Grote brand (bedrijfspand) Breudijk - Harmelen 19-02-2012

Auteur Topic: Grote brand (bedrijfspand) Breudijk - Harmelen 19-02-2012  (gelezen 5744 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #10 Gepost op: 19 februari 2012, 03:07:31
Bedrijfsbrand Harmelen
Uploaded by woerdentv on Feb 18, 2012
Een bedrijfsbrand in Harmelen heeft voor forse rookontwikkeling gezorgd. In een loods aan de Breudijk hebben vaten en een vrachtwagen vlam gevat. De brand werd snel ontdekt doordat de vlammen snel uit het glazen dakkoepel van de loods sloegen. De brandweer was met veel materiaal aanwezig omdat er gevaar voor uitbreiding was en er eventuele schadelijke stoffen zouden zijn. De brand woedde bij aannemersbedrijf waar ook schildersmaterialen lagen opgeslagen.
Samen sterk in de hulpverlening!


mallemiering

  • bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 580
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Reactie #11 Gepost op: 19 februari 2012, 07:27:25
De HA 916 uit IJsselstein is in ieder geval vertrokken.. Wat een herrie voor dit tijdsstip.. e050
Waarbij je je af moet vragen of dat echt nodig is op dat tijdstip. Ik ken de locatie van die kazerne niet, maar ik kan me niet voorstellen dat het nodig is om op dat tijdstip met gillende sirenes uit te rukken  :-\
Assumption is the mother of all fuck-ups


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 19 februari 2012, 09:21:19
Waarbij je je af moet vragen of dat echt nodig is op dat tijdstip. Ik ken de locatie van die kazerne niet, maar ik kan me niet voorstellen dat het nodig is om op dat tijdstip met gillende sirenes uit te rukken  :-\
Tja, dat is geheel de beslissing van de chauffeur. Deze discussie is al erg veel gevoert, dus niet zinvol om nu weer op te starten. ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #13 Gepost op: 19 februari 2012, 10:51:01
112meldingen
09:29:03 19-02-12P 2 NACONTROLE BREUDIJK 8 A HARMELEN VAN DER GRIFT EN VALKENBURG EENH: HAR732

 : 0709103 : Postcommandant Harmelen
    : 0709564 : Monitorcode District Rijn en Venen
    : 0709104 : Blusgroep-1 Harmelen
    : 0709105 : Blusgroep-2 Harmelen
    : 0706001 : Monitorcode Brandweer Utrecht


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #14 Gepost op: 19 februari 2012, 13:44:54
Korte brand in aannemersbedrijf Harmelen

HARMELEN -  In een loods van een aannemersbedrijf in Harmelen heeft in de nacht van zaterdag op zondag kort een grote brand gewoed. De brand aan de Breudijk in de gemeente Woerden was snel onder controle, meldde een woordvoerder van de brandweer.

Even na middernacht vloog opgestapeld materiaal, waaronder verfblikken, in de loods in de fik. Omstanders zagen de vlammen door de ramen naar buiten komen en sloegen alarm. De brandweer rukte met groot materieel uit en wist de vuurzee snel te bestrijden, aldus de woordvoerder.

Aan het pand is vooral 'vrij forse rookschade' ontstaan, aldus de zegsman. Een vrachtwagen op het terrein van het bedrijf is door de brand ook beschadigd. De oorzaak van de brand is nog onbekend.
 

Foto: Menno Bausch

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11549528/__Uitslaande_brand_Harmelen__.html?sn=binnenland,buitenland,johanfriso


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #15 Gepost op: 19 februari 2012, 13:52:10
Waarbij je je af moet vragen of dat echt nodig is op dat tijdstip. Ik ken de locatie van die kazerne niet, maar ik kan me niet voorstellen dat het nodig is om op dat tijdstip met gillende sirenes uit te rukken  :-\

Het is carnaval in IJsselstein dus rond dat tijdstip was het nog vrij druk op straat....


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #16 Gepost op: 19 februari 2012, 20:33:27
Jeroen de With @dewithmetTH
Postcommandant brandweer Harmelen, Instructeur hulpverlening brandweer, Preventist brandweer utrecht, Trouwe supporter FC Utrecht,
Harmelen

De laatste brandresten afgevoerd #harmelen #vru #brandweer twitpic.com/8m3s6q
19 februari 12 om 20:21


Nablussen grote brand breudijk #harmelen #vru http://twitpic.com/show/large/8m3r8h
19 februari 12 om 20:19
Samen sterk in de hulpverlening!