Waar baseer je dat op?
De bonden krijgen dit soort signalen vaak zat. Alleen de echte cijfers hadden zij kennelijk niet. Die zijn nu dus via een andere weg bekend geworden. De bond geeft als reactie dat dit voor de zoveelste keer het bewijs is voor het feit dat de politie op crepeersterkte zit.
Dit omdat de politiek blijft denken dat ze het goed doen en voor de rest hun kop in het zand steken.
Misschien moet je het andersom zien,
wat ik via dit forum heb begrepen is dat een agent op straat met volle bepakking bijna net zoveel verdient/salaris krijgt als ik.
Ik daarintegen zit lekker van 07.00 tot 15.30 lekker warm onderuit in een cabine.
Ik neem aan dat agenten een werkweek hebben van 38/40 uur op papier,
alles daarbuiten is overwerk.
En overwerk is extra verdienen om het netto salaris omhoog te krikken toch ?
Ik draai ook piketweken in de hoop daaruit wat overwerk met oprollen van ... mee te pakken.
Zijn wel extra netto euries op de rekening aan het eind van de rit
En verplicht tot overwerk gedwongen worden kan maar tot een bepaald aantal uur dmv een dienstopdracht,
althans volgens mijn vraagbaak.
Dus ik zie het wel van 2 kanten,
Roofbouw op jezelf doe je zelf,
Dom van jezelf dat je dat doet,
je werkgever zal voor voldoende mankracht moeten zorgen bij structueel tekorten.
En de extra uren die je dient pak je wel mee in overwerk,
wat overigens ook eigen keuze is.
Dat een agent met zoveel opleidingen bijna net zoveel netto krijgt als ik moet veranderen,
zij behoren meer te krijgen als ik wat logisch is !
Dus als een agent die aan zijn/haar max uren zit qua arbeidstijdenwet lekker NEE zegt kunnen ze je niks maken.
Maar ik denk nu zelf dat agenten zelf hieraan toch ook schuldig zijn.
Zolang zij maar een ja blijven geven op extra diensten komen deze signalen nooit aan bij de politiek.