c2000 of oude analoge net??

Auteur Topic: c2000 of oude analoge net??  (gelezen 7660 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #30 Gepost op: 20 februari 2005, 04:36:11
Nee, dat is eigenlijk niet mogelijk, op het moment dat een porto/mob aanstaat zendt hij een signaal uit, praktisch continue.  dus de meldkamer ziet dit en kan het apparaat op afstand uitschakelen.

Als elk randapparaat werkelijk constant zou zenden dan zou het netwerk wel heel erg snel overbelast zijn. Net als een GSM meldt hij zich alleen bij het in en uitschakelen maar ook bij het schakelen van gespreksgroep.

Verder hoeft een randapparaat niet aan te staan om uit het netwerk geknikkerd te kunnen worden. Als bekend is welk apparaat gestolen (of vermist) is, dan kan die per direct de toegang tot het netwerk worden ontzegd, ongeacht of die op dat moment aan of uit staat.

En ja, alles wordt gelogd, maar in de analoge situatie wordt er ook gelogd wat er gelogd kan worden. Alle gevoerde gesprekken, zowel mobilofonisch als telefonisch, tooncodes, alarmeringen, etc... Hoe digitaler, hoe beter de logging mogelijkheden. Uiteraard zullen deze mogelijkheden met C2000 dus ook een stuk groter zijn. Veel logging zal weinig mee gedaan worden, maar als men het een keer nodig mocht hebben, dan zijn die gegevens tenminste beschikbaar...

Groeten, Peter.


Target77

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 20 februari 2005, 17:18:19
voor zover we hebben mogen constateren zullen ze dit in de toekomst mogelijk zien(de computer ziet hem wel, maar schijnt daar nog geen melding van te geven), maar op dit moment nog niet, en een reken sommetje van 40 voertuigen dus 40 porto's is niet helemaal waar een TAS heeft er minimaal 5 en een mobi, als alles op TMO staat zijn er dus per TAS 6 ''zichtbaar''.

ook wordt er al meegeluisterd door korpsen die helemaal niet opgeroepen zijn (gewoon even op het goede kanaal draaien), als ze dit mogelijk al zien, doen ze hier er nog niets aan.

Hier moet ik even inhaken. Per TAS heb je 1 mob op TMO en 1 porto van de bevelvoerder op TMO en 6 portofoons op DMO.....dus die rekensom klopt niet.  ;)


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #32 Gepost op: 20 februari 2005, 20:39:40
Hier moet ik even inhaken. Per TAS heb je 1 mob op TMO en 1 porto van de bevelvoerder op TMO en 6 portofoons op DMO.....dus die rekensom klopt niet.  ;)

die DMO kan je gewoon omzetten op TMO, kwestie van draaien, en we hebben het nu over meeluisteren, dus is TMO intressant. DMO niet!

dit is dus wat er oa gebeurd en voor meer luisteraars zorgt, zegt natuurlijk niet dat iedereen dat nu doet, maar is wel intressant om een inzet te volgen, waar een ander niet meer luisteren kan, dus de rekensom kan weer kloppen, verder is de zend/ontvangst op DMO beperkt en wordt er dus sneller naar TMO overgeschakeld.
Nemo me impune lacessit


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #33 Gepost op: 21 februari 2005, 12:03:51
Waarom zou je 'm sluiten nu er net een lekkere dicussie loopt?

Christian


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #34 Gepost op: 21 februari 2005, 13:49:43
Hier moet ik even inhaken. Per TAS heb je 1 mob op TMO en 1 porto van de bevelvoerder op TMO en 6 portofoons op DMO.....dus die rekensom klopt niet.

Wie zegt dat? Ik heb vernomen dat er inmiddels al regio's zijn die onderling liever op TMO werken dan op DMO.

Groeten, Peter.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #35 Gepost op: 21 februari 2005, 17:20:38
de poll word gesloten

als jullie dat goed vinden

tot morgen middag de tijd op te stemmen  ;)
laat de poll open zo kan er altijd nog iemand stemmen,mocht het nodig zijn sluit een moderator de zaak wel  ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #36 Gepost op: 21 februari 2005, 17:24:00
okidoki  8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Target77

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 21 februari 2005, 18:22:41
Wie zegt dat? Ik heb vernomen dat er inmiddels al regio's zijn die onderling liever op TMO werken dan op DMO.

Groeten, Peter.


Dat is in ieder geval niet van toepassing bij ons korps.....uitgezonderd de Westerscheldetunnel neem ik aan.  ;)


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #38 Gepost op: 22 februari 2005, 10:24:32
Wie zegt dat? Ik heb vernomen dat er inmiddels al regio's zijn die onderling liever op TMO werken dan op DMO.

Groeten, Peter.


RAV brabant noord werkt idd alleen op TMO...
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #39 Gepost op: 22 februari 2005, 14:17:59
RAV brabant noord werkt idd alleen op TMO...

Bij de RAV lijkt me dat inderdaad wel handig ja  ;)
Ik doelde eigenlijk op de brandweer (voor de brandweer is DMO immers in het leven geroepen)

Groeten, Peter.