C2000 & DMO

Auteur Topic: C2000 & DMO  (gelezen 5106 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #10 Gepost op: 1 februari 2012, 18:54:05
Bij ons word er nog wel regelmatig met DMO gewerkt en dit is met name tijdens de visitaties
van schepen waarbij overgegaan word. En zoals al gezegd is heb je maar een beperkt bereik
op DMO dus zal je er echt dicht in de buurt moeten zijn om het uit te luisteren.

En dan werkt dat nog goed? Wij hebben ooit wat testen gedaan, maar met veel metaal om je heel komt de verbinding regelmatig niet tot stand... (Ik gooi het zelf op een sync issue, maar je weet het nooit)

Ik snap de keuze van TDMA (Time Division Multiple Access) voor DMO toepassingen totaal niet, uit onderzoek uit de US is ook gebleken dat FDMA (Frequency Division Multiple Access)veel stabieler is voor digitale "simplex" verbindingen.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #11 Gepost op: 1 februari 2012, 19:10:53
Ik snap de keuze van TDMA (Time Division Multiple Access) voor DMO toepassingen totaal niet, uit onderzoek uit de US is ook gebleken dat FDMA (Frequency Division Multiple Access)veel stabieler is voor digitale "simplex" verbindingen.  

Misschien omdat het in 1 apparaat zit?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #12 Gepost op: 1 februari 2012, 20:11:34
En dan werkt dat nog goed? Wij hebben ooit wat testen gedaan, maar met veel metaal om je heel komt de verbinding regelmatig niet tot stand... (Ik gooi het zelf op een sync issue, maar je weet het nooit)
Ik kan niks uit eigen hand zeggen omdat ik die controles nog nooit gedaan heb. Maar de collega's die
er wel dagelijk gebruik van maken heb ik nog niet er over horen klagen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #13 Gepost op: 4 februari 2012, 17:45:45
Wel bijzonder; de fleetmap die ik heb (2003) met uitleg over de GSSI verdeling enzo staat niets benoemd voor DMO Douane :D


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #14 Gepost op: 5 februari 2012, 13:13:55
Wel bijzonder; de fleetmap die ik heb (2003) met uitleg over de GSSI verdeling enzo staat niets benoemd voor DMO Douane :D
Jij wij zijn nu eenmal appart om het zo te noemen  ::) ;)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #15 Gepost op: 27 maart 2012, 22:25:15
Max afstand 700/1000 meter.

Onzin, is afhankelijk van veel factoren. Geloof me dat je met een goede antenne (op een goede hoogte) betere resultaten kunt boeken.