c2000 of oude analoge net??

Auteur Topic: c2000 of oude analoge net??  (gelezen 7661 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Heidebrandje

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 18 februari 2005, 12:40:55
Mensen eerst er eens een vol jaar mee gewerkt hebben dan kun je een rieel beeld vormen van he spul.

wij werken er nu een jaar mee en het bevalt nog steeds erg goed


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #21 Gepost op: 18 februari 2005, 16:22:55
ik heb liever het analoge netwerk als scannerluiteraar ;) :)
kan je het c2000 nou ook gewoon afluisteren zonder dat je met het aparaat zend ???


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #22 Gepost op: 18 februari 2005, 21:57:36
Nee, dat is eigenlijk niet mogelijk, op het moment dat een porto/mob aanstaat zendt hij een signaal uit, praktisch continue.  dus de meldkamer ziet dit en kan het apparaat op afstand uitschakelen.

correct me if i'm wrong
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


Target77

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 19 februari 2005, 12:20:26
Nee, dat is eigenlijk niet mogelijk, op het moment dat een porto/mob aanstaat zendt hij een signaal uit, praktisch continue.  dus de meldkamer ziet dit en kan het apparaat op afstand uitschakelen.

correct me if i'm wrong

En dat is helemaal correct Paul  ;)


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #24 Gepost op: 19 februari 2005, 13:06:10
maar hoe kan die meldkamer nou zien dat je geen politie/brandweer enz.. bend??


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 19 februari 2005, 13:50:13
omdat, ze een vast aantal c2000 gebruikers hebben, als ze 40 autos op luisteren hebben en 43 portos klopt er iets niet
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Pager

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #26 Gepost op: 19 februari 2005, 14:36:16
maar hoe kan die meldkamer nou zien dat je geen politie/brandweer enz.. bend??

Omdat iedere porto en mobi, net als je gsm een uniek nummer heeft. Aan dat nummer hangt ook een naam kaartje. Zo gauw de porto / mobi wordt aangezet is dit zichtbaar.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #27 Gepost op: 19 februari 2005, 16:24:39
Omdat iedere porto en mobi, net als je gsm een uniek nummer heeft. Aan dat nummer hangt ook een naam kaartje. Zo gauw de porto / mobi wordt aangezet is dit zichtbaar.

voor zover we hebben mogen constateren zullen ze dit in de toekomst mogelijk zien(de computer ziet hem wel, maar schijnt daar nog geen melding van te geven), maar op dit moment nog niet, en een reken sommetje van 40 voertuigen dus 40 porto's is niet helemaal waar een TAS heeft er minimaal 5 en een mobi, als alles op TMO staat zijn er dus per TAS 6 ''zichtbaar''.

ook wordt er al meegeluisterd door korpsen die helemaal niet opgeroepen zijn (gewoon even op het goede kanaal draaien), als ze dit mogelijk al zien, doen ze hier er nog niets aan.
Nemo me impune lacessit


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #28 Gepost op: 19 februari 2005, 20:00:17
voor zover we hebben mogen constateren zullen ze dit in de toekomst mogelijk zien(de computer ziet hem wel, maar schijnt daar nog geen melding van te geven), maar op dit moment nog niet, en een reken sommetje van 40 voertuigen dus 40 porto's is niet helemaal waar een TAS heeft er minimaal 5 en een mobi, als alles op TMO staat zijn er dus per TAS 6 ''zichtbaar''.

ook wordt er al meegeluisterd door korpsen die helemaal niet opgeroepen zijn (gewoon even op het goede kanaal draaien), als ze dit mogelijk al zien, doen ze hier er nog niets aan.

Ik heb begrepen, dat alles gelogd wordt, dus ook het meeluisteren. Als er een porto gejat wordt, dan is het wachten totdat hij zich in het net meldt. Net als degsm een meinummer heeft, zo heeft ook elke deelnemer een uniek nummer. Zodra dit nummer opduikt kan de porto op afstand zowel gelokaliseerd als onbruikbaar gemaakt worden. zonde van de 2000 euro die de porto kost, maar ik verwacht niet dat de onklaar gemaakte porto afgegeven wordt op de afdeling gevonden voorwerpen.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #29 Gepost op: 20 februari 2005, 03:35:48
Ik heb begrepen, dat alles gelogd wordt, dus ook het meeluisteren. Als er een porto gejat wordt, dan is het wachten totdat hij zich in het net meldt. Net als degsm een meinummer heeft, zo heeft ook elke deelnemer een uniek nummer. Zodra dit nummer opduikt kan de porto op afstand zowel gelokaliseerd als onbruikbaar gemaakt worden. zonde van de 2000 euro die de porto kost, maar ik verwacht niet dat de onklaar gemaakte porto afgegeven wordt op de afdeling gevonden voorwerpen.

ten eerste kost de porto geen 2000 euro maar 786,00 (zonder lader), en op de 2e plaats hebben we het niet over gestolen porto's maar legale porto's van brandweer collega's die meeluisteren, terwijl zij niet zijn opgeroepen, en ten derde blijkt dat een porto nog niet wordt ''gezien'', of altans wordt weergegeven.
wel kan een nummer wat gemeld wordt er uit gehaald worden.
Nemo me impune lacessit