Uitspraak rechter: in rekening brengen administratiekosten is rechtmatig

Auteur Topic: Uitspraak rechter: in rekening brengen administratiekosten is rechtmatig  (gelezen 13117 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #10 Gepost op: 19 februari 2012, 09:49:51
ga er dan maar vanuit dat de bekeuringen prompt met 6eu zullen stijgen. Ik heb me al sinds het begin afgevraagd waarom ze niet gewoon de boetes verhoogd hebben, maar voor deze moeilijke en zo het nu blijkt illegale oplossing hebben gezocht.

Ik vind het persoonlijk pure kul die admin kosten.

Daar ben ik het mee eens, en niet alleen voor boetes, maar uberhaupt. Laat ze die 6 euro maar een specificeren, kans bestaat dat ze het niet kunnen. Overigens zijn administraties vaak geautomatiseerd en komt een rekening er automatisch uitrollen.
Administratie kosten zijn wat mij betreft altijd verzonnen inkomsten, die geen enkele reeële waarde vertegenwoordigen.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #11 Gepost op: 19 februari 2012, 10:23:55
Samenstelling administratiekosten
Personeelskosten   2,23
Apparaatskosten   2,54
Gerechtskosten   0,68
Rente en afschrijvingen   0,55
Totaal   6,00

Aldus flitsservice.nl, maar de link naar het CJIB (waar bovenstaande specificatie vandaan komt) op die site doet het niet meer.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #12 Gepost op: 19 februari 2012, 10:27:19
Samenstelling administratiekosten
Personeelskosten   2,23
Apparaatskosten   2,54
Gerechtskosten   0,68
Rente en afschrijvingen   0,55
Totaal   6,00

Aldus flitsservice.nl, maar de link naar het CJIB (waar bovenstaande specificatie vandaan komt) op die site doet het niet meer.

Valt me nog weer mee, dat die gegevens gespecifieerd kunnen worden :P

Maar goed, ik denk dat ik het uurloon van dat personeelslid wel wil hebben, want hij zal echt wel meer als 1 bon per uur verwerken  998765
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #13 Gepost op: 19 februari 2012, 10:42:59
Maar goed, ik denk dat ik het uurloon van dat personeelslid wel wil hebben, want hij zal echt wel meer als 1 bon per uur verwerken  998765

Die personeelskosten is ook van het personeel wat ondersteunend werk levert, dus niet alleen van diegene die zich bezich houden met het innen van de bonnen.   Zoals managers e.d.


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #14 Gepost op: 19 februari 2012, 22:09:22
Heel waarschijnlijk gaat justitie in beroep tegen deze uitspraak. Ze zullen wel moeten anders moet er flink wat geld terug gestort worden. Pas als deze uitspraak definitief is geworden dan heb je kans dat je niet meer hoeft te betalen.

Ik denk dat ze niet meer kunnen ze hebben nu 2 keer de deksel op de neus gehad...
komende bekeuringen betaal ik zonder admin kosten, laat maar op een rechtzaak uitdraaien  :)
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #15 Gepost op: 20 februari 2012, 07:28:27
Het zijn twee aparte zaken voor zover ik begrepen heb, dus ze kunnen het nog wel..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 27 februari 2012, 19:35:51
Met z'n allen maar in bezwaar gaan?
------------------------------------------------
Overheid blijft kosten boete rekenen
LEEUWARDEN -  Automobilisten die een boete voor een snelheidsovertreding op de mat krijgen, moeten voorlopig gewoon de administratiekosten van 6 euro blijven betalen. De overheid ziet geen aanleiding daarmee te stoppen of administratiekosten terug te storten. Onlangs verbood een rechter in een zaak nog administratiekosten in rekening te brengen.

Het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) zegt dat die uitspraak niets verandert, omdat het een uitspraak in een individuele zaak betreft. Er werd vrijwel direct hoger beroep tegen aangetekend.

De zaak over administratiekosten werd aangespannen door Bernd van der Meulen, hoogleraar Recht en Bestuur aan Wageningen Universiteit. Hij had een boete van 99 euro voor een snelheidsovertreding gekregen. Die betaalde hij, maar hij tekende bezwaar aan tegen de 6 euro aan administratiekosten. Die zaak heeft hij nu dus gewonnen.

Administratiekosten worden sinds juli 2009 in rekening gebracht. Vorig jaar werden ruim 900.000 snelheidsovertredingen beboet.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11600261/__Overheid_blijft_kosten_boete_rekenen__.html


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #17 Gepost op: 27 februari 2012, 19:55:47
Met z'n allen maar in bezwaar gaan?

Zolang er geen uitspraak is van het Hoger Beroep zou ik met de uitspraak die er nu ligt zeker deze kwestie voor de rechter
laten komen. Lijkt me dat je een redelijke kans hebt in het gelijk te worden gesteld.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #18 Gepost op: 29 februari 2012, 00:04:14
Zolang de hoge raad niks heeft geoordeeld blijft jet cjib gewoon de 6 euro innen.


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #19 Gepost op: 29 februari 2012, 00:34:22
Zelfs dan leggen ze de uitspraak naast zich neer. Kijk maar naar de ID kaart  :)
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen