Uitspraak rechter: in rekening brengen administratiekosten is rechtmatig

Auteur Topic: Uitspraak rechter: in rekening brengen administratiekosten is rechtmatig  (gelezen 13119 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Ben wel benieuwd op welke gronden zij hun beroep motiveren, en bij welke gronden het beroep gegrond verklaart wordt ...  ::)

"Ik ga in beroep tegen de administratiekosten omdat..?"

Ik zelf kan er geen bedenken

Administratiekosten horen bij een aankoop die je hebt gedaan. Je gaat naar een discoteek, waarbij de organisator 27,50 vangt, en jij aan de discoteek nog 5 euro service/administratiekosten moet betalen. Je koopt wat online, en omdat je op een bepaalde manier betaald (acceptgiro, ideal, bij aflevering) moet je nog administratiekosten betalen.

Ik heb nooit om die boete gevraagd, dus hoef ik er ook geen administratiekosten bij.

Administratiekosten bij iets waarom je niet gevraagd hebt, raar iets  :(


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
@Politie stop maar met boeven vangen, de meest erge boeven zitten in de eigen organisatie inclusief de rechterlijke macht.

Ik krijg een boete, die ik vervolgens netjes betaald, maar dan komt er boven de straf nog een extra straf in de vorm van admin kosten.

Er is maar 1 zin om dit te beschrijven:
CORRUPT tot het bot.
 :(
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Het is de grootste kul, bedacht door witte boorden met (te) hoge bonussen die alleen maar naar cijfertjes kijken. Als je van mening bent dat je administratie te duur is, verwerk die kosten dan gewoon in je prijs, en verhoog alle boetes met 6 euro; ben je meteen van al het gel*l af, uiteindelijk komt het toch allemaal in dezelfde pot schatkist terecht.
Nu mag elke diender op straat iedere keer bij elk bonnetje tot vervelens aan toe uitleggen 'dat er ook nog 6 euro adminkosten bijkomen', met iedere keer alle discussies erbij. Hoop gedoe en rompslomp om niks.
Samen sterk in de hulpverlening!


sylvester1986

  • Gast
Ideetje voor 2013.  O0
Verwijderingsbijdrage als een agent een bon uit zijn boekje scheurt. >:D


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Ja, en een eigen bijdrage vervoersvergoeding als je wordt aangehouden en overgebracht naar het buro.  ^-^
Samen sterk in de hulpverlening!


sylvester1986

  • Gast
Waar je vervolgens milieuheffing mag betalen als je gebruikt maakt van het toilet.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Er is maar 1 zin om dit te beschrijven:
CORRUPT tot het bot.
 :(

Je weet wat corruptie is? Lees anders dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Corruptie en klik dan ook even op het kaartje, dan zie je meteen dat Nederland een van de minst corrupte landen in de wereld is. Dan zie je ook meteen dat dit niks met corruptie te maken heeft.


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Diefstal legaal verklaren is in mijn ogen gewoon corruptie  :)
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Diefstal legaal verklaren is in mijn ogen gewoon corruptie  :)

@Politie stop maar met boeven vangen, de meest erge boeven zitten in de eigen organisatie inclusief de rechterlijke macht.

Ik krijg een boete, die ik vervolgens netjes betaald, maar dan komt er boven de straf nog een extra straf in de vorm van admin kosten.

Er is maar 1 zin om dit te beschrijven:
CORRUPT tot het bot.
 :(

Er is een bepaalde straat in Amsterdam waar een redelijk aantal autodealers (en Hanos) is gevestigd waar je maar 50 mag. Iedereen inc. moi weet het, maar ik rij daar altijd 60. Ik heb laatst een boete (m'n eerste) gekregen van 44 + 6 euro kosten, na correctie bleek dat ik 57 reed. Ik kan net als jij, kort door de bocht zijn en de meeste gekke one-liners over de Nederlandse politie en rechtsysteem bedenken...of je gedraagt je een beetje sportief en zegt tegen jezelf: Als ik mijn rechtervoet laat zakken, moet ik ook de gevolgen accepteren.

Ik hoop dat ze de A-10 verbeteren waar nodig is met die 6 euro...I couldn't care less buddy.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
@WRRacing. Volgens mij weet jij nog steeds niet hoe het werkt en had ik je wel hoger ingeschat. Maar goed niks is veranderlijk als een mens. Misschien moet je ons als dienders niet aanvallen over de administratiekosten maar stap eens naar Utrecht, in plaats van ons van alles en nog wat te noemen.