c2000 of oude analoge net??

Auteur Topic: c2000 of oude analoge net??  (gelezen 7659 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #10 Gepost op: 28 januari 2005, 20:55:51
op dit moment, vrijdag avond 21.00 ligt C2000 er uit in NHN, is dit landelijk zo of alleen NHN.

weet ook niet of dit voor onderhoud is, maaralle korpsen zijn op de hoogte gesteld.
Nemo me impune lacessit


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 28 januari 2005, 21:01:15
Ja, zwaailampenmaker. Ovd Enkhuizen, Hoorn, Medemblik, Texel, Den Helder, Alkmaar contact AC enzovoort. Ze moeten allemaal contact opnemen. Ambulance meld ook weer via analoog in. Ik hoorde het net van een ambulancechauffeur uit Andijk. Die zij dat ze over het analoog ingemeld hadden, dus dat c2000 er waarschijnlijk uitlag. De ambulances hier hebben alleen nog maar c2000 in hun wagens hangen dus vandaar melden ze nu via de porto in op analoog.


email

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 29 januari 2005, 08:53:50
Voor mij c2000
Ik heb nu al een geruime tijd een c2000 porto thuis liggen, en de verstaanbaarheid is vele malen beter als het analoge. Zo snel alle functionaliteiten gebruikt gaan worden (statussen, navigatie programeren etc) wil er bij ons echt niemand weer terug.
Dat het c2000 systeem er af en toe uit ligt! Gek he bij het analoge systeem gebeurde dat ook wel eens, alleen dat merkte bijna niemand, dus vond niemand dat erg.
Groetjes

Email


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #13 Gepost op: 29 januari 2005, 16:46:19
Ik heb voor C2000 gekozen, hoewel ik zelf er (nog) niet mee werk. Binnen de SIGMA krijgen we binnenkort een cursus om er mee te kunen werken.

De reacties lezend en het afwegen van de voor- en nadelen kom je uit op C2000.

Ik heb wel ervaring met portofoons in onze bedrijfsgebouwen. En daar kampen we vaak met slechte verbindingen door al het staal waar we tussen in zitten. Onze GSM's werken dan vaak nog wel.


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #14 Gepost op: 30 januari 2005, 20:13:36
C2000, met name de helderheid en de goede beriekbaarheid, ervaar ik zeer prettig, we werken er nu 2 weken mee, en het werkt prima, het valt echt niet zomaar uit.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


Rolf

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 31 januari 2005, 00:09:47
Mensen eerst er eens een vol jaar mee gewerkt hebben dan kun je een rieel beeld vormen van he spul.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #16 Gepost op: 31 januari 2005, 12:23:50
Als sigma kies ik voor C2000.
Als scannerluisteraar .... analoog natuurlijk.


flupke

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 31 januari 2005, 13:14:37
Als luisteraar natuurlijk voor het analoge  ;D

Een hele tijd geleden is er een programma over C2000 op tv geweest en de bereikbaarheid in sommige gebouwen was bijzonder slecht. Omdat te verbeteren zouden de eigenaren van die gebouwen voor de kosten op moeten draaien. Ik weet niet of dat nou verbeterd is ?


Ierland_fan

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 8 februari 2005, 23:08:33
Hoe zit het eigenlijk met de gateways? Zijn die als speciale "gateway" code zichtbaar in het systeem of worden die gewoon gezien als willekeurig verbindingsapparaat zoals ook de porto's en de mobi's zich aanmelden?


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #19 Gepost op: 17 februari 2005, 23:31:58
Ik heb voor C2000 gekozen, hoewel ik zelf er (nog) niet mee werk. Binnen de SIGMA krijgen we binnenkort een cursus om er mee te kunen werken.

Ik heb nu de introductie gehad en gaan in de komende tijd op een avond er echt mee spelen.

De eerste indruk is zeer positief en met name de bediening voelde erg logisch aan.
Ik weet dat na de opwinding van de eerste ervaring vaak de ontnuchtering volgt, maar al met al heb ik vertrouwen in het systeem.