GRIP 1 (ongeval hoogspanningsmast) Culemborgseweg - Asch 17-02-2012

Auteur Topic: GRIP 1 (ongeval hoogspanningsmast) Culemborgseweg - Asch 17-02-2012  (gelezen 11164 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #20 Gepost op: 17 februari 2012, 13:26:49
13:15 De politie meldt met zekerheid één slachtoffer. Hoe de man er aan toe is, is niet bekend.

Bron: Omroep Gelderland.

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws-1/1383531/Onzekerheid-over-slachtoffer-Asch.htm


Raymond

  • Beveiliging & Vrijwillige brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Reactie #21 Gepost op: 17 februari 2012, 13:31:15
Hoe dan ook, vertrouw ik voldoende op de kunde van de hulpdiensten, dat zij wel met zekerheid het nieuws brengen dat 1 slachtoffer is overleden.
Wij zijn niet ter plaatse, dus kunnen ook niet oordelen of de hulpdiensten ook maar iets voor het slachtoffer hebben kunnen doen. Laten we vooropstellen dat een ongeval waarbij je een hoogspanningskabel raakt wel een extreem hoog gezondheidsrisico met zich meebrengt.

Ik heb ook zeker vertrouwen in de kunde van de hulpdiensten, alleen ik vroeg me even hardop af hoe ze op afstand iemand dood verklaren.


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #22 Gepost op: 17 februari 2012, 13:37:58
Als een lichaam ligt na te roken (wat niet ongewoon is na in aanraking te zijn gekomen met hoogspanning) kun je als hulpverlener best tot die conclusie komen. Ik denk dat het een optelsom van diverse waarnemeningen is die tot de conclusie hebben geleid.

Hiermee wil ik niet zeggen dat dit hier ook het geval is overigens  98uiye

Ga er maar vanuit dat wanneer er met een dergelijke zekerheid gemeld wordt dat er een dodelijk slachtoffer is, dit ook wel het geval zal zijn.


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #23 Gepost op: 17 februari 2012, 13:39:15
Als een lichaam ligt na te roken (wat niet ongewoon is na in aanraking te zijn gekomen met hoogspanning) kun je als hulpverlener best tot die conclusie komen. Ik denk dat het een optelsom van diverse waarnemeningen is die tot de conclusie hebben geleid.

Hiermee wil ik niet zeggen dat dit hier ook het geval is overigens  98uiye

Ga er maar vanuit dat wanneer er met een dergelijke zekerheid gemeld wordt dat er een dodelijk slachtoffer is, dit ook wel het geval zal zijn.

Ik durfde deze opmerking niet te maken.


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #24 Gepost op: 17 februari 2012, 13:39:51
13:30 Liander meldt: de spanning is van de kabel, de huishoudens hebben weer stroom.

Bron;
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws-1/1383531/Onzekerheid-over-slachtoffer-Asch.htm?forum=280561


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #25 Gepost op: 17 februari 2012, 13:41:50
Wederom allemaal suggestieve opmerkingen zonder enige waarneming, jammer !

En als men reeds opgedane en ondervonden situaties wil omschrijven en delen met anderen doen we dat dan even in een nieuwe topic.

Laten we de situatie niet ongezien en op afstand beoordelen.
Bij instappen begint de inzet.


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #26 Gepost op: 17 februari 2012, 13:45:47
Ik durfde deze opmerking niet te maken.

Dit heeft met de realiteit te maken, en we kunnen elkaar wel sprookjes vertellen maar ga van de professionaliteit van de bezoekers van het forum uit.

Nogmaals, dit wil niet zeggen dat het zo is. Heb in december een persoon gezien die in Leeuwarden in aanraking is gekomen met hoogspanning. Die is wel levend naar een ziekenhuis gebracht. Hoe het uiteindelijk is afgelopen, weet ik niet.
Vandaar dat ik ook meldde dat het een optelsom zal zijn van zaken.


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #27 Gepost op: 17 februari 2012, 13:48:35
Dit heeft met de realiteit te maken, en we kunnen elkaar wel sprookjes vertellen maar ga van de professionaliteit van de bezoekers van het forum uit.

Nogmaals, dit wil niet zeggen dat het zo is. Heb in december een persoon gezien die in Leeuwarden in aanraking is gekomen met hoogspanning. Die is wel levend naar een ziekenhuis gebracht. Hoe het uiteindelijk is afgelopen, weet ik niet.
Vandaar dat ik ook meldde dat het een optelsom zal zijn van zaken.

Ik durfde de opmerking niet te maken aangezien een arts alleen een persoon dood mag verklaren.
Hoe een persoon eruit ziet na contact met een hoogspanningskabel kunnen we wel raden.

Als ik zo de berichtgeving eens teruglees is de conclusie 1 persoon overleden wel heel erg snel is getrokken.


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #28 Gepost op: 17 februari 2012, 13:49:26


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #29 Gepost op: 17 februari 2012, 13:52:56
Dode bij hoogspanningsongeval Asch

ASCH - Bij een ongeval met een hoogspanningskabel in Asch, gemeente Buren, is vrijdagochtend een dode gevallen. Volgens de politie raakte het slachtoffer tijdens snoeiwerk met zijn hoogwerker een laaghangende hoogspanningskabel.

Omdat er lange tijd spanning op de kabels stond, konden hulpverleners niet dichtbij de ongevalsplek komen. Aanvankelijk meldde de politie een dode en een (zwaar)gewonde.

In de wijde omgeving zaten 18.000 aansluitingen enige tijd zonder stroom.

De identiteit van het slachtoffer is nog niet bekend.

Bron : Omroep Gelderland.
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws-1/1383531/Dode-bij-hoogspanningsongeval-Asch.htm?forum=280561