de reactie's vond ik ook overtrokken,
gezien het feit dat ik eens in een ts heb gezeten waar de schakelaars van de zwaailampen en sirene naast elkaar zaten. Dus zodoende dat ik over een protcol begon. Afgebekt worden vroeg ik niet om. Overdag lijkt het mij niet hinderlijk, maar meer als je 's nachts staat te blussen,OOK BINNEN AFGEZET TERREIN WAAR DUS GEEN VERKEER OF WAT DAN OOK LANGSKOMT) lijkt mij dat geflikker van die lampen zeer hinderlijk. Ben zelf werkzaam in landbouw en weg werkzaamheden, en in het donker heb ik der zelfs hekel aan, dus zodra ik van de openbare weg af ben(landbouw) of achter de barrier sta(wegwerkzaamheden) dan gaat dat ding uit. En het is zelfs verplicht om hem achter de barrier niet meer aan te hebben als noodzaak, dit ivm hinderen van collega's of medeweggebruikers.
Dus kunnen er ook nog fatsoenlijke reacties gegeven worden??
Ho even. Ho heel even.
Ik geef je een gemeende en volgens mij keurige reactie. Twee brandweerlieden die bijna dagelijks op een (spoed)brandweervoertuig zitten (in vijf dagen 12 uitrukken, trouwens) geven aan dat er -behalve in situaties op de snelweg en provinciale weg- geen functie aan het blauw zit. Staan de blauwe lampen niet aan dan zullen vrijwel altijd de oranje werklampen aanstaan. Dat licht heb je toch en het geluid ook, je bent immers ergens mee bezig. Sommige chauffeurs interesseert het geen moer of de lampen nog aangaan, anderen proberen er aan te denken maar vergeten het in het heetst van de strijd wel eens.
Ik wil best een antwoord typen wat je graag wil horen hoor, als je daar blij van wordt. Maar als je een vraag stelt en je krijgt daar van professionals (mag ik dat over mezelf zeggen) een reactie op, accepteer dat dan gewoon en doe niet alsof we je belachelijk willen maken
De antwoorden die gegeven worden hebben alleen maar betrekking op de gedraging, waarom de lampen blijven draaien.
Maar niemand van jullie heeft het over het protocol of over de mogelijke andere functies aan een voertuig die hier wel of niet mee samenhangt.
Welk protocol? Welke mogelijke andere functies dan het beschermen van de eigen veiligheid op snelwegen en provinciale wegen, zoals ik in mijn eerdere post al benoemde (!!) is er dan? In een wijk, en zeker op privéterrein, zal het incident zodanig afgezet worden dat de zwaailampen geen toegevoegde waarde meer hebben hoor...
DB's wijze les: proberen jullie het nog eens. Niet om mijn gelijk (zal mij aan mijn rectum oxideren) maar om het stillen van de nieuwsgierigheid van andries en om invulling te geven waar dit forum voor is - informatie uitwisselen naar mekaar toe.
Mijn wijze les: als je spreekt over protocollen en andere functies, geef dan zelf eens een keer wat voorbeelden in plaats van zo te reageren. Ik vertel nu voor de tweede keer hoe het zit en als je het niet wil begrijpen is dat ook prima. Voor de rest geldt hetzelfde als voor Andries: als je iets anders wil horen, zeg het maar. Dan wil ik met liefde neerzetten dat de blauwe lampen zijn om aliens te verjagen