ook niet verdedigbaar als men de politie belt ivm een schietpartij en wij gaan afzetten en vervolgens even wachten op het AT....Nee ik zit er niet op te wachten dat het gebeurd. Maar ik vind wel dat je van de politie mag verwachten dat er in dit soort situaties wordt gehandeld. Het zal jou kind zijn die daar binnen zit...

Verder ben ik het met jullie eens dat Frank proefballonnetjes oplaat die niet altijd reeel zijn. Echter het stemt soms wel tot nadenken. Dat is nooit verkeerd.
Je kan ook kijken hoe je het AT snel kan laten mobiliseren. ik denk dat dat veel zou schelen. Hier word heel voorzichtig gedaan om het AT in te zetten. Maar melding schietpartij gelijk AT inschakelen dan maar paar keer loos ter plaatse komen maar je laat in iedergeval zien dat ze er snel zijn

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 17 februari 2012, 15:47:53
Je kan ook kijken hoe je het AT snel kan laten mobiliseren. ik denk dat dat veel zou schelen. Hier word heel voorzichtig gedaan om het AT in te zetten. Maar melding schietpartij gelijk AT inschakelen dan maar paar keer loos ter plaatse komen maar je laat in iedergeval zien dat ze er snel zijn
Probleem is, wat ik heb begrepen in elk geval, dat de werkdruk voor de AT's op het moment al zo hoog is dat ze nu al eigenlijk ver onderbemand zijn...

Polaris

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #25 Gepost op: 17 februari 2012, 15:51:41
Probleem is, wat ik heb begrepen in elk geval, dat de werkdruk voor de AT's op het moment al zo hoog is dat ze nu al eigenlijk ver onderbemand zijn...
Oproep aan politiek!!! 300 militairen komen op straat te staan!! mischien door laten stromen naar AT??? is maar een simpel ideetje hoor probleem opgelost!!

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 17 februari 2012, 15:59:21
Oproep aan politiek!!! 300 militairen komen op straat te staan!! mischien door laten stromen naar AT??? is maar een simpel ideetje hoor probleem opgelost!!
Met alle respect voor onze militairen, maar ik denk dat veruit het grootste deel niet door de keuringen heen komt.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Polaris

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #27 Gepost op: 17 februari 2012, 16:31:25
Met alle respect voor onze militairen, maar ik denk dat veruit het grootste deel niet door de keuringen heen komt.
je moet in iedergeval wat........ de eisen voor het AT (deel terecht) zijn gewoon toren hoog!!!
De capaciteit van het AT is slecht waardoor mobilisatie lang duurt. Er moet ook gekeken worden waar de militair vandaan komt natuurlijk.
- KCT
- Luchtmobiel
- Korps mariniers

dat zijn toch beetje waar je ze uit moet halen deze zijn goed getrained.
En als van de 300 er 60 doorgaan bijvoorbeeld is toch extra capaciteit er moet gewoon geroeid worden met de riemen die we hebben. En als we dan een militair die net 1 a 2 sec te laat is met de sporttest moeten door laten gaan het zeit zo.

Het stomste wat de politiek heeft gedaan is zo fors bezuinigen op politie...... sorry maar 1007 bruto de eerste 6 maanden?? kom ik me bed niet voor uit hoor.
Ik heb toen gesolliciteerd was toen 1400,- bruto daar wou ik het nog wel voor doen.  Word er niet ingegrepen dan word het alleen nog erger

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 17 februari 2012, 17:04:21
De training en werkzaamheden van speciale troepen en het AT is een wereld van verschil en totaal niet vergelijkbaar. Er wordt gewerkt met totaal andere prioriteiten en bevoegdheden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

sylvester1986

• Gast
Reactie #29 Gepost op: 17 februari 2012, 17:05:52
Vanwege de ervaring en mentaliteit?