@Pully: ok, u heeft in dat opzicht geheel gelijk. Wat ik met mijn structurele excessen / bewuste overtreders bedoel, zijn de mensen die totaal geen begrip hebben voor welke situatie dan ook en dus volledig op eigen willetje door het verkeer bewegen. De mensen die met 150 langs wegwerkzaamheden racen, die maling hebben aan welk verkeerslicht dan ook, die doelbewust spitsstroken misbruiken en die niet op of om kijken naar spelende kinderen. Ik bedoel dus niet de mensen die op een snelweg 130 rijden i.p.v. de toegestane 120, de mensen die een trekker inhalen over een doorgetrokken streep of die op goed geluk proberen of een C-01'tje er wel echt staat waarvoor hij er hoort te staan.
Die laatste groep mensen wil zich best wel aanpassen, als de situatie daar ook naar is. Dus de snelheid laten zakken bij werkzaamheden, geen 90 rijden als het niet kan, even willen wachten als er een rouwstoet voorbij komt, u begrijpt het wel. Die eerste groep mensen past zich simpelweg niet aan, en dat zijn de mensen waar handhaving op gericht moet zijn.
Voldoende verduidelijkt?